نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

در طراحی سایت شرکتی به صورت خیلی حرفه‌ای، باید این موارد توجه کنید. دسترسی آسان مخاطبین، جذب مخاطبین جدید و اطلاع رسانی به مخاطبین و مشتریان. این گزینه‌ها از جمله عواملی هستند که در طراحی سایت شرکتی باید به آنها توجه ویژه کرد. ما در این مقاله به امکانات پایه طراحی سایت شرکتی می‌پردازیم.
امکانات سایت شرکتی
سیستم مدیریت محتوا و مطالب سایت
از مهم‌ترین قسمت‌های یک وب سایت شرکتی، سیستم مدیریت محتوا و ارسال مطلب در وبسایت می‌باشد. طبیعتاً سیستم مدیریت محتوا باید فارسی و خیلی کاربرپسند باشد. تیم ما در طراحی وبسایت برای سیستم مدیریت محتوا، موارد زیر را لحاظ می‌کند:
یک ویرایشگر محتوای کاملاً حرفه‌ای به زبان فارسی شبیه به نرم افزار وورد
امکان اضافه کردن محتواهای رسانه‌ای مثل تصویر، ویدیو و صوت
امکان تولید محتوا بدون محدودیت
قابلیت تولید برچسب جهت ایجاد ارتباط بین مطالب وب سایت
انتشار محتوای مربوطه با قابلیت تنظیم زمان
قابلیت دسته بندی مطالب برای دسترسی بهتر مخاطبین
قابلیت ساخت رمز برای مقالات مشخص جهت دسترسی افراد مشخص
نمایش نام نویسنده، نوع دسته بندی، تعداد بازدید و تاریخ انتشار
سیستم مدیریت نظارت
یکی دیگر از مواردی که در امکانات طراحی سایت شرکتی ضروری است، بررسی مخاطبین و نظرات آنها در مورد محصول و خدمات می‌باشد. تیم ما در طراحی سایت شرکتی به این موضوع توجه ویژه‌ای دارد و در طراحی وب سایت از آنها استفاده می‌کند.
قابلیت ارسال ایمیل جهت اطلاع مدیریت از ارسال نظرات
قابلیت عدم ارسال نظرات در صفحات و مطالب خاص سایت
امکان دریافت نظرات کاربران بر روی صفحات در مطالب وب سایت
قابلیت ارسال نظرات در سایت پس از تأیید مدیریت
قابلیت حذف نظرات اسپم یا هرزه
قابلیت پاسخگویی به تمام نظرات توسط مدیریت
قابلیت غیر فعال کردن ارسال نظرات توسط افرادی که عضو سایت نیستند
سیستم مدیریت رسانه
همانطور که همه ما می‌دانیم در وب سایت، محتواهای رسانه‌ای تأثیر خیلی زیادی دارند. به همین دلیل امروزه تولید محتوا، بازاریابی محتوا و بازاریابی اینترنتی بخش جدایی ناپذیر از پروسه یک وب‌سایت موفق است. پس موارد زیر در ساخت وب سایت ضروری است:
ابزارهایی برای بهینه کردن عکس‌ها به جهت افزایش رتبه سئو
امکان تغییر اندازه‌های تصویر
ساخت گالری و نمایش آن در وبسایت
دسترسی به تمامی رسانه‌های داخل‌هاست وب سایت


سیستم مدیریت فهرست‌ها
از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین بخش‌های وب سایت‌ها فهرست‌ها هستند که هم دسترسی مخاطب را خیلی راحت‌تر می‌کنند و هم آنکه برای مخاطب و گوگل (برای افزایش سئو) موضوع اصلی وب سایت را مشخص می‌کنند. به این معنی که مثلاً در فهرست طراحی وب سایت، یکی از مهمترین موضوعات این وب سایت ساخت سایت است. امکاناتی که در فهرست‌ها باید موجود باشند به شرح زیر است:
امکانات ساخت زیر منوها
استفاده از مگا منوها برای افزایش زیبایی و کارکرد
استفاده از آژاکس عکس برای افزایش سرعت
امکان افزودن انواع فهرست‌ها در هر صفحه‌ای که به آن نیاز داریم
مدیریت اطلاعات تماس
صفحه‌های تماس با ما در وب سایت شرکتی یکی از مهمترین بخش‌ها است. در این صفحات معمولاً شرکت‌ها، راه‌های تماس و تمامی اطلاعاتی که مخاطبان به آن نیاز دارند را قرار می‌دهند که این موارد به شرح زیر می‌باشد:
درج آدرس توسط نقشه گوگل جهت راحتی کاربر
قرار دادن فرم تماس با ما جهت برقراری راحت‌تر کاربران
ایجاد صفحه تماس با ما و قرار دادن اطلاعات تماس
سیستم مدیریت کاربران
یکی دیگر از بخش‌های مهم هر وب سایت سیستم مدیریت کاربران است. در این سیستم به جذب مخاطبان و بازاریابی بر روی آن‌ها می‌پردازیم. به عبارتی دیگر مخاطبان امکان ثبت نام در وب سایت را خواهند داشت. از طریق ایمیل و شماره تماسی که ارسال می‌کنند، صاحب وب سایت به بازاریابی بر روی آنها اقدام می‌کند. همینطور سیستم مدیریت می‌تواند برای کارمندان هم استفاده شود. به این معنی که برای دسترسی به امکانات وب سایت، پنج مرحله دسترسی انتخاب شده است. مدیریت طبق نیاز مخاطب، دسترسی مشخصی را برای کارمندان قائل می‌شود که این سیستم شامل موارد زیر می‌باشد:
مشاهده اطلاعات تماس مخاطبین در پنل مدیریت
ارسال محتوا توسط کارمندان بعد از تأیید مدیریت
امکان آزاد شدن مخاطبان به سادگی
ساخت حساب کاربری برای کارمندان به ۵ سطح دسترسی

 ممنون از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

انواع وب سایت‌ها
وب سایت استاتیک
به این دلیل این وب سایت را استاتیک می نامند که معمولاً نهایتاً سالی یک یا دوبار ویرایش می‌شود. برنامه نویسی وب سایت استاتیک غالبا با استفاده از css و html و جاوا اسکریپت انجام می‌شود.
از آنجایی که تعداد کد در این سایت‌ها کم است، سرعت لود شدن آن‌ها خیلی بالا می باشد. این فاکتور از نظر گوگل امتیاز خیلی بزرگی محسوب می‌گردد. به طور کلی رعایت استانداردهای سئو در وب سایت‌های استاتیک به مراتب آسان‌تر از وب سایت‌های دینامیک است.
وب سایت داینامیک
به این وبسایت به این دلیل دینامیک گفته می‌شود که مداوم می‌تواند تغییر کند. در حقیقت وبسایت دینامیک به شکلی طراحی شده است که توسط مدیر وب سایت از پنل مدیریت سایت می‌تواند بارها ویرایش شود. به دلیل اینکه حجم کدها در سایت‌های دینامیک حجیم‌تر از سایت‌های استاتیک است، سرعت بارگذاری سایت‌های دینامیک نسبت به سایت‌های استاتیک پایین‌تر است.


مرحله طراحی وب سایت
همه این مرحله‌ها در نوع خودش برای طراحی یک وب سایت حرفه‌ای اختصاصی نیاز است و برای رسیدن به یک نتیجه خوب باید همه مراحل زیر را بگذرانید.
نیازسنجی و برنامه ریزی ساخت سایت
اولین قدم مهم در طراحی وب سایت حرفه‌ای این است که به طور دقیق و روشن معلوم شود وب سایت چه کاربردی دارد؟ قشر جامعه هدف این وب سایت چه کسانی هستند را معلوم می‌کند. همه این موارد و درخواست‌های مشتری در یک پروپوزال به تأیید دو نفر می‌رسد. این تیم با توجه به پروپوزال تأیید شده اقدام به طراحی وب سایت می کند.
تحقیق و بررسی محتوا
دومین قدم طراحی وب سایت بررسی و تحلیل محتوای جمع آوری شده است. در این مرحله محتواهایی مثل لوگوی تجاری، تصاویر، متن، متن درباره ما، نمونه کارها، نمونه محصولات و غیره بررسی می‌شوند. طراحان این گروه پیشنهاداتشان را در مورد محتواهای جمع آوری شده و همینطور نحوه نمایش دادن آنها در وب سایت، در اختیار کارفرما قرار می‌دهد. در صورت تأیید نهایی از دو سمت اقدام به طراحی می‌شود.
طرح اولیه wireframe
اولین اقدام عملی در طراحی وب سایت اسکچ یا طرح گرافیکی اولیه سایت می‌باشد. در این مرحله همه صفحات وب سایت مثل صفحه اصلی درباره ما، صفحه تماس با ما، وبلاگ‌ها و غیره طرح اولیه زده می‌شوند. در حقیقت چیزی را که کاربر در نهایت مشاهده می‌کند، به تصویر کشیده می‌شود. بعد از تأیید نهایی، طرح اولیه برای طراحی اصلی وب سایت اقدام می‌شود .
طراحی قالب اصلی سایت
در رابطه با مورد توجه قرار دادن زمینه‌های کسب و کارهای شما و طراحی اولیه پرسونای مخاطب هایی که از قبل تهیه شده است، تیم طراحی ما به طراحی وب سایت اقدام می‌کند. طراحان ما در طراحی وب سایت همه قوانین و استانداردهای مربوط به وبسایت را رعایت می‌کنند، تا بهترین نتیجه را در وبسایت بگیرند.
کد نویسی وب سایت
طبق طراحی طرح‌های نهایی و تأیید شده طراحان ما به کدنویسی اقدام می‌کنند. در طراحی وب سایتهای اختصاصی باید همه این مراحل به طور کامل طی شود. طراحان ما به ui و ux توجه زیادی دارند. چون این دو علم در طراحی وب سایت سایت باعث زیبایی و راحتی کار برای کاربر خواهد شد.
در نتیجه رضایت از طراحی وب سایت خیلی زیاد افزایش میابد.
ورود اطلاعات اولیه سایت
بعد از این که کد نویسی تمام شد، ساختار اصلی وب سایت به طور کامل طراحی می‌شود. حالا آماده بارگذاری اطلاعات اولیه وبسایت می‌باشد.
تست و بازنگری سایت
در این مرحله سایت به صورت کامل به کارفرما انتقال داده می‌شود تا به تأیید نهایی کارفرما برسد. بعد از طی شدن همه مراحل، کارفرما می‌تواند تا ۱۵ درصد درخواست تغییر کند. اگر این تغییرات از نظر طراحان ما از ۱۵ درصد بیشتر بود، فاکتور جداگانه‌ای برای آن در نظر گرفته می‌شود.
تحلیل و آموزش کار با پنل سایت
در این قسمت یکی از متخصصان ما در یک جلسه ۳ ساعته به همراه بیش از دو تن از نمایندگان کارفرما، به آموزش کار با پنل مدیریت اقدام می‌کنند. یا اینکه فیلم‌های آموزشی برای آموزش کار با پنل را در اختیار نمایندگان کارفرما قرار می‌دهند. در این جلسه به همه سؤالات نمایندگان جواب داده می‌شود. همچنین از همه این مراحلی که متخصص به تدریس آن مشغول است، از صفحه کامپیوتر فیلم برداری می‌شود و بعد به صورت یک سی دی در اختیار کارفرما قرار می‌گیرد تا در صورت نیاز بتوانند از آموزش مربوطه استفاده کنند.
در این جلسات چند استراتژی کلی در رابطه با حرکت وب سایت به سمت پیشرفت هم توضیح داده می شود. تا کارفرما به طور کلی بداند برای پیشرفت وب سایت خود چه اقداماتی را باید انجام دهد.

 ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

شکل و ظاهری را که یک کاربر از وبسایت می‌بیند را اصطلاحاً ui می‌نامند.
رابط کاربری یا ui
اشخاصی که در زمینه ui تخصص دارند، روند انجام کارشان در صفحه وب سایت به صورتی است که اول با سوال‌هایی مثلاً این المان‌ها به چه نحوی است؟ است با چه طراحی؟ در کجا باید قرار بگیرد؟ و... شروع می‌شود.
در علوم مختلف، از رابط کاربری استفاده می‌شود. معنی خیلی عمومی آن طوری است که هر چیزی که امکان استفاده از محصول را فراهم کند، در معنی رابط کاربری گنجیده می‌شود.
رابط کاربری یا ui در علوم کامپیوتر
در حقیقت یکی از تعریف‌هایی که برای رابط کاربری استفاده می‌شود، این است که می گویند رابط کاربری یا ui، فضایی است که تعاملات بین ماشین و انسان در آن انجام می‌شود.
از آن جایی که کلمه طراحی در رابط کاربری یا ui وجود دارد، به نظر می‌رسد زیر شاخه‌ای از علم گرافیک و هنر است. ولی این علم در دانشگاه‌های بزرگ جهان، در دانشگاه‌های علوم مهندسی و کامپیوتر ارائه می‌شود.
اصول طراحی رابط کاربری یا ui
علمی که بر ۵ ساختار اصلی بنا شده است، طراحی رابط کاربری می‌باشد. به عبارتی رابط کاربری ایده آل همه این اصول را رعایت می‌کند:

  • اصل سادگی
  • اصل ساختار
  • اصل پدیداری یا قابلیت دیده شدن
  • اصل بازخورد
  • اصل تحمل

مراحل طراحی رابط کاربری یا ui
یک طراح ui جهت ارائه طرحی مناسب برای یک وب سایت باید چند مرحله را طی کند:

  •  تهیه طرح اولیه ui و تحویل به مشتری
  •  تهیه و بررسی پروژه و نیازسنجی آن
  •  ارسال تصویری که با اشتراک نظر متخصص و مشتری تهیه شده است
  •  پست دریافت نظرات مشتری و اعمال تغییرات
  •  تأیید و تسویه
  •  ارسال داکیومنت و اطلاعات مورد نیاز برای پروژه به مشتری و پیشنهاد رنگبندی سازمانی

تفاوت طراح رابط کاربری با گرافیست
طراح رابط کاربری یا ui فقط با یک قلم و یک کاغذ شروع می‌کند. یک طراح ui در آن صفحه به این فکر می‌کند که المان‌های مورد نیاز این وبسایت در کجای صفحه و چطور کنار یکدیگر قرار بگیرند? و در صورت ایجاد خطا یا پیغام‌ها شکل این هشدارها چگونه باشد؟
ولی یک گرافیست، طرح دیداری را مطرح می‌کند. به عبارتی با رنگ بندی، تصاویر مناسب و استفاده از علم زیباشناسی به طراحی صفحات وب می‌پردازد. پس این گرافیست است که باعث زیبایی وب سایت می‌شود. طراح ui کاری انجام می‌دهد که نرم افزار کاربردی و ساده باشد.
چگونه یک طراح رابط کاربری یا ui بشوم؟
همانطور که قبلاً گفتیم طراح گرافیک با طراحی رابط کاربری فرق دارد. ولی حقیقت این است که در زمان استخدام، سازمان‌ها افرادی را نیاز دارند که هر دوی این تخصص را با هم داشته باشد. یک طراح رابط کاربری به اضافه علم تخصصی خود باید در ابزارهای گرافیست‌ها مانند فتوشاپ یا ایلاستریتور تخصص داشته باشد.
ولی در خصوص تخصص رابط کاربری، یک طراح ui باید در css و جاوا اسکریپت مهارت زیادی داشته باشد و همچنین بتواند با یکی از فریم ورک های Vuejs، React، Angular کار کند.
اگر شما می‌خواهید در زمینه ui شروع به کار کنید، باید انواع مختلف سبک‌های طراحی وب سایت را بشناسید مثل رئالیسم، سه بعدی، تخت و...
تست کاربرد پذیری
یکی از موردهایی که یک طراح ui آن را نیاز دارد، تست کاربرد پذیری است. تست کاربرد پذیری این معنا را می‌دهد که قبل از گرافیکی شدن یک وب سایت، طراح رابط کاربری با استفاده از ابزارهای نمونه سازی، چند بار مواردی را که طراحی کرده است تست می‌کند تا به طور کامل مطمئن شود همان چیزی که انتظارش را داشته است از آب درآمده. چون معمولاً نتیجه‌هایی که بعد از آزمایش به دست می‌آید با چیزی که تصور می‌شد فرق دارد.


ui و سئوی وب سایت
اگر فقط گوگل را در نظر بگیریم، از نظر گوگل سئو یعنی وب سایت ما خوب باشد. برای اینکه گوگل بفهمد ما سایت خوبی داریم، قطعاً نه دوست است و نه دشمن. گوگل برای خودش فاکتورهایی را در نظر گرفته است که اگر وبسایت این فاکتورها را رعایت کند، نشان می‌دهد که وب سایت در حوزه مربوط به خود خوب و مرجع است.
ولی اکنون چگونه ui در سئو وب سایت تأثیر گذار است؟ اگر شما وارد یک وب سایت شوید و آن صفحه مربوطه شما را گیج کند، مثلاً تصاویر بزرگ و گیج کننده باشد و باعث نامشخص بودن موضوعی که شما به خاطر آن وارد وبسایت شدید شود، خیلی سریع از آن بیرون می‌آیید.
این اندازه ماندن در صفحه به گوگل نشان می‌دهد که این وبسایت، وب سایت خوبی نیست. اگر کار با آن راحت باشد و دلیلی را که شما به خاطرش وارد وبسایت شدید به سادگی پاسخ داده شود، به احتمال زیاد زمان خیلی بیشتری را در وبسایت می‌مانید و احتمالاً چند صفحه دیگر را هم از این وب سایت را باز می‌کنید و شاید حتی دوباره به آن برگردید و یا حتی آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید. همه این عوامل از عواملی است که گوگل به آن‌ها توجه می‌کند و در رتبه بندی آنها را لحاظ می‌کند.

ممنون از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید.



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

بازاریابی محتوا یا استراتژی محتوا از جمله مفاهیمی هستند که در زمینه کسب و کار اینترنتی بسیار به گوش می‌رسند. تولید محتوا و اشتراک گذاری در بین افراد جامعه اساس بازاریابی محتوا می‌باشد. هدف بازاریابی محتوا جذب مشتری و سپس تعامل با مشتری و در نهایت حفظ مشتری است.
تعریف جو پلیتزی از بازاریابی محتوا
فرآیندی که در آن شما محتوایی جذاب به منظور جذب مخاطبان، تولید و منتشر می‌کنید، بازاریابی محتوا است و نتایج سودمندی برای شما و مخاطبان به همراه خواهد داشت.
تاریخچه بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا از زمان کشیدن نقاشی انسان‌های اولیه بر روی دیوار غارها ایجاد شد. بنجامین فرانکلین اولین کسی بود که برای در اختیار قرار دادن محتوای خود سال نامه‌ای را منتشر کرد. این اقدام وی در واقع همان بازاریابی محتوای امروزه محسوب می‌شود.
با توجه به توضیحاتی که عرض کردیم، قدمت بازاریابی محتوا حدوداً به ۳۰۰ سال قبل بازمی‌گردد. درست است که مفهوم بازاریابی امروزه به نسبت بازاریابی محتوا در گذشته تفاوت بسیاری دارد اما پایه و اساس آن مشابه است.
مثال‌هایی در رابطه با تولید محتوا
برای نمونه افراد متخصصی که در مشاوره به کسب و کارها فعالیت می‌کنند، پادکست‌های صوتی یا ویدیو را به منظور پیشرفت کسب و کارهای اینترنتی به صورت رایگان منتشر می‌کنند.
بروشورهایی که به توزیع یک محصول می‌پردازند.
بروشورهای آموزشی که موضوع را آموزش می‌دهند و در اختیار عموم قرار می‌گیرد.
فصلی از یک کتاب که نویسنده آن را به رایگان منتشر می‌کند.
تولید پادکست‌هایی که در خصوص موضوعات مختلف هستند.
مخاطب این پادکست‌ها دارای کسب و کاری هستند که می‌خواهند آن را گسترش دهند و اگر محتوا برایشان جذاب باشد، حتماً به محتواهای دیگری که توسط همان فرد منتشر شده است، علاقه مند خواهند بود و تمایل به همکاری با آنها خواهند داشت.
استراتژی بازاریابی محتوا
به دلیل اینکه کسب وکارها تفاوت دارند، در مورد مفهوم‌های استراتژی محتوا، نظرات گوناگونی وجود دارد. متخصص یک کسب و کار، نمی‌تواند درباره محتوای سایر کسب و کارها نظر بدهد. پس تلاش کنید که برای ایجاد یک استراتژی محتوای موفق، فاکتورهای لازم را در طراحی آن لحاظ کنید.بازاریابی محتوا
فایده و هدف بازاریابی محتوا چیست؟
افزایش اعتماد در مخاطب
برای مثال اگر شما یک فروشنده ساعت باشید، و در وبسایت خود ویدیوهایی درباره تشخیص یک ساعت اصل از فیک را منتشر کنید، بیننده و مشتری سایت شما حتماً به این موضوع فکر می‌کند که اگر وب سایتی درمورد تفاوت محصولات اصل و فیک تولید محتوا می‌کند، به طور حتم محصولات اورجینال می‌فروشد.
ساخت برند
به طور مثال وب سایت دیجی کالا، ابتدا محتوایی در مورد محصولات تولید کرد و مشتری بعد از مطالعه توضیحات و رصد قیمت به شکل سنتی خرید انجام می‌داد. یعنی بعد از انتشار محتوا با اطلاعات کامل در زمینه کالا، این وبسایت با گذر زمان در افراد اعتماد سازی را بوجود آورده و کم کم آمار خرید و فروش از این سایت بالا رفت. جالب اینجاست که امروزه دیجی کالا، تبدیل به یک بازارچه اینترنتی شده است که افراد یا شرکت ها به فروش محصولات خود می‌پردازند.
آگاهی بیشتر مخاطب درباره محصولات وب سایت
برای مثال فرض کنید که یک محصول کاربردی تولید شده است. اما به دلیل اطلاعات کم درباره مزایای آن، هیچکس تمایلی به خرید ندارد. پس برای افزایش فروش، لازم است که محتوایی درمورد محصول مدنظر تولید شود تا باعث آگاهی بیشتر مخاطب گردد.
بهبود بخشیدن به سئو
به بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوگر، سئو می گویند. به تعریف ساده‌تر یعنی وب سایت شما در دیدگاه گوگل با کیفیت جلوه کند. اگر بتوانید از کلمات کلیدی به بهترین شکل استفاده نمایید، وب سایت شما رتبه بالاتری در گوگل کسب می‌کند و در نهایت ترافیک وب سایت شما به میزان زیادی افزایش خواهد یافت.
ارگانیگ
به افرادی که از راه گوگل به وب سایت شما وارد می‌شوند، ارگانیک می گویند. افرادی که از طریق تبلیغ‌ها به سایت وارد می‌شوند شامل ارگانیک‌ها نمی‌شوند. برای مثال: اگر فردی تمایل به خرید مبل دارد اولین روشی که اقدام می‌کند جستجوی عبارت قیمت مبل در موتور جستجوگر گوگل می‌باشد. اگر شما در فروشگاه اینترنتی خود از کلمات کلیدی استفاده کنید، گوگل وب سایت شما را به آن شخص نشان می‌دهد.
جذب مؤثر مخاطب
با توجه به مثال قبلی، شخصی که برای رصد قیمت‌ مبل وارد وبسایت شما می‌شود، اگر در سایت شما محتوای با ارزشی وجود داشته و یک استراتژی محتوایی مناسب به کار رفته باشد، بازاریابی محتوا به بهترین شکل خود انجام گرفته است. شما می‌توانید با استفاده از استراتژی‌های مناسب و محتوای با ارزش، مخاطبانی را که وارد وبسایت شما شده‌اند را به مشتری‌های همیشگی و وفادار به خود تبدیل نمایید. یکی از بزرگترین مزیت‌های این نوع از بازاریابی، افزایش فروش و موفقیت کسب و کارهای کوچک می‌باشد.
به وجود آوردن وفاداری در مخاطب
با توجه به مثال قبل اگر فردی از وب سایت شما بازدید کند و پس از بررسی قیمت و مطالعه، از خرید مبل منصرف شود، با توجه به محتوای مفید وب سایت شما و اطلاعات دقیق و تنوع در بررسی کیفیت انواع مبل، به طور حتم دوباره وارد وب سایت شما خواهد شد. به این ترتیب آن مخاطب شما را به عنوان وب‌سایتی جهت فروش مبل و لوازم خانگی می‌شناسد و همچنین مطالب شما را با دوستان خود به اشتراک می‌گذارد و به این ترتیب ترافیک وب سایت شما بیشتر خواهد شد.
افزایش مقدار فروش
افزایش مقدار فروش محصولات آخرین هدف بازاریابی محتوا می‌باشد که بعد از محتوا و برندسازی و در آخر جذب مخاطب می‌آید.
بهبود مقدار نرخ بازگشت سرمایه یا ROI
جالب است که بدانید بازاریابی به روش سنتی 62 درصد هزینه بیشتری نسبت به بازاریابی محتوا دارد. همچنین بازاریابی محتوا به مقدار سه برابر بیشتر از بازاریابی سنتی تاثیرگذار خواهد بود.

علل رونق در بازاریابی محتوا
برطرف کردن مشکل مخاطبان
ایجاد نیاز در کاربران با تولید محتوای مفید
پاسخ به سؤال کاربر
افزایش سهم مشتری در خرید
افزایش دسترسی به اینترنت
افزایش آگاهی بخشیدن به کاربر
کاهش هزینه در انتشار محتوای کاغذی
افزایش انگیزه خرید در مخاطب
هدف از تولید محتوای با کیفیت چیست؟
در این باره بهتر است که از خود چند سؤال بپرسید:
نتایج تولید محتوا چه خواهد بود؟
تولید محتوا برای چه افرادی انجام می‌گیرد؟
از چه کانال‌ها و قالب‌هایی، محتوارا منتشر می‌کنند؟
شناخت صحیح مخاطب و کاربر یک وب سایت
پایه تولید یک محتوای مناسب، سلیقه مخاطب می‌باشد. در این باره باید از خود پرسید:
علایق مخاطبان ما چیست؟
کدام رده سنی ما مخاطب ما هستند؟
ویژگی مشترک مخاطبان در چیست؟
بیشتر مخاطبان سایت مذکر هستند یا مؤنث؟
علاقه و نفرت آنها درباره کدام قسمت از سرویس‌هایی می‌باشد که رقیبان ارائه داده‌اند؟
انواع قالب
مخاطبین وبسایت شما با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. بخشی با مطالعه متن‌های خاص تحت تأثیر قرار می‌گیرند. برخی با مشاهده تصویرهای با کیفیت. با شناخت درست مخاطب، ارتباط گیری درستی با آنها انجام دهید.
قلعه تولید محتوا چگونه ساخته می‌شود؟
برای نشات گرفتن از یک منبع لازم است که شما یک قلعه تولید محتوا داشته باشید. به طور حتم بهترین قلعه برای انتقال محتوا به مخاطب، یک وب سایت می‌باشد.
ممنون که تا پایان این مقاله ما را در وبلاگ لوکس بلاگ همراهی نمودید. امیدواریم که از مطالعه مطالب لذت برده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

یکی از مهم ترین دلایل داشتن وب سایت، جذب مشتری است. اگر به شبکه اینترنت همانند نگاه افراد موفق جهان بنگریم، مانند یک دهکده جهانی است و اگر بومی به آن دقت کنیم، می‌توان گفت که مشابه دهکده ایرانی است. طبق تحقیقات آماری ۷۰ درصد ایرانیان از اینترنت استفاده می‌کنند یا به عبارتی ۵۶ میلیون نفر جمعیت کشور! کسب و کار شما تنها یک قدم یا یک کلیک از این جمعیت فاصله دارد. فرقی نمی‌کند شما کجای کشور باشید. در تمامی نقاط ایران و حتی جهان تنها یک کلیک با مشتری فاصله خواهید داشت.
داشتن وب سایت مانند داشتن یک تریبون عالی برای شماست.
زمانی که شما وب سایت دارید، دقیقاً مانند آن است که یک تریبون عالی در یک رسانه در اختیار داشته باشید. در این تریبون شما می‌توانید به معرفی محصولات و خدمات خود بپردازید. یکی از استفاده‌های رایجی که از این تریبون می‌توانید داشته باشید، خدمات آموزشی است. اگر شما در زمینهٔ تخصصی خود اقدام به آموزش کنید، این تریبون می‌تواند برای شما و کسب و کارتان فایده‌های بسیار زیادی به همراه داشته باشد. اولین امتیاز داشتن وب سایت، افزایش تعامل با مشتریان است. این عامل سبب شده که روابط بین شما و مشتریانتان بهبود یابد. این بدان معنی است که وقتی شما در زمینه تخصصی خود وارد مباحث آموزشی می‌شوید از نظر گوگل یک وبسایت مرجع به شمار می‌روید. هنگامی که سایت شما یک سایت مرجع باشد، رتبه‌های نخست گوگل از آن شما خواهد بود و این عامل سبب افزایش مخاطب و در نتیجه افزایش مشتری می‌شود.
صرفه جویی در هزینه‌ها با استفاده از وب سایت
هزینه تبلیغات محیطی روز به روز در حال افزایش است. همچنین شما نیز برای بهبود کسب و کارتان نیاز به تبلیغات پیوسته دارید. اما شاید پرداخت هزینه تبلیغات محیطی برای کسب و کار نوپای شما اندکی سخت باشد. اولین تفاوت مربوط به هزینه‌ای است که شما صرف تبلیغات اینترنتی می‌کنید. هزینه صرف شده برای تبلیغات اینترنتی به نسبت تبلیغات محیطی پایین‌تر است. بنابراین شما می‌توانید به جای استفاده از تبلیغات محیطی و پرداخت هزینه‌های گزاف از تبلیغات اینترنتی استفاده کنید. مورد دیگری که باید به آن توجه کنید این است که اگر شما مدتی به تبلیغات محیطی ادامه ندهید از فروش و درآمد شما به شدت کاسته می‌شود. اما در تبلیغات اینترنتی اینگونه نیست. اگر شما یک وبسایت با محتوای عالی داشته باشید، حتی اگر مدتی در وبسایت خود فعالیتی نداشته باشید، امکان ندارد که به نقطه صفر برسید. وب سایت شما هر روز به جذب مخاطب ادامه می‌دهد. با توجه به نکات ذکر شده طراحی وب سایت برای همه کسب و کارها یک امر ضروری است.
ایجاد روابط جدید
وقتی شما یک وبسایت با محتوای عالی در حوزه تخصصی مربوط به کسب و کار خود داشته باشید، احتمالاً سایر همکاران شما نیز وارد وب سایتتان می‌شوند و با کسب و کارتان آشنایی پیدا می‌کنند و بدین صورت همکاری بین شما و این افراد شکل می‌گیرد. ارزش این مسئله از آن جهت است که شما می‌توانید کسب و کار خود را به صورت سلسله مراتبی ببینید. کسب و کارهایی در پایین کسب و کار شما و در بالای آن وجود دارند. این کسب و کارها می‌توانند شما را پیدا کرده و اقدام به همکاری کنند.دلایل داشتن وبسایت
امکان تحلیل مشتری با استفاده از وب سایت
شاید شما با خواندن این تیتر فکر کنید که منظور ما انتقادات، پیشنهادات و نظرات سازنده است که مشتریان در مورد خدمات و محصولات شما می‌دهند. هرچند که این امر بسیار مهمی است. اما منظور ما این مطلب نیست، بلکه فراتر از پیشنهادات و نظرات مخاطبان می‌باشد.
گوگل آنالیتیکس در آنالیز وب سایت
یکی از ابزارهایی که می‌توانید با استفاده از آن‌ها وبسایت بهتری داشته باشید، ابزار گوگل آنالیتیکس است. این ابزار فوق العاده متعلق به شرکت گوگل می‌باشد و شما می‌توانید با استفاده از آن در طول روز، دقیقه و یا حتی ثانیه مشتریان خود را مشاهده کنید و اطلاعاتی نظیر اینکه مشتریان به کدام صفحات می‌روند و یا در کدام صفحات بیشتر وقت می‌گذارند، اطلاعات کسب کنید. این موضوع کمک بسیاری به بهبود سایت و حتی بهبود خدمات و محصولات شما می‌کند.
وب سایت اختصاصی، ایمیل اختصاصی
در ایران داشتن وب سایت و ایمیل به اعتبار کسب و کار شما کمک می‌کند. اگر شما به تازگی یک کسب و کار راه اندازی کردید، راه‌های ارتباطی شما با مخاطبانتان یک وب سایت عالی و یک ایمیل به نام وب سایت شما است.
اعتمادسازی برای مشتریان
شما می‌توانید با تولید محتوای آموزشی در زمینه تخصصی خود باعث ایجاد اعتماد و جذب مخاطب شوید. البته باید مجوزهای لازم را کسب کنید. داشتن این مجوزها به کسب و کار اینترنتی شما مشروعیت می‌دهند. مخاطبان با دیدن این مجوزها به کسب و کار شما اعتماد می‌کنند و همانطور که واضح است، اعتمادسازی مهم ترین بخش فروش اینترنتی محصولات یا خدمات است.
تعامل با مشتریان
فرض کنید که کسب و کار در حوزه تخصصی خود دارید، همچنین یک وب سایت عالی همراه با مطالب آموزشی خوبی دارید. فردی در گوگل مطلبی را سرچ می‌کند و وارد وبسایت شما می‌شود. شما در وبسایت خود مقاله خوبی در رابطه با سوالی که کاربر سرچ کرده قرار داده‌اید در پایین مقاله یک تیتر بزرگ با عنوان اگر می‌خواهید در رابطه با مقاله بالا یک فیلم آموزشی ۳۰ دقیقه مشاهده کنید، ایمیل یا شماره تلفن خود را برای ما ارسال کرده تا لینک دانلود را در اختیارتان قرار دهیم. احتمال زیاد کاربر شما ایمیل یا شماره تلفن خود را در اختیارتان قرار می‌دهد و این آغاز یک ماجرای جذاب خواهد بود.
مزایای ماجرایی که در بالا به آن اشاره کردیم چیست؟
اگر کاربری وارد سایت شما شود و پاسخ سؤال خود را با خواندن این مقاله از شما کسب کند، احتمالاً چند روز دیگر از وبسایت شما چیزی در خاطرش نمی‌ماند. اما اگر ۲۰ روز دیگر شما با در اختیار داشتن شماره تماس یا ایمیل آن شخص، پیامی که در بردارنده یک امتیاز و پیشنهاد خوب در راستای کسب و کار خود به آن شخص بدهید، احتمالاً دوباره شما را به یاد می‌آورد. این تکنیک یکی از بنیادی‌ترین تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال مارکتینگ است که باعث ایجاد ارتباط زنجیره‌ای برای اتصال بین شما و مخاطبان می‌شود.

ممنون که تا پایان این مقاله ما را در وبلاگ لوکس بلاگ همراهی نمودید. امیدواریم که از مطالعه مطالب لذت برده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

برای معرفی وب سایت، انتخاب نام دامنه امری ضروری است. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا ابزارهای کاربردی و مفید را برای انتخاب نام دامنه برایتان توضیح دهیم. این ابزارها به شما در انتخاب نام دامنه کمک خواهند کرد.

نرم افزار Namemesh برای انتخاب نام دامنه

یکی از بهترین نرم افزارها در زمینه انتخاب نام دامنه وب سایت  نرم افزار "نیم  میش" است. شما می‌توانید خلاقانه‌ترین نام‌ها را با ترکیب کلمات گوناگون و مترادف با استفاده از این نرم افزار به دست آورید. این ابزار از ۲۰ موتور برای ارائه نام ‌های جذاب و خلاقانه استفاده می‌کند. این نرم افزار قابلیت نشان دادن دامنه‌های ثبت شده را ندارد.

 نرم افزار Domainr برای انتخاب نام دامنه     

دامینر یکی از نرم افزارهایی است که شما با استفاده از آن می‌توانید، نام دامنه برای وبسایت خود انتخاب کنید. این ابزار پیشنهادهای بسیار جالبی برای انتخاب نام دامنه به صورت آزاد و غیر آزاد به شما ارائه می‌دهد.

Leen Domain Search 

این نرم‌افزار یکی دیگر از ابزارهای کاربردی برای انتخاب نام دامنه است که با استفاده از  پیشوند و پسوندهای مناسب، اسم‌های خلاقانه‌ای را ایجاد کرده و از نظر آزاد و غیر آزاد بودن آن را نشان می‌دهد.ابزار مناسب برای انتخاب نام دامنه در طراحی وب سایت

Impossibility

یکی دیگر از سایت‌هایی که می‌توانید در زمینه انتخاب نام دامنه از آن استفاده کنید وب سایت Impossibility است. این وب سایت با اضافه کردن فعل و یا اسم صفت به اول و آخر نام پیشنهادی شما، دامنه‌هایی را ابداع می کند.

نرم افزار BustAName برای انتخاب نام دامنه

یکی از ابزارهای مورد استفاده برای انتخاب نام دامنه، ابزار BustAName است. این ابزار علاوه بر پیشنهاد اسامی خلاقانه، دارای فیلترهایی است که شما می‌توانید از میان آن ها، نام مورد نظر خود را انتخاب کرده و از نظر آزاد بودن آنها را چک کنید و سپس برای انتخاب نام دامنه از آن استفاده کنید.

Wordoid

یکی از ابزارهای عجیب برای انتخاب نام دامنه ابزار Wordoid می‌باشد. این ابزار می‌تواند با ترکیب ۵ زبان گوناگون کلماتی را ابداع کند که خوش آوا بوده و نوشتاری بسیار ساده دارند. همچنین تعداد حروف آن، باید بیش از ۱۰ کاراکتر باشد.

نرم افزار Dot-o-Mator برای انتخاب نام دامنه

یکی دیگر از ابزارهای موجود برای انتخاب نام دامنه، "Dot-o-Mototr" است.  این نرم افزار به شما کلمات کلیدی را پیشنهاد می‌کند و می‌تواند مجموعه‌ای از کلمات آماده را در صورت تمایل به دامنه پیشنهادی شما اضافه کند. به عنوان مثال: شما می‌توانید بگویید که چه کلماتی در ابتدا و انتهای دامنه قرار گیرند. همچنین این نرم‌افزار، لیستی از نام‌های پیشنهادی را برای انتخاب نام دامنه ارائه می‌دهد. در این ابزار دامنه‌های آزاد و غیر آزاد مشخص می‌شود و امکان ارسال پیام برای خرید دامنه‌های ثبت شده نیز وجود دارد.

DomainType

در این نرم‌افزار کار خود را با انتخاب کلمه اصلی شروع می‌کنید. اگر دامنه اصلی شما از قبل ثبت شده باشد، این نرم افزار لیستی از دامنه‌های رندوم را برای شما نمایش می‌دهد.

Nameboy

یکی دیگر از ابزارهای جالب انتخاب نام دامنه، ابزار Nameboy است. شما در این دامنه یک یا دو کلمه کلیدی و توضیحاتی در رابطه با وب سایتی که می‌خواهید داشته باشید را ارائه می‌کنید. این ابزار با ترکیب‌های متفاوت از اسامی و دامنه‌های هم قافیه، کلمه‌ای را ارائه می‌دهد. عاملی که سبب تمایز این ابزار با ابزارهای دیگر می‌شود این است که شما می‌توانید برای دامنه‌های ثبت‌شده پیامی مبنی بر تمایل به خرید دامنه ارسال کنید.

ممنون که تا پایان این مقاله مارا در وبلاگ لوکس بلاگ همراهی نمودید. امیدواریم که از مطالعه مطالب لذت برده باشید.



:: برچسب‌ها: دامنه , نام دامنه , ابزار انتخاب نام دامنه ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

زمانی که شما تصمیم به طراحی و راه اندازی وبسایت می‌گیرید با اصطلاح دامنه مواجه می‌شوید. حتماً این سؤال در ذهن شما شکل می‌گیرد که دامنه چیست و چه کاربردی در وب سایت دارد. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا به کاربرد دامنه در طراحی وب سایت بپردازیم.
دامنه طراحی وب سایت
افراد برای اینکه بتوانند از وب سایت شما بازدید کنند، باید آدرسی از سایت شما داشته باشند. دامنه در واقع همان آدرس سایت شما است .به عنوان مثال: شما برای مراجعه به یک سایت باید از دامنه و آدرس آن استفاده کنید تا بتوانید از مطالب و محتوای موجود در این سایت دیدن کنید.
اجزای دامنه در طراحی وب سایت
دامنه به دو بخش تقسیم می‌شود.

  • نام دامنه
  • پسوند دامنه

در ادامه مقاله به بررسی جداگانه هر یک از دو بخش ذکر شده می‌پردازیم.
نام دامنه
نامی که شما برای وب سایت خود در نظر می‌گیرید را نام دامنه گویند. برای انتخاب نام دامنه هیچ محدودیتی وجود ندارد. تنها موردی که شما باید در انتخاب نام دامنه به آن توجه داشته باشید این است که افراد و یا شرکت های قبل از شما آن دامنه را ثبت نکرده باشند. نام دامنه باید منحصر به فرد باشد. نمی‌توان از نام دامنه تکراری استفاده کرد. همچنین نباید با برند و شرکت‌های دیگر مرتبط باشد.
پسوند دامنه
انواع متفاوتی از پسوندها برای وبسایت های مختلف در اینترنت وجود دارند. نباید از پسوندهای رایگان برای طراحی وب سایت استفاده کرد. چرا که باعث کاهش رتبه وبسایت شما می‌شود. به طور کلی پسوند، نشان دهنده موقعیت یک وب سایت است. به عنوان: مثال پسوند .com مخفف کلمه commerce به معنی سایت تجاری می‌باشد. پسوندهای دیگری نیز در اینترنت وجود دارند که به نام دامنه های ملی شناخته می‌شوند. به عنوان مثال ir. نشان دهنده وب سایتی متعلق به کشور ایران است.نام دامنه در طراحی وب سایت
نکته
دامنه اختصاصی می‌باشد و هیچ فرد یا گروه دیگری نباید از این ترکیب دامنه برای کسب و کار خود استفاده کند.
تاریخ انقضای دامنه در وب سایت
دامنه در وبسایت تاریخ انقضا دارد و باید به صورت سالانه خریداری شود. در واقع شما دامنه‌هایی را با پرداخت مبالغی به صورت سالانه اجاره می‌کنید. شما می‌توانید دامنه را برای مدت زمان ۵ سال تمدید کنید. در گذشته یک دامنه را تا ۲۰ سال نیز تمدید می‌کردند. اما آن را به مدت زمان ۵ سال کاهش دادند. در صورتی که شما دامنه وب سایت خود را به مدت ۵ سال تمدید کنید اعتبار سایت نیز بالا خواهد رفت و تأثیر بسیار مثبتی در سئو سایت شما می‌گذارد زیرا تمدید کردن دامنه نشان دهنده، جدی بودن وب سایت برای موتورهای جستجوگر گوگل می باشد.
نیاز به هاست در طراحی سایت
لازم به ذکر است که تنها به وسیله یک دامنه نمی‌توانید وب سایتی را راه اندازی کنید. برای راه اندازی وب سایت علاوه بر دامنه نیاز به هاست دارید. تصور کنید کامپیوتر ۲۴ ساعت شبانه روز روشن و به اینترنت متصل است. به این کامپیوتر اصطلاحا "سرور" می گویند. به بخشی از حافظه کامپیوتر که اطلاعات سایت شما در آن قرار دارد هاست گفته می‌شود. در زبان فارسی به معنای میزبان است.
تفاوت url با با دامنه طراحی وب سایت
آدرس صفحه اصلی وب سایت را دامنه گویند. در مقابل آدرس صفحه اصلی، آدرس url وجود دارد که برای سایر صفحات از آن استفاده می‌کنند.
چگونه دامنه را برای وب سایت ثبت کنیم؟
برای ثبت دامنه وب سایت خود، می‌توانید از چندین روش زیر اقدام کنید. در صورتیکه تمایل به ثبت دامنه ir دارید باید به سایت رسمی مراجعه کنید و در صورتی که مدارک لازم را همراه داشته باشید می‌توانید اقدام به ثبت این دامنه کنید. در صورتی که بخواهید از دامنه های دیگری را برای وب سایت استفاده کنید، باید ابتدا وارد سایت شوید. سپس نام دلخواه خود را انتخاب کرده و پس از وارد کردن آن تمامی پسوندی که می‌توانید با این نام ثبت نام کنید، برای شما نمایش داده می‌شود. همچنین در انتخاب نام پیشنهادهای مناسبی را برایتان ارائه می‌دهد. پس از انتخاب نام مورد علاقه خود برای وب سایت، می‌توانید به راحتی با مراجعه به یکی از شرکت‌های هاستینگ ایرانی اقدام به خرید دامنه کنید.
جمع بندی مطالب
همانطور که در بالا ذکر کردیم، دامنه در واقع همان نام برند شما است. این نام باید ساده و کوتاه باشد و به راحتی در ذهن ثبت شود و بر سر زبان‌ها قرار گیرد. در این صورت می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی بر روی سئوی سایت شما داشته باشد.
ممنون که تا پایان این مقاله ما را در وبلاگ لوکس بلاگ همراهی نمودید. امیدواریم که از مطالعه مطالب لذت برده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()