نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

به طور کلی افراد سالانه در استفاده از تکنولوژی باهوش‌تر می‌شوند. همچنین اینترنت روز به روز گسترده‌تر شده و پیشرفت می‌کند. از این رو افراد هر روز از ابزارهای بیشتری استفاده می‌کنند. این موضوع در کسب و کارهای اینترنتی نیز صادق است. به طوری که هر چه می‌گذرد کاربران حرفه‌ای‌تر جستجو می‌کنند، هدفمندتر از سایت شما را مطالعه کرده و به جهت آگاه شدن از رقیبانتان می‌توانند به راحتی وبسایت شما را کنار بگذارند. بنابراین شما نیاز به شناخت بیشتر مخاطبان خود دارید. علاوه بر آن باید یک استراتژی مناسب نیز داشته باشید. همچنین از جدیدترین روندها و ترفندها آگاه باشید. در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با جدیدترین متدهای بازاریابی محتوا مطالب و نکات مفیدی را برای شما ارائه دهیم. خواهشمندیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
محتوای ویدیویی و داستان‌گویی تصویری

چند سالی است که محتوای ویدیویی در صدرترند های بازاریابی محتوایی در نظر گرفته شده است. امروز کاربران بسیار زیادی ترجیح می‌دهند ویدیوهای بیشتری از برندها را در این زمینه دنبال کنند. در سال‌های اخیر محتوای ویدیویی پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است. اما اتفاق جالبی افتاده این است که به دلیل پیشرفت علم تکنولوژی و تمایل به راحتی و سادگی، افراد کمی به مفاهیم متمایل شده‌اند. آن‌ها ترجیح می‌دهند موضوع مهمی که قرار است به آنها آموزش داده شود در قالب یک محتوای جذاب و به یادماندنی باشد. همچنین با کمترین تلاش بیشترین یادگیری را برایشان به دنبال داشته باشد. از این رو پیش بینی می‌شود در سال‌های آینده، ویدیوهای مبتنی بر داستان، خواهان زیادی داشته باشد و به یک‌ترند و ترفند موفق تبدیل شود.

ترفندها و روندهای بازاریابی محتوا

وفاداری به وب سایت‌ها

از زمانی که گوگل کار خود را آغاز کرد هر سال توجه بیشتری موتورهای جستجو شد. همچنین تعداد وب سایت‌های موجود در گوگل نیز افزایش یافت و تعداد محتوای موجود در فضای وب چندین و چند برابر شد. انتخاب محتوای درست و کاربردی بر اساس موضوعاتی از قبیل سئو به چالش بزرگ تبدیل شد. دیگر بسیاری از افراد حتی به مشاهده منبع یک مطلب هم اکتفا نمی‌کنند و باید حتماً به آن منبع سرزده و مطمئن شوند. چرا که ممکن است منابع چندان معتبر نباشند. یا اطلاعات اشتباهی را نشر دهند.امروزه با وجود آن که تعداد مطالب موجود در گوگل افزایش یافته است و افراد بسیار زیادی به تولید محتوا و بازاریابی محتوا می‌پردازند؛ مخاطبان بیشتر ترجیح می‌دهند به جای خواندن مطالب مختلف و مراجعه به سایت‌های گوناگون، تنها اعتبار یک سایت را بررسی کرده و مخاطب وفادار آن سایت شوند. در واقع آنها تنها همان سایت را دنبال می‌کنند.
در روندهای بازاریابی جدید شما دیگر به جای آنکه بر روی سئو و گوگل تمرکز داشته باشید، می‌توانید بخش عمده‌ای از انرژی خود را صرف وفادارسازی مخاطبان کنید. در این صورت می‌توانید سال‌های سال راحت باشید و موفقیت در کسب و کار خود دست یابید. در نظر داشته باشید که برای بدست آوردن اعتماد در کسب و کار اینترنتی باید به موارد زیر توجه ویژه داشته باشید و آنها را در بازاریابی محتوای خود لحاظ کنید:

  • تولید محتوای به روز
  • تولید محتوای پیوسته
  • تولید محتوای کاربردی
  • تولید محتوای معتبر

توجه به T.A.E یکی از مهمترین ترندهای بازاریابی محتوا

در سال ۲۰۱۹ گوگل مقاله را به عنوان تغییر در الگوریتم‌های موتورهای جستجو منتشر کرد. این مقاله خبر از مفهوم جدیدی به نام T.A.E که E بــرای Expertise یا تجربه و تخصص، A بــرای Authoritativeness به معنای معتبر بــودن و T برای Trustworthy یا قابل اعتماد بودن قرار می‌گیرد.در توضیحات آن باید عنوان کنیم که در مرحله اول یا تخصص، گوگل مهارت شما را از روی علمی بودن، معتبر بودن و به روز بودن مطالبی که می‌نویسید تشخیص می‌دهد. در مرحله بعد یا مرحله اعتبار، گوگل فاکتورهای متعددی مانند شاخص‌های مرحله تبدیل مانند بانس ریت، زمــان ماندگاری در صفحه، تعداد مخاطبان، تعداد جستجوی نام برند، بک لینــک و… را ارزیابی می‌کند. در نتیجه بر اساس این ارزیابی، به صفحات وب سایت شما اعتبار می‌بخشد. در مرحله قابل اعتماد بودن که بیشتر برای وب سایت‌های فروشگاهی اهمیت پیدا می‌کند، پارامترهای متعددی را که در رابطه با امنیت و اطلاعات کاربران می‌باشد بررسی می‌کند. مواردی که در این مرحله مورد ارزیابی و بررسی گوگل قرار می‌گیرند عبارت است از: وجــود SSL امنیت اطلاعات کاربران، عدم انتشار اطلاعات افراد و….
بنابراین بر اساس توضیحات ارائه داده شده گوگل صفحات وب سایت شما را بر اساس T.A.E ارزیابی می‌کند. علاوه بر آن شما می‌توانید با توضیحاتی که در این بخش گفته شد به بهینه سازی وب سایت خود بپردازید تا از رقیب‌هایتان عقب نیافتید.


ممنون از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید. امیدوارم از مطالب گفته شده لذت برده باشید و مطالب برایتان مفید واقع شده باشند.

 



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

به طراحی سایت و اپلیکیشن فروشگاهی و همچنین خرید آنلاین یک نوع تجارت الکترونیک گفته می‌شود. که به کاربران اجازه می‌دهد که به صورت مستقیم از یک مرورگر وب خریداری کنند. افراد می‌توانند محصولات مورد علاقه خود را از طریق این وب سایت و اپلیکیشن ها به صورت مستقیم جستجو کرده و از میان محصولات یکی را به دلخواه برگزینید. از این رو در این مقاله قصد داریم در رابطه با چالش‌های فروشگاه اینترنتی مطالب و نکات مفیدی را برایتان ارائه دهیم. خواهشمندیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
مقدمه

اولین فروشگاه الکترونیکی در فضای مجازی وب در سال ۱۹۹۱ توسط یک تیم برنرزلی راه اندازی گردید. همچنین در سال ۱۹۹۴ برای اولین بار اولین فروشگاه اینترنتی در دنیا توسط شرکت پیتزاهات شروع به کار کرد و در همان سال شرکت اینتر شاپ نیز پا به عرضه فروش اینترنتی گذاشت.فروشگاه ای بی
سایت ای بی به عنوان یکی از موفق‌ترین فروشگاه ها در زمینه کسب و کار اینترنتی در جهان تا سال ۲۰۲۰ مطرح است. این فروشگاه در سال ۱۹۹۶ شروع به فعالیت کرد. این فروشگاه تقریباً تمام کالاهای موجود را به صورت اینترنتی برای اکثر کشورها ارائه می‌کرد. از قابلیتهای بسیار مهمی که این فروشگاه به کاربران خود داده بود قابلیت فروش کالاهای دست دوم در نظر گرفته می‌شد. به این صورت که خریداران و فروشندگان را به یکدیگر متصل می‌ساخت.
فروشگاه آمازون

در سال ۲۰۲۰ فروشگاه اینترنتی آمازون مخاطبان بسیاری را به خود اختصاص داد. این فروشگاه فعالیت خود را در سال ۱۹۹۵ در حوزه کتاب‌های الکترونیکی آغاز کرد. البته امروزه کالاهای مختلف و متنوعی را نیز عرضه می‌کند. این فروشگاه امروزه به عنوان یکی از شرکت‌های خرده فروشی بسیار بزرگ و مطرح در نظر گرفته می‌شود. زمانی که یک فروشگاه اینترنتی یا فروشگاه ساز آنلاین به قصد خریداری کسب و کار از کسب و کارهای دیگر راه اندازی می‌شود، در واقع فرآیند تجارت آنلاین به وجود می‌آید. فروشگاه اینترنتی به مشتریان اجازه می‌دهد تا فهرست محصولات و خدمات شرکت را مرور کنند. همچنین عکس‌ها و تصاویر مربوط به محصولات را مشاهده کرده و اطلاعات مربوط به آن را دریافت نماید.
در نظر داشته باشید که مشتری آنلاین برای خرید باید به یک سرویس پرداخت معتبر دسترسی داشته باشد. به عنوان مثال باید از سرویس PayPal بهره مند شود.

تاریخچه فروشگاه اینترنتی
فروشگاه دیجی کالا

دیجی کالا نیز به عنوان یکی از فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی در نظر گرفته می‌شود. که در سال ۱۳۸۵ و با رویکرد نقد و بررسی دو محصول دوربین عکاسی و موبایل به وجود آمد. پس از مدتی آیتم مقایسه لپ‌تاپ‌ها را نیز به امکانات خود افزود. سپس در کنار نقد و بررسی به عرضه محدود محصولات دیجیتالی پرداخت. دیجی کالا بیشترین مخاطبان خود را از ارائه نقد و بررسی محصولات دیجیتال به دست آورده است.در آن زمان دیجی کالا به عنوان یک سایت تخصصی در حوزه محصولات دیجیتالی فعالیت می‌کرد. پس از یک چرخش ناگهانی در دی ماه سال ۱۳۹۲ فروش محصولات آرایشی و بهداشتی پزشکی و… را نیز محصولات خود اضافه کرد. در حال حاضر فروشگاه دیجی کالا به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران در نظر گرفته می‌شود که در حوزه بازاریابی اینترنتی مشغول به فعالیت است.
به گفته مدیران این فروشگاه تعداد زیادی از مشتریان آن، به شهرستان‌ها اختصاص دارند. دلیل خرید آنها از این فروشگاه اینترنتی می‌تواند عدم دسترسی آنها به بازارهای پایتخت باشد.
رشد خریداران آنلاین از فروشگاه سازها

آمار و تحقیقات نشان دادند که درآمد حاصل از فروشگاه‌های آنلاین به میزان چشمگیری افزایش یافته است. متخصصان انواع مختلفی از خرید انلاین را شناسایی کردند و آن را به چهار دسته کلی تقسیم بندی کردند. این چهار دسته عبارتند از: خریداران مناسب، جستجوگرهای تنوع، خریداران متعادل و خریداران فروشگاه محور. آن‌ها روی انگیزه خرید تمرکز بسیار زیادی کرده و متوجه شدند که انواع محصولات موجود و راحتی درک شده از تجربه خرید آنلاین، عامل بسیار مهمی در ایجاد انگیزش برای خرید در مخاطبان بوده است.

نیازهای مصرف کننده و انتظارات از فروشگاه ساز

خرده‌فروشان آنلاین باید سرعت وبسایت را به میزان مناسبی بهبود بخشند. همچنین آن‌ها باید امنیت کافی برای مشتریان و مخاطبان خود را تضمین کند. چرا این نگرانی‌ها معمولاً بر تصمیمات دو سوم مصرف کنندگان تأثیر گذار می‌باشد.یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده برای اینکه بدانیم آیا مشتری به فروشگاه اینترنتی وب سایت شما باز می‌گردد یا خیر سهولت استفاده و وجود ویژگی‌های کاربرپسند می‌باشد. شما می‌توانید از روش‌های مختلف ارزیابی مانند ارزیابی اکتشافی، پیاده سازی شناختی و تست کاربر برای پیدا کردن مشکلات و بهبود یک وبسایت کمک بگیرید. در نظر داشته باشید که هر کدام از این تکنیک‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و بر جنبه‌های مختلف تجربه کاربرد تاکید می‌کنند.
سهم بازار از طریق فروشگاه‌های اینترنتی

روش افزایش محبوبیت خرید آنلاین به کاهش فروش خرده فروشان و کاهش سود در کسب و کارهای غیر آنلاین شده است. برای کشورهای در حال توسعه و خانوارهای کم درآمد در کشورهای پیشرفته، قبول و پذیرش تجارت الکترونیک امری بسیار مقرون به صرفه می‌باشد.ممنون از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم از مطالب گفته شده لذت برده باشید و مطالب برایتان مفید واقع شده باشند.



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

رویکرد تجاری c2c یا مشتری به مشتری یک الگوی تجاری می‌باشد که به وسیله آن مشتریان می‌توانند در یک محیط آنلاین با یکدیگر تجارت کنند. این مدل براساس فروش کالاهای دست دوم بین مصرف‌کنندگان و ایجاد بخش حراجی در بخش‌های مختلف وب سایت پابرجا است. این مدل بازاریابی پس از ورود به عرصه اینترنت محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. سایت‌های مهم مانند بازار و شیپور نمونه‌های محبوب از الگو c2c می‌باشند.
روش عملکرد مدل c2c

این مدل تجاری نمایش دهنده یک محیط بازار است و مشتری موضوع تجارت با یک شخص سوم را به عنوان سکو برای فروش کالاهای خود استفاده می‌کند. شرکت‌هایی که به صورت c2c به بازاریابی اینترنتی میپردازند، نوع جدیدی از تجارت را دارا می‌باشند. در واقع رویکرد تجاری مشتری به مشتری یا c2c از اقتصاد اشتراکی و فناوری تجارت الکترونیکی ایجاد شده است.مشتریانی که قصد خرید محصول در این بازارها را دارند، محصولاتی را مشاهده می‌کنند که یافتن آنها در جای دیگر سخت است. استفاده از سایت‌های c2c بسیار آسان می‌باشد. چرا که شما نیاز به مراجعه به فروشگاه‌های خرده فروشی ندارید. به همین دلیل است که فروشندگان و خریداران بسیار زیادی از این وبسایت ها استقبال می‌کنند.
در واقع مشتریان معمولاً می‌توانند در c2c وارد یک محیط آنلاین شده و با یکدیگر تجارت کنند. همانطور که گفته شد این نوع مشاغل مدل جدیدی از تجارت در نظر گرفته می‌شوند. که با فناوری تجارت الکترونیکی و اقتصادی اشتراکی ایجاد شده است.
رویکرد c2c دارای مشکلاتی مانند عدم کنترل کیفیت یا ضمانت پرداخت می‌باشد. سایت‌های آنلاین این شرکت‌ها شامل Craigslist، eBay و Etsy هستند؛ که محصولات و خدمات را از طریق یک سیستم سازماندهی شده می‌فروشند.

رویکرد c2c
اینترنت و رویکرد مشتری به مشتری در c2c

مردم به وسیله اینترنت واسطه‌ها می‌توانند محصولاتشان را به مخاطبان بزرگتری بفروشند.واسطه‌ها تعامل مصرف کننده به مصرف کننده را زیاد می‌کنند و در واقع تعامل بین کاربران را ارتقا می‌دهند.
سایت آمازون دارای ترکیب B2C و C2C است. B2c مخفف شرکت‌های مصرف کننده و تجاری است که محصولاتشان را می‌فروشند. در واقع سایت آمازون اجازه می‌دهد تا مشاغل به مشتریان و مصرف کنندگان به مصرف کنندگان بفروشند. برای مثال آمازون و eBay دو غول واسطه به شمار می‌روند.
بیشتر وب سایت‌ها به خریداران و مخاطبان اجازه می‌دهند تا آزادانه خرید کنند. البته با این حال فروشنده باید هزینه یا کمیسیون را بپردازد.
معایب رویکرد c2c

مانند هر نوع مدل دیگر، مدل تجاری مصرف کننده به مصرف کننده هم معایب مخصوص به خود را دارد. از این رو روشهای پرداخت می‌تواند مشکل ساز شود. علاوه بر آن کیفیت محصول موجود نیز می‌تواند یکی از معایب این مدل در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، paypal به افراد اجازه می‌دهد تا با پرداخت‌های آنلاین، پول را دریافت یا پرداخت کنند. با این حال برخی از سایت‌ها c2c یا مشتری به مشتری تسهیلات پرداخت مالیات را ندارند. خیلی از معاملات مصرف کننده به مصرف کننده مربوط به کالاهای دست دوم است.
درآمد بر رشد بازار c2c

پیش‌بینی شده است که بازار c2c به دلیل مقرون به صرفه بودن، رشد بسیار زیادی داشته باشد. همچنین هزینه استفاده از اشخاص ثالث رو به کاهش می‌باشد و تعداد کالاهایی که برای فروش عرضه می‌شوند بسیار افزایش یافته است. افزایش تقاضا به دلیل محبوبیت رسانه‌های اجتماعی و دیگر کانال‌های آنلاین به عنوان الگوی اساسی در تجارت در نظر گرفته می‌شود. این کانال‌ها محصولات خاصی را نشان می‌دهند که قبلاً در اختیار مصرف‌کنندگان بوده و تقاضا را افزایش داده است. این افزایش تقاضا موجب افزایش ترافیک آنلاین سیستم عامل‌های c2c می‌شود.با این حال c2c دارای مشکلاتی از جمله عدم کنترل کیفیت و ضمانت پرداخت می‌باشد. همچنین در برخی از موارد با پشتیبانی کمی برای معاملات کارت اعتباری در نظر می‌گیرد.
به عنوان مثال c2c با گذشت زمان و همچنین ورود شرکت‌های بیشتر به این فضا رشد چشمگیری داشته است. این بازار به دنبال به حداکثر رساندن پتانسیل فروش خود از طریق ارتباط با مشتری می‌باشد. چرا که در غیر این صورت این هدف با استفاده از روش‌های فروش سنتی به دست نمی‌آید.


از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید از شما صمیمانه سپاسگزاریم. امیدواریم مطالب گفته شده مورد رضایت شما دوستان گرامی واقع شده باشد. شما می‌توانید با مراجعه به مقالات موجود در این وبلاگ اطلاعات بسیار مناسبی در رابطه با کسب و کارهای آنلاین، کسب درآمد از اینترنت، فروشگاه‌های اینترنتی و… به دست آورید.

 



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

در این پست قصد داریم تا یک مقاله خیلی کامل و جامع برای شما آماده کنیم. تا سیر تا پیاز استارتاپ را برایتان معرفی کنیم. شما پس از خواندن این مقاله به طور کامل متوجه خواهیم شد که استارت آپ چیست؟ همچنین می‌توانید ابزارهای لازم برای شروع یک استارت آپ را یاد بگیرید. از این رو خواهشمندیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
معرفی استارت آپ

استارت آپ یک کسب و کار جدید و نوپا می‌باشد. که برای رفع یک مشکل یا نیاز درست می‌شود. به طور کلی همه فعالیت‌ها و کسب و کارهای استارت آپی از یک نیاز یا یک مشکل به وجود می‌آیند. امروزه استارت آپ های اینترنتی بسیار زیاد شده‌اند. البته همه آنها برای حل یک مشکل نمی‌باشند. خیلی از استارت آپ ها هدفشان راحت کردن کار شما می‌باشد. به عنوان مثال پیش از آنکه اسنپ رونمایی شود، شما تاکسی تلفنی می‌گرفتید و مشکلی هم وجود نداشت. اما اسنپ این کار را خیلی راحت‌تر کرده و به یک استارت آپ موفق تبدیل شده است.

راه اندازی استارت آپ

اگر به دنبال آن هستید که یک استارت آپ موفق راه اندازی کنید باید قبل از شروع هر کاری این سؤال را از خود بپرسید که استارتاپ من چه مشکلی را حل می‌کند؟ این مشکل تا چه حد برای مردم مهم و دردناک می‌باشد؟ توصیه ما به شما این است که ساده از این سؤال رد نشوید. چرا که ممکن است بعد از ساعت‌ها، روزه و یا حتی ماهها وقت گذاشتن روی استارت آپ خودتان، از نتیجه راضی نباشید. درواقع تمام وقت ارزشمند خود را تلف کرده باشید.

دراپ‌باکس (Dropbox)

دراپ باکس یک سرویس میزبانی پرونده از روی وب می‌باشد. به بیان دیگر دراپ‌باکس دقیقاً برای این طراحی شده است که اطلاعات را روی یک ابر ذخیره کند. به این نوع ذخیره اطلاعات، ذخیره ابری می‌گویند. بعد از ذخیره اطلاعاتتان بر روی ابر، دیگر از هر دستگاهی به آن دسترسی خواهید داشت.از این رو شما می‌توانید به جای آنکه اطلاعات خود را بر روی گوشی، لپ تاپ و یا فلش جابجا کنید آنها را در این ابر ذخیره نمایید. پس از ذخیره سازی یک نام کاربری و رمز عبور دریافت می‌کنید. در این صورت اگر جایی بودید که لپ تاپ و گوشی تلفن همراهتان نبود، می‌توانید با دستگاه دیگری وارد این فضای ابری شوید. تا با استفاده از نام کاربری و رمز عبورتان، به فایل‌های مورد نظر دسترسی پیدا کنید.
وبسایت پتز (Pets.com)

در دهه ۹۰ میلادی وب‌سایت‌های دات کام بسیار مورد استفاده افراد قرار می‌گرفت. اما متاسفانه بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی قربانی این وب سایت‌ها شدند. یکی از کسب و کارهایی که آسیب بسیار زیادی از این دسته از وب سایت‌ها دید، وب سایت پتز بود. این وب سایت در سال ۱۹۹۸ طراحی و کار خودش را به عنوان نمایندگی پخش تجهیزات و ابزار حیوانات خانگی شروع کرد. در واقع یک پت شاپ آنلاین ایجاد کرد. این شرکت حدود ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه و بیش از ۳۰۰ کارکن داشت. اما مشکل این شرکت این بود که هیچ موقع به سود دست نیافت.یکی از دلایل شکست خوردن این وبسایت این بود که هیچ نوآوری ایجاد نکرده بود. در واقع هیچ تفاوتی با رقیب‌هایش نداشت. شاید در دهه ۹۰ میلادی این مسئله خیلی جا افتاده نباشد؛ اما ما ها به عنوان کاربران قرن بیست و یکم می دانیم که هنگامی که می‌خواهید مشتری شما را به سایت رقیب‌هایتان ترجیح دهد باید دلیلی برای این کار به او بدهید. درواقع باید در محصولات و خدمات ارائه شده تفاوتی را با سایر رقیبانتان ایجاد کنید.
با اینکه دراپ‌باکس و وبسایت پتز با سرمایه یکسانی کارشان را شروع کردند، اما دراپ‌باکس بسیار موفق شد. درحالیکه وبسایت پتز به طرز شدیدی شکست خورد. دلیلش واضح است! چون دراپ‌باکس راه حلی برای یک مشکل پیدا کرد.

معرفی استارتاپ
راه حل به تنهایی کافی نمی‌باشد!

به طور کلی مشکلات در همه جا وجود دارند. تنها کافیست شما این مشکلات را مشاهده کرده و از خود سؤال کنید چه چیزی باعث اذیت شما می‌شود؟ تا برای آن یک ایده و یا راه حل مناسبی طراحی کنید. اسنپی که تقریباً همه ما امروزه از آن استفاده می‌کنیم یک نمونه موفق در این زمینه به حساب می‌آید. پیش از اسنپ، تاکسی می‌گرفتند که سختی خودش را داشت. چرا که بعضی وقتا ماشین آماده نداشتند و باید منتظر می‌ماندید. یا فاصله آژانس از خانه شما دور بود و باید کلی معطل می‌شدید. همچنین ممکن بود بخواهید به آدرسی بروید که خودتان آن را بلد نبودید و همگی به عنوان مشکلاتی در نظر گرفته می‌شدند که به کمک اسنپ حل شد. و کار را بسیار راحت کرد. به همین دلیل است که اسنپ به عنوان یک استارت آپ موفق شناخته می‌شود.

پینترست، مجموعه‌ای از ایده‌ها

در نظر داشته باشید که برای یافتن مشکلات و راه حل برای آنها هیچ فرمولی وجود ندارد. برای این کار تنها باید به مشکلات اطراف توجه کنید و بدانید که این مشکلات برای چه کسانی هستند و چرا وجود دارند؟ تنها در این صورت است که می‌توانید پس از آن یک راه حل مناسب ارائه دهید. در نظر داشته باشید که این کار، کار بسیار سختی می‌باشد. چرا که اگر آسان بود همه افراد می‌توانستند آن را انجام دهند. هنگامی که به یک مشکل دردناک برسید و آنرا تشخیص دهید، ارائه راه حل آن تقریباً ۹۰% واضح و یا راحت نخواهد بود. بنابراین در صورتی که می‌خواهید در کسب و کار خود موفق شوید باید یک راه حل خلاقانه ارائه دهید.در واقع اولین هدف یک استارت آپ موفق این است که راه‌حل‌های موجود را بررسی کند و بتواند به آن خلاقیت اضافه کند. البته توجه داشته باشید که سرعت در این زمینه بسیار مهم است. چرا که اگر شما سریع دست به کار نشوید ممکن است کسی پیدا شود که می‌خواهد این کار را انجام دهد.
بنابراین چیزی که واضح است آن است که برای رسیدن به یک استارت آپ موفق تنها شناسایی مشکل کافی نمی‌باشد و در واقع شما موظفید پس از شناسایی مشکل، به وسیله یک راه حل مناسب و خلاقانه برای رفع مشکل مورد نظر، پیشنهادی ارائه دهید. پیشنهادی که مردم حاضر باشند بابتش هزینه کنند.


از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید از شما صمیمانه سپاسگزاریم و امیدواریم مطالب گفته شده برایتان مفید واقع شده باشند.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

به طور کلی هدف از تدوین استراتژی محتوا این است که بدانیم کارهایمان را باید به چه صورت انجام دهیم. همچنین در مرحله دوم به نتیجه مطلوب دست یابیم. از این رو در این مرحله قصد داریم تا در رابطه با تدوین استراتژی محتوا نکات و مطالب مفیدی را برایتان ارائه دهیم. خواهشمندیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
معرفی دقیق استراتژی محتوا

به طور کلی می‌توان این طور در نظر گرفت که استراتژی محتوا از بخش‌های متفاوتی تشکیل می‌شود. این بخشها عبارتند از:

  • هدف گذاری
  • توصیف برند
  • توضیح محصولات و خدمات کسب‌وکار یا فرد
  • شناخت مشتریان و مخاطب (دموگرافیک و پرسونا)
  • تحلیل رقبا
  • تحقیق کلیدواژه
  • نقشه سفر مشتری
  • راهنمای نوشتن محتوا (لحن، ساختار، سئو، رنگ‌ها و...)
  • کانال‌ها و نحوه توزیع محتوا
  • تقویم محتوا
  • شاخص‌های عملکرد

مراحل تدوین استراتژی محتوا

برای تدوین استراتژی محتوا در هر کسب و کاری، باید از مراحلی که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت کنید؛ تبعیت کنید.

تدوین استراتژی محتوا

تعیین هدف:

شما موظفید قبل از هر اقدامی هدف اصلی خود از بازاریابی محتوا تعیین کنید. در صورتی که این مرحله را به خوبی پشت سر بگذارید می‌توانید تمام قدم‌های بعدی خود را در یک جهت مشخص پیش ببرید. درواقع هدف باعث انسجام کارهای شما می‌شود و باعث می‌شود در میان ایده‌های مختلف سردرگم و گیج نشوید. هدف می‌تواند شما را راهنمایی کند تا در مسیر مورد نظر خود قدم بردارید. افزایش نرخ تبدیل، افزایش فروش و درآمد، برندینگ برای کسب و کار و… همگی به عنوان نمونه‌هایی از اهداف شما در مسیر کسب و کارتان در نظر گرفته می‌شوند.

بررسی وضعیت فعلی کسب و کار:

پس از آنکه هدف کلی خود را تعیین کردید نوبت به آن رسیده است که وضعیت کلی کسب و کار فعلی خود را به صورت کاملاً دقیق بررسی کنید. این بررسی‌ها می‌تواند جنبه‌های متفاوتی از جمله بررسی وضعیت کلی این شرکت و بررسی فرایند محتوای فعلی شرکت شما را داشته باشند. از این رو این مرحله، مرحله مهمی در تدوین استراتژی محتوا در نظر گرفته می‌شود.

کلمه کلیدی:

نقش کلمات کلیدی در کسب و کار شما بسیار حائز اهمیت می‌باشند. در واقع تمامی نکات در این کسب و کار به کلمات کلیدی ربط پیدا می‌کنند. کلمات کلیدی می‌تواند به کاربران شما بفهماند که دقیقاً در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید. همچنین گوگل می‌تواند از طریق کلمات کلیدی از نوع فعالیت شما آگاه شود و سریع آن را شناسایی کند. به عبارتی اصلی‌ترین ابزار گوگل برای کسب و کار شما کلمات کلیدی انتخابی‌تان در نظر گرفته می‌شود.

بررسی رقبا:

یکی از مهمترین و اساسی‌ترین مراحل برای تدوین استراتژی محتوا بررسی رقبا می‌باشد. که می‌توانید برای عملکرد آنها از این روش ساده اما کاربردی استفاده کنید. به گونه‌ای که در این زمینه از خود گوگل کمک بخواهید. کافی است کلمات کلیدی مورد نظر خود را در گوگل جستجو کرده و لینک‌هایی که در صدر نتایج جستجو قرار دارند را شناسایی کنید.پس از این مرحله باید به سراغ رقیبان خارجی خود بروید. چرا که سایتهای خارجی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و می‌توانند در جهت رسیدن به اهداف به شما کمک شایانی کند.
تهیه پرسونای مشتری:

پرسونای مشتری کاراکترهای خیالی می‌باشد که الگوهای رفتاری، نیازها، ویژگی‌ها و اهداف بسیار نزدیکی به مخاطبان شما دارد. شما می‌توانید به وسیله پرسونای مشتری متوجه شوید که مشتریانتان چه رفتارهایی را دنبال می‌کنند و همچنین می‌توانید دریابید که واکنش آنها به مسائل مختلف چگونه است.

بازیابی اطلاعات:

در این مرحله شما تمامی اطلاعاتی را که لازم داشته‌اید جمع آوری کرده‌اید. البته در نظر داشته باشید که آنها تنها داده‌ها و اطلاعات خام می‌باشند. از این رو شما موظفید آنها را آنالیز کرده و به تحلیل آنها بپردازید. در واقع شما باید در این مرحله اطلاعات خام را به اطلاعات قابل استفاده برای تدوین استراتژی محتوا تبدیل کنید.

قیف بازاریابی محتوا:

شما می‌توانید به وسیله یک تقویم محتوا در مسیر عملی بازاریابی بمانید. علاوه بر آن می‌توانید قیف محتوایی که در بالا ذکر کردیم را در تقویم خود بگنجانید. در این تقویم مشخص کنید که در طول ماه چند درصد از محتوا به بخش‌های مختلف قیف اختصاص داده شده است. از دیگر فواید مهم تغییر محتوا این است که شما می‌توانید در انتهای ماه عملکرد خود و تیمتان را به راحتی ارزشیابی کنید. به گونه‌ای از این طریق کسب و کار خود را سازماندهی کنید.

تعیین شاخص‌های عملکردی:

در نظر داشته باشید که شاخص‌های عملکردی اعداد و ارقامی هستند که نشان می‌دهند کارتان تا چه اندازه درست پیش می‌رود. شاخص‌های متداول عملکرد محتوا عبارتند از:

  • تعداد بازدید
  • تعداد نظر
  • میانگین اسکرول صفحه
  • نرخ کلیک CTA
  • ترافیک ورودی از گوگل
  • زمان ماندگاری در صفحه
  • تعداد به‌اشتراک گذاری
  • رتبه در کلیدواژه

ساختن محتوای شگفت‌انگیز:

در این مرحله شما موظفید محتوای خود را بسازید. در نظر داشته باشید که محتوای شما باید ساده و روان باشد. علاوه بر آن باید تمامی قواعد و نکات ویرایشی در آن رعایت شود. همچنین از جملات و کلمات طولانی استفاده نکنید. سعی کنید از انواع محتوا استفاده کنید. به عنوان مثال به تولید محتوای تصویری و ویدیویی و متنی به پردازید. سعی کنید متن خود را به صورت کاملاً خوانا بنویسید. تا درک آن برای مخاطبانتان بسیار ساده باشد. در این صورت می‌توانید از محبوبیت بسیار بالایی در مقابل گوگل برخوردار شوید.

ممنون از این که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم از مطالب گفته شده لذت برده باشید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

یکی از روش های افزایش تعداد بازدیدکنندگان وبسایت شما اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام می‌باشد. شما از این طریق می‌توانید تعداد کاربران را که به سمت کانال و یا سایت هدایت می‌شوند را افزایش دهید. این قابلیت جدید و مهمی است؛ چرا که بسیاری از افراد برای اولین بار می‌توانند، غیر از لینک موجود در قسمت ،bio لینک دیگری را نیز به پروفایل خود اضافه کنند. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا چگونگی اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام را آموزش دهیم.
چه افرادی می توانند به استوری اینستاگرام لینک اضافه کنند؟
لینک گذاری در استوری اینستاگرام، برای نخستین بار فقط برای اکانت هایی که تیک آبی دارند فعال شد. اما در می سال ۲۰۱۷ اینستاگرام این قابلیت را در اختیار سایر دیگر حساب‌های کاربری نیز قرار داد. در حال حاضر لینک‌های قابل کلیک برای حساب‌های کاربری تجاری که حداقل دارای ۱۰ هزار فالوور هستند در دسترس است.
آموزش اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام
اضافه کردن لینک کار بسیار ساده‌ای است. اگر شما در اینستاگرام تجاری خود بیش از ۱۰ هزار فالوور دارید، می‌توانید به راحتی از این قابلیت استفاده کنید.
استوری اینستاگرام خود را شروع کنید.
شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام از عکس هایی که در ۲۴ ساعت گذشته تهیه کرده‌اید، برای گذاشتن استوری استفاده کنید. پس از بارگذاری تصویر یا ویدیو مورد نظر در بالای صفحه، آیکون لینکی وجود دارد که باید آن را انتخاب کنید. پس از کلیک کردن بر روی آیکون لینک در بالای صفحه، پنجره جدیدی برای شما باز می‌شود. شما می‌توانید در این صفحه آدرس کامل لینک مقصد را وارد کرده و سپس بر روی گزینه تأیید سبز رنگ و یا انجام شد کلیک کنید تا لینک ذخیره شود. زمانی که شما آدرس اینترنتی را به استوری اینستاگرام متصل کنید، آیکون زنجیر دربالای استوری نشان داده می‌شود و بیانگر این است که این استوری حاوی یک لینک است.
اضافه کردن Call To Action استوری اینستاگرام
اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام دلیل کافی برای کلیک کردن و رفتن به سایت شما نیست. یکی از عیب‌های این کار این است که دکمه لینک ممکن است واضح نباشد. بنابراین شما باید به فالوورهای خود آموزش دهید که چگونه از این لینک‌ها استفاده کنند. این آموزش می‌تواند شامل عبارت "گزینه بیشتر بدانید را فشار دهید تا وبسایت ما را ببینید" و یا "برای توضیحات بیشتر صفحه را بالا بکشید باشد".
لینک استوری چگونه به فالوور های شما نشان داده می‌شود.
هنگامی که کاربران لینک را در استوری اینستاگرام شما مشاهده می‌کنند، دکمه "بیشتر ببینید" را در پایین صفحه خواهند دید. این گزینه واضح دیده می‌شود. اما ممکن است برخی از کاربرانی که کمتر از اینستاگرام استفاده می‌کنند، حتی ندانند که چنین گزینه‌ای وجود دارد و به همین خاطر شما باید دستورالعمل استفاده از لینک‌های استوری را برای کاربران خود شرح دهید.
چگونه از لینک گذاشتن در استوری اینستاگرام استفاده کنیم؟
حتماً به این نکته توجه داشته باشید که به تعداد کل پست‌های موجود در استوری شما حداکثر یک الی دو استوری باید حاوی لینک باشد. همچنین همه گروه‌های استوری نیاز به لینک ندارند. شما به عنوان یک بازاریاب باید مطمئن باشید که اضافه کردن لینک به استوری ارزش مطلب شما را افزایش می‌دهد.
به محتوای اختصاصی خود در استوری اینستاگرام لینک دهید.
اگر شما نیز می‌خواهید کاربران را به وب سایت هدایت کنید، بایداز روش‌های خلاقانه مانند "زک کینگ" استفاده کنید تا بتوانید کاربران را برای بازدید از وب سایتتان تشویق و ترغیب کنید. شما می‌توانید برای نشان دادن محصولات و خدمات جدید خود از این روش استفاده کنید. روش‌های گوناگونی برای اضافه کردن لینک به استوری وجود دارد که شما از این طریق می‌توانید کاربران خود را برای استفاده از این لینک ها مشتاق کنید. به عنوان مثال "زک کینگ" در اینستاگرام برای اعلام برندگان مسابقه، لیستی از برندگان را در استوری قرار داده است. این استوری حاوی لینک است. در این روش بیننده ترغیب می‌شود تا برای مشاهده لیست برندگان بر روی لینک موجود در استوری کلیک کند.
با استفاده از لینک گذاری در اینستاگرام استوری های آموزشی خود را تکمیل کنید.
اگر شما محتوای آموزشی در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید، می‌توانید در برخی اوقات، دستورالعمل کامل آموزش خود را از طریق لینک از وبسایت خود در استوری اینستاگرام قرار دهید. برای نمونه اگر شما دستور تهیه غذایی را به اشتراک می‌گذارید، می‌توانید در استوری آخر به همراه تصویر غذای آماده شده لینکی را قرار دهید تا کاربران با استفاده از آن وارد سایت شما شده و دستورالعمل کامل آن را مشاهده کنند.
تبلیغ محصولات و خدمات در استوری اینستاگرام
شما می‌توانید از استوری اینستاگرام برای تبلیغ برند محصولات و یا کسب و کار خود استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که همه استوری شما نباید شماره تبلیغ محصولات و خدمات باشد. این کار باید به درستی صورت گیرد. شما برای انجام این کار باید قالب استوری های همیشگی خود را حفظ کرده و همانند سایر استوری های معمولتان از این روش استفاده کنید.
نتیجه گیری
بازاریابان همیشه به دنبال راهی برای انتقال کاربران از اینستاگرام به وب سایت‌های خود هستند. شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کنید. با استفاده درست از لینک گذاری در استوری اینستاگرام مطمئن باشید که می‌توانید به طرز چشمگیری ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.
ممنون از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید. امیدواریم که از مطالعه مطالب فوق لذت برده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

نت فلیکس نامی آشنا برای علاقه مندان تماشای آنلاین فیلم و سریال است، به طوری که امروز محتوای ویدئوهای آنلاین این برند در بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند، رایانه‌ها گوشی‌ها به نمایش در می‌آید. این کمپانی که فعالیت خود را از سال ۱۹۹۷ با ارسال پستی دی وی دی آغاز کرد، در حال حاضر به عنوان یک شبکه گسترده رسانه‌ای در سطح جهان فعالیت می‌کند و بیشتر از 100 میلیون مشترک در بیش از 190 کشور جهان دارد.

تقسیم بندی مخاطبان به اجتماع سلیقه آنچــه در فضای تبلیغاتــی دنیای امــروز برای مرزبندی مخاطبان معمول است، تقسیم بندی آنها به گروه‌های جنسیتی، سنی و خصوصاً جغرافیایی است، به این معنا که قبل از ارائه محصول و خدمات یک برنــد، باید مخاطبان بالقــوه را در گروه‌های جغرافیایی تقســیم بندی کرد تا بتوانیم با توجه به فرهنگی که مردم هــر منطقه دارند، محصول مناسب را عرضه کنیم.

تفاوت نت فلیکسگروه نتفلیکس در سال ۲۰۱۶، فاکتورهای جدیدی را به منظور تقسیم بندی مخاطبان خود در نظر گرفت. دنیای کنونی، نمی‌توان برای فیلم و سینما مرزی قائل شد، به طوری که ممکن است تیمی که بر اساس زندگی بومیان آفریقا نوشته شده باشد، برای مردمی با فرهنگ تفاوت متفاوت و جذاب باشد. ما در دنیای امروز داریم مرزهای سلیقه‌ای داریم؛ یعنی می‌توانیم در تقسیم بندی فیلم و سریال، از گروه‌های مختلف سلیقه‌ای نام ببریم که ممکن است جغرافیای متفاوت از هم زندگی کنند.

رویکرد نت فلیکس

در این میان رویکردی که نتفلیکس در پیش گرفت تغییر دادن اصول تقسیم بندی بود؛ یعنی به جای تقسیم بندی جغرافیایی و آسیایی‌ها اروپایی‌ها از تقسیم بندی سلیقه‌ها حرف زد و عبارت اجتماع سلیقه را ایجاد کرد.

یعنی گروه‌های مخاطبان خود را بر اساس تفاوت‌های سلیقه‌ای که دارند به اجتماع گوناگون تقسیم کرد و پس از آن، بر اساس گروه‌های سلیقه‌ای مخاطبان و میزان اقبال آنها از تولیداتش، فیلم‌ها و سریال‌هایی مطابق با سلیقه آنها تولید کرد.

مزیت رقابتی در بازاریابی نت فلیکس

ســهولت کاربرد چیــزی است که می‌تواند در فضــای رقابتی امروز، برند نت فلیکس را موفق و مخاطبان جهانی آن را حفظ کند. کاربران شبکه‌های آنلاین پخش فیلم و سریال، از دستگاه‌های متنوعی استفاده می‌کنند و بنابراین اگر برنامه‌های نت فلیکس تنها با برخی از دستگاه‌های موجود قابل پخش بود، مشتریان زیادی را از دســت می‌داد؛ اما کاربــر می‌تواند با ساده‌ترین وسیله یعنی گوشــی هوشمند خود به این شــبکه دسترسی داشــته باشد.

همچنین قابلیت اســتفاده از طریق رایانه، تبلت، لپ تاپ و حتی تلویزیون از دیگر مزایای قابل توجه این برند محسوب می‌شوند. طبق نظر دست اندرکاران این شرکت، محتوا پادشاه است! به همین دلیل نیز این نام تجاری به سابقه درخشان و اقبالی که در میان کاربران پیدا کرده است، تأکید بر کیفیت محتوا نیــز می‌تواند در فضای رقابتی این بازار، برای برند نت فلیکس یک مزیت قابل توجه به شــمار رود.

دام ایده‌های قدیمی

نت فلیکــس در دام ایده‌های قدیمی خود نیفتاد هرگاه صحبت از نت فلیکس به میان می‌آید، به این نکته هم اشاره می‌شود که این شرکت کار خود را با فروش دی وی دی آغاز کرد.

یک انتخاب عاقلانه در یک زمان مناسب، مهم‌ترین کاری بود که این شرکت انجام داد و به نتایج موفقیت آمیزی نیز دست پیدا کرد. قطعاً برند نت فلیکس نیز اگر مانند نمونه بالا، به گستردگی بازار و فروش قابل توجه خود اتکا می‌کرد و از تغییرات زمانه غافل می‌شد، همین دام برای این شرکت نیز پهن شده بود و می‌توانست آن را در قالب یک خرده فروشی کوچک، محدود نگه دارد؛ اما تصمیم درستی در روند اشتراک محصولات این برند رخ داد، به نحوی که موفق شد از فضای آفلاین به فضای دیجیتال تغییر کارکرد دهد، در قالب یک برگ برنده، بقای شرکت را تضمین کرد.

 تمرکز بر خواسته‌های مشتریان

گسترش دایره مخاطبان از آنجایی کــه بازاریابی دهان به دهان در رویکرد تبلیغاتی برنــد نت فلیکس جایگاه ممتازی دارد، تلاش برای رســیدن بــه آن چیزی کــه مردم می‌خواهند، در روند بازاریابی این نام تجاری قابل توجه اســت. چراکه آنچه مخاطبان هدف به آن علاقه دارند، عموماً با خواسته‌های دوستان آنها نیز تناسب دارد.

با توجه به چنین روندی، نت فلیکس، خواسته‌های مشــتریان خود را مدنظر قرار داده و با بررســی آن چیــزی که مشــتریان می‌خواهند، به طور غیرمستقیم به خواسته‌ها و علایق دوستان آنها نیز پی برده و در نتیجه می‌تواند در روند تولیدات و خدمات خود، گروه بزرگ‌تری از مشتریان بالفعل و بالقوه را در نظر داشته.

عقب نشینی در مقابل خواسته مشتریان

نت فلیکس به مشــتریان خود اهمیــت داد و در نتیجه در مواقعی نیز، با وجود صرف هزینه و زمان، در مقابل آنها عقب نشینی می‌کند.

Box Netflix:

یکی از خدمات این نام تجاری بود که در سال 2007 ارائه شد و شامل یک اشتراک جداگانه برای اجاره DVD بود، اما این محصول با استقبال مخاطبان روبه رو نشد و موجب ابراز نارضایتی آنها نیز شد! رویکردی که برند نت فلیکس در مقابل این جریان در پیش گرفــت، به نوعی یک عقب نشــینی در برابر خواسته‌های مشــتریان بود، یعنی به جای اینکه سرســختانه روی ایده خود پافشاری کرده و با رویکردهای بازاریابی سعی در متقاعد کردن مشتریان داشته باشــد، در یک اقدام سریع، این محصول را حذف کرد.

روند بازاریابی نت فلیکس، خواسته مخاطبان در رأس هر رویکردی قرار گیرند، مشتریان به این نکته پی برده‌اند که نت فلیکس واقعاً به دنبال نمایش دادن آن چیزی است که آن‌ها می‌خواهند.

از همراهی شما متشکریم.



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

 امروزه با گسترش تکنولوژی و آپدیت‌های گوگل، می‌توان به این نتیجه رسید که موتورهای جستجو همیشه سعی می‌کنند تا بهترین عملکرد خود را به کاربران نشان دهند. شاید این "بهترین" برای هر فردی متفاوت باشد؛ اما جالب است بدانید که موتورهای جستجو دقیقاً می‌دانند هر شخصی چه نیازهایی دارد و دنبال چه نوع وب سایت‌هایی می‌گردد.

 یک وبسایت خوب باید بتواند تأمین نیازهای مخاطبان خود را برطرف کنند این نیازها شامل موارد زیر می‌باشند:

 

  •  یک وبسایت باید بتواند وب سایتی را طراحی کند که استفاده از آن آسان باشد
  •  
  •  درک مطالب باید به راحت‌ترین شیوه ممکن صورت گیرد.
  •  
  •  وب سایت‌ها باید اطلاعاتی را به مخاطبان خود ارائه دهند که کاملاً سودمند و مرتبط با جستجوی آنهاست.
  •  
  •  حرفه‌ای بودنت را از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه ویژه شود.
  •  
  •  سعی کنید محتوایی جذاب و با کیفیت در وبسایت خود منتشر کنید.

 

جالب است بدانید که با اینکه تکنولوژی امروزه بسیار پیشرفت کرده است موتورهای جستجو هنوز هم نمی‌توانند مانند انسان‌ها مفهوم تصاویر و ویدیوها را آنطور که باید درک کنند.

 

اثرگذاری تجربه کاربری و رتبه بندی سایت‌ها

 

موتورهای جستجوگر می‌توانند با بهره گیری از ساختار لینکها به درک بالایی از معیارهای مرتبط و بازدیدهای کاربران و یادگیری ماشینی برسند. دومین چیزی که در این زمینه اهمیت دارد قابلیت استفاده و تجربه کاربری است. این وب سایت‌ها را می‌توانیم مدیون تأثیر غیرمستقیم این دو مؤلفه بدانیم. البته باید عنوان کنیم که موتورهای جستجو این مأموریت را به منظور بالا بودن کیفیت محتوا سایت می‌داند.

با این حال شاید اگر یک متخصص تولید محتوا کیفیت آن متوالی را ببیند نظر چندان مثبتی راجع به آن ندارند اما گوگل با توجه به تعداد کلیک‌ها و زمان سپری شده در سایت‌ها تشخیص می‌دهد که محتوای سایت شما بسیار با کیفیت است.

 

 نشانه‌های محتوای با کیفیت

 

۱: نرخ مشارکت

 این نرخ می‌تواند با توجه به کلیپ‌های طولانی مخاطبان و مدت زمان ماندن در هر سایت کیفیت محتوای سایتها را بسنجد. این مهم نیست که اگر شخصی پس از ورود به وب سایتی مجدداً دکمه خروج آن را بزند و زمان زیادی را در وبسایت سپری نکند، گوگل اینطور تشخیص می‌دهد که محتوای شما بی کیفیت است.

 

2: یادگیری ماشینی

 الگوریتم پاندا، الگوریتمی است که گوگل در سال ۲۰۱۱ آن را به الگوریتم رتبه بندی‌های خود اضافه کرد. این الگوریتم می‌توانست با استفاده از ارزشیابی‌های انسانی محتوای کم کیفیت را از محتوای با کیفیت بالا تشخیص دهد.

 

3: الگوهای لینک کردن

 

طبیعتاً سایت‌هایی که لینک‌های بیشتری می‌گیرند سایت‌های با کیفیت‌تری محسوب می‌شوند و موتورهای جستجوگر مدتی است که متوجه این موضوع شدند.

 

از اینکه تا انتهای این مقاله کاربردی با ما همراه بودید از شما کمال تشکر را داریم. امیدواریم از مطالعه این مقاله کاربردی لذت کافی را برده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

در حقیق هاست بخش مشخصی از فضای یک سرور در نظر گرفته می‌شود. این بخش دارای حجم، نام کاربری و پسورد مخصوص به خود است. هاست در لغت به معنای میزبان می‌باشد. از این رو زمانی که تصمیم به طراحی وبسایت می‌گیرید علاوه بر دامنه نیازمند یک‌هاست برای میزبانی وب سایت خود هستید. به بیان ساده‌تر شما همواره نیاز به یک کامپیوتر همیشه روشن دارید. تا همیشه به آن متصل بوده و از اینترنت آن استفاده کنید. به این کامپیوترهای همیشه روشن سرور می‌گویند و قسمتی از فضای این کامپیوتر را نیز هاست می‌نامند.
مقدمه
هاست ها از نظر سیستم عامل به دو گروه تقسیم می‌شوند. این دو گروه عبارتند از:
هاست لینوکس
هاست ویندوز
به طور کلی‌هاست لینوکس از امنیت بیشتر و بالاتری نسبت به هاست ویندوز بهره مند است. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که برای وب سایت‌های بزرگ از هاست لینوکس استفاده کنید. نکات مهم دیگر آن است که اگر برای طراحی سایت خود از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید هاست ویندوزی ممکن است مشکلاتی را برای شما هنگام کار با وردپرس ایجاد کند. برای رفع این مشکل نیز بهتر است از هاست های لینوکسی استفاده کنید.
کاربرد انواع مختلف‌هاست
در ادامه مقاله به بررسی انواع‌هاست از نظر کاربرد می‌پردازیم. در این صورت برای طراحی وب سایتتان می‌توانید به راحتی‌ها هاست مورد نظر خودتان را مشخص کنید و برای طراحی وبسایت از آن استفاده کنید.
میزبانی وب رایگان (Free Web Hosting) و کاربرد انواع مختلف‌هاست
به طور کلی بسیاری شرکت‌های هاستینگ برای جذب مشتری و همچنین کمک به مبتدیان، این نوع سرویس‌ها را بصورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌دهند. البته در نظر داشته باشید که این سرویس‌ها دارای محدودیت‌های بسیار زیادی برای طراحی وب سایت می‌باشند. توصیه ما به شما این است که اگر قصد شما از تهیه‌هاست، آموزش و طراحی سایت است می‌توانید از نرم افزارهای شبیه ساز وب سرور سازی مانند xampp استفاده کنید. شما می‌توانید این نزم افزار را بر روی کامپیوتر شخصی خود نصب کنید. سپس به راحتی به طراحی یک وب سایت برای خود بپردازید. پس از مراحل طراحی سایت می‌توانید یک‌هاست با کیفیت را جایگزین‌هاست قبلی کنید.
مراحل انجام بازاریابی اینترنتی و نکات مهم در رابطه با آنحتما بخوانید:
میزبانی وب اشتراکی (Shared Web Hosting)
بدون در نظر گرفتن‌هاست رایگان، این نوع از هاست ها ارزان‌ترین و اقتصادی‌ترین نوع هاستینگ در نظر گرفته می‌شوند. چرا که به وسیله آن‌ها می‌توان بر روی یک سرور چندین سایت بارگذاری شود. شما می‌توانید به وسیله این دسته از هاست ها هزاران سایت را طراحی کنید. به طور کلی می‌توان اینطور گفت که بیشتر سایت‌های اینترنتی از این نوع‌هاست استفاده می‌کنند.
در مقابل ویژگی ارزان قیمت بودن این دسته از هاست ها، باید بگویم که امنیت آنها پایین است. چرا که وبسایت‌های آلوده بسیار زیادی توانند بر روی این سرور قرار بگیرند. همچنین هکرهای بسیاری می‌توانند از این طریق به سایت‌های شما راه پیدا کنند.
میزبانی وب اشتراکی (Shared Web Hosting)
میزبانی سرور مجازی (VPS)
این نوع هاستینگ، سرور واحد در نظر گرفته می‌شود. که با استفاده از نرم افزارهای مجازی سازی به چندین سرور مجازی تقسیم می‌شود. از این رو سرور مورد نظر از دید کاربران شبیه به یک سرور اختصاصی به نظر می‌رسد. این دسته از هاست ها نسبت به هاست های اشتراکی از قیمت بالاتری برخوردارند. بسیاری از اپلیکیشن هایی که بازدید کننده زیادی ندارند معمولاً از این نوع سرویس استفاده می‌کنند.
میزبانی اختصاصی (Dedicated Web Hosting) و کاربرد انواع مختلف‌هاست
در این دسته از سرویس‌ها یک سرور به طور کامل برای یک فرد در نظر گرفته می‌شود. در واقع این هاستینگ شبیه آن است که یک کامپیوتر را به طور شبانه روزی به شما اجاره بدهند. لازم به ذکر است که در این دسته از هاستینگ‌ها هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد. در واقع شخص خریدار می‌تواند فعالیت و کارهای زیادی همانند راه اندازی مجدد، تغییر سیستم عامل و… را انجام دهد.

معمولاً برای وب سایت‌های بزرگ از این نوع سرویس هاستینگ استفاده می‌کنند. دلیل آنها برای استفاده از این نوع سرویس حجم و سرعت بالای این نوع‌هاست ها می‌باشد. به دلیل این ویژگی‌ها، هاست ها می‌توانند تعداد زیادی از بازدیدکنندگان و کاربران را ساپورت کنند. علاوه بر سرعت و حجم بالا، امنیت این دسته از سرورها نیز بسیار بالاتر از سایرین در نظر گرفته می‌شود. از اینرو قیمت آنها بسیار بالاتر می‌باشد.
فرق استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا همراه نکات کلیدی آنحتما بخوانید:
فضای میزبانی سرور (Collection Web Hosting)
این نوع هاستینگ همانند میزبانی در محل شرکت است. همچنین مشابه سرور اختصاصی می‌باشد. تنها تفاوت سرور اختصاصی و سرور میزبان این است که در سرور میزبان، مشتری مالک سرور می‌باشد. همچنین سرور به طور کاملاً فیزیکی در شرکت آن فرد را اندازه می‌شود. یعنی سخت افزار سرور به شرکت آن فرد منتقل می‌شود. طبیعتاً دارای قیمت به مراتب بالاتری نسبت به سرور اختصاصی است. همچنین نیازمند فردی جهت نگهداری سرور است.
کاربرد انواع مختلف‌هاست
میزبانی وب ابری (Cloud Web Hosting) و کاربرد انواع مختلف‌هاست
این سرویس به عنوان محبوب‌ترین سرویس هاستینگ در نظر گرفته می‌شود. در این نوع سرویس میزبانی یک وبسایت روی چندین سرور قرار می‌گیرد و در صورتی که برای یک سرور مشکلی پیش بیاید به راحتی سرورهای دیگر سایت را بارگذاری می‌کنند. این موضوع می‌تواند تأثیر بسیار ویژه و قابل توجهی بر روی رتبه و سئوی سایت شما بگذارد. یکی از مهمترین دلایلی که بسیاری از وبسایت ها از میزانی وب ابری استفاده می‌کنند، جلوگیری از حملات دیداس است. در این حملات رقیبان برخی از سایت‌های بزرگ، برای اینکه بتوانند رقیبشان را زمین‌گیر کنند و برای آنها مشکل تراشی کنند ربات‌هایی را طراحی می‌کنند. که مدام به وب‌سایت مربوطه درخواست‌هایی را ارسال کند و در نهایت باعث آسیب رسیدن به وب سایت و یا اصطلاحاً دان شدن وب سایت شوند. جالب است بدانید میزبانی وب ابری با سیستم پر قدرتی که دارد به راحتی از این مسئله جلوگیری می‌کند.
از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بوده اید متشکریم.



:: برچسب‌ها: هاست ویندوز" , "هاست لینوکس ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

ایجاد و طراحی یک وب سایتی که مرتبط با کسب و کارتان باشد، یکی از روش‌هایی است که می‌توانید در بازاریابی و گسترش بازار هدف و همچنین افزایش قدرت فروش خود از آن استفاده کنید. برای این کار شما باید سایتی را طراحی کنید که در آن بتوانید کالاهای فیزیکی را به صورت مجازی به فروش برسانید. اگر می‌خواهید بدانید یک فروشگاه اینترنتی باید چه امکاناتی را دارا باشد، تا انتهای این مقاله کاربردی با ما همراه باشید.

 

 مقدمه

 

عوامل بسیار زیادی را میتوان در موفقیت یک وبسایت فروشگاهی اینترنتی تاثیرگذار دانست. از جمله این عوامل، می‌توان به محتوای عالی، سرعت بالا، زیبایی گرافیکی و کاربرد آسان یک وب سایت اشاره کرد. اعتماد سازی، مهمترین عامل در فروش بالای فروشگاه آنلاین است. در ادامه مقاله قصد داریم با این مفهوم آشنا شویم. پس ما را تا انتها همراهی کنید.

 

 یک وب سایت فروشگاهی اینترنتی باید چه امکاناتی داشته باشد؟

 

هر فروشگاه اینترنتی باید حتماً یکسری امکانات پایه را برای مشتریان خود فراهم کند. این کار به منظور به دست آوردن اعتماد گوگل و کاربران بسیار مهم است. این امکانات پایه شامل موارد زیر میشود:

 

  • یک کاربر باید بتواند به آسانی در وب سایت عضو شود و پنل کاربری اختصاصی داشته باشد.
  •  
  •  حتماً محتوای خود را متناسب با محصولات بنویسید.
  •  
  •  گزینه جستجو را براساس دسته بندی محصولات و یا نام محصولات قرار دهید.
  •  
  •  محبوب‌ترین محصولات و پر فروش ترین آن‌ها را به صورت دسته بندی نشان دهید.
  •  
  •  با توجه به خرید های قبلی کاربران، محصولات را نمایش دهید.
  •  
  • استفاده از دسته بندی‌های متناسب و همچنین کاربری آسان دسته بندی‌ها
  •  
  •  شما می توانید با استفاده از ابزارهایی مانند تغییر رنگ، تغییر سایز و غیره در فروشگاه اینترنتی خود، باعث افزایش کیفیت فروشگاه شوید.
  •  
  • سعی کنید در زیر محصولات قیمت آن را نیز درج کنید و از کالاهایی که قیمت آن‌ها تخفیف خورده غافل نشوید.
  •  
  • تغییر قیمت‌ها را لحاظ کنید.
  •  
  • برای هر محصول آپشن ارسال نظر را نیز در نظر بگیرید؛ زیرا شخصی که از محصول خریداری کرده، با گذاشتن کامنت رضایت در زیر پست محصول، مشتریان دیگر را نیزبه خریداز محصول شما ترغیب می‌کند.
  •  
  •  سعی کنید که گزینه‌ای رابه عنوان اضافه کردن به علاقه مندی ها در قسمت خرید در نظر بگیرید.
  •  
  •  
  •  برای پرداخت وجه، به مشتری انتخاب‌های متفاوتی را ارائه دهید. مانند پرداخت در محل پرداخت آنلاین یا حتی کارت به کارت.
  •  
  • شاید باورتان نشود اما همین ویژگی پرداخت در محل برای فروشگاه‌هایی که خیلی هم معروف نبودند، بسیار کاربردی بوده و باعث شده تا آن فروشگاهها فروش چشمگیری داشته باشند.

 

پنل مدیریت در فروشگاه اینترنتی دارای چه امکاناتی میباشد؟

 

در یک فروشگاه اینترنتی علاوه بر این که باید به کاربران توجه زیادی کنید، باید اختیارات گوناگونی را در اختیار مدیریت بگذارید. مدیریت واحدی است که، در صورت بروز مشکل در واحدهای انبار، مالی و پشتیبانی به آن اطلاع رسانی می‌کنند. از جمله اختیارات مدیریت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • مدیریت موجودی کالاها
  •  
  • مشاهده آخرین سفارشات ثبت شده از سوی مشتریان
  •  
  •  چگونگی مدیریت بر روش‌های حمل و نقل محصولات
  •  
  •  تنظیم و مدیریت سیستم درگاه‌های پرداخت بانکی
  •  
  •  قابلیت تغییر میزان مالیات در هر دسته از محصولات

 

امکانات تکمیلی سیستم فروشگاه اینترنتی

درست است که هر فروشگاه اینترنتی باید مواردی که بیشتر در این مقاله ذکر کردیم را دارا باشد اما بسیاری از مواردی وجود دارند که برای فروشگاه‌های اینترنتی حیاتی و ضروری نیستند. اما بهتر است هر فروشگاه اینترنتی این امکان را داشته باشد، تا بیشتر به چشم بیاید و بتواند از رقیبان خود پیشی بگیرد. این امکانات سایت شما را برجسته می‌کنند. اگر می‌خواهیداز این موارد کاربردی، در کسب و کار خود استفاده کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 1) ساختار امتیاز دهی ستاره‌ای

  توانایی امتیاز دهی کاربران به وب سایت فروشگاهی شما، از دیگر امکاناتی است که بسیار برای دیده شدن وب سایت به آن نیاز دارید و مؤثر است. فضایی که کاربران می‌توانند به محصولات مورد نظر امتیاز دهند، توسط گوگل طراحی و در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید این گزینه امتیاز دهی را که به شکل ستاره در زیر نتایج گوگل نشان داده می‌شود بیابید. جالب است بدانید هرچه ستاره‌هایی که کاربران به وب سایت شما دادن بیشتر باشد، احتمال فروش آن محصول افزایش پیدا می‌کند. شما با مشاهده این که چه محصولاتی از امتیاز بالاتری برخوردار هستند، می‌توانید در آینده روی آنها بیشتر مانور دهید و محصولاتی که از امتیاز کمی برخوردار بودن را از لیست خود حذف کنید.

 2) نمایش سریع

 جالب است بدانید بسیاری از مشتریان دوست دارند تمامی محصولاتی که می‌خواهند خریداری کنند را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند و پس از دقت بسیار بین آنها یکی را به دلخواه انتخاب کنند، شما می‌توانید با اضافه کردن اطلاعات محصول فقط با یک کلیک ساده کلیه آنها را مشاهده کنید. سعی کنید تجربه لذت جستجو و خرید را به کاربران خود هدیه دهید.

 جستجوی فوری ajax

 جستجوی فوری از امکاناتی است که بسیار کاربردی و منحصر به فرد است. در این مورد کاربر می‌تواند بدون آنکه از صفحه ای که در آن است خارج شود، به مشاهده محصولات با سرعت بسیار بالا بپردازد این ویژگی که بسیار لذت بخش است، باعث می‌شود کاربران اوقات خوشی را در وب سایت فروشگاه اینترنتی شما سپری کنند و این مورد باعث افزایش فروش شما نیز می‌شود.

 فیلتر کردن نتایج

 امکان فیلتر کردن محصولات، یکی از مهم‌ترین امکاناتی است که بسیار برای کاربران اهمیت دارد. کاربران می‌توانند با فیلتر کردن مواردی مانند رنگ، سایز، برند و غیره در مورد محصول خاصی یا حتی دسته بندی مورد نظر می‌توانند در زمان جستجوی خود صرفه جویی کنند و این کار را با سرعت بیشتری انجام دهند.

 

 از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما کمال تشکر را داریم امیدواریم از مطالعه مطالب گفته شده لذت برده باشید و این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.



:: برچسب‌ها: فروشگاه اینترنتی,امکانات فروشگاه اینترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

 وبسایت ها را می‌توان با توجه به طراحی و کاربرد منحصر به فردی که دارند، به انواع و اقسام متفاوتی دسته بندی کرد. ما می‌توانیم این وب سایت‌ها را به طور کلی به سه دسته تقسیم کنیم. در ادامه مقاله قصد داریم راجع به این سه دسته، نکاتی کاربردی و مفید ارائه دهیم که ممکن است برایتان جالب باشد. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

تعریف وب سایت داینامیک

 

وب سایت‌های داینامیک، وب سایت‌هایی هستند که شما می‌توانید با داشتن یک پنل مدیریت، مطالب جدید را در این وب سایت‌ها ارسال و یا ویرایش کنید. نکتهٔ در خور ذکر این است که یک برنامه نویس وب سایت و سیستم مدیریت محتوا این وب سایت‌ها را طراحی می‌کند و صاحب اصلی سایت، تغییراتی در آن انجام می‌دهد.

 

تعریف وب سایت استاتیک

 

 طراحی‌های حرفه‌ای با استفاده از html و css و جاوا اسکریپت می‌توانند این نوع وب سایت را طراحی کنند. این نوع وب سایت‌ها یک الی دو بار در سال ویرایش می‌شود. دلیل معروفیت وبسایت استاتیک این است که توسط حرفه‌ای‌ها ویرایش می‌شود. کدهای وب سایت داینامیک از حجم بسیار بالاتری نسبت به وب سایت استاتیک برخوردار است پس می‌توانیم بگوییم سرعت بارگذاری سایت داینامیک نسبت به استاتیک پایین‌تر است و بهینه سازی این سایت ها نیز دشوارتر می‌باشد.

 

تعریف وبسایت متحرک و پویا

 

 همانطور که از نام این وب سایت‌ها می‌توان حدس زد، وب سایت پویا وب سایت‌های متحرک و دارای گرافیک بسیار بالایی هستند. اما متاسفانه موتورهای جستجوی گوگل نمی‌تواند آنها را بخواند. در این صورت می‌توان فهمید که وب سایت‌های پویا سئو خوبی ندارند و به دلیل حجم بالای ترافیک، سرعت بسیار پایینی دارند و فقط افراد حرفه‌ای می‌تواند این وب سایت‌ها را به روز رسانی کنند. در ادامه مقاله قصد داریم راجع به انواع وب سایت‌هایی که در شبکه جهانی وب وجود دارند نکاتی را ارائه دهیم پس تا پایان این مقاله کاربردی با ما همراه باشید

 

انواع وب سایت‌ها:

 

  •  وب سایت شرکتی
  •  
  •  وب سایت شخصی
  •  
  •  وب سایت اشتراک گذاری عکس
  •  
  •  وب سایت فروشگاه اینترنتی
  •  
  •  وب سایت اشتراک گذاری فیلم
  •  
  •  وبلاگ‌ها
  •  
  •  وب سایت‌های شبکه اجتماعی
  •  
  • وب سایت‌های دایرکتوری
  •  
  •  وب سایت‌های آموزشی
  •  
  •  وب سایت‌های شخصی

 

امروزه شاهد آن هستیم که کسانی که به خوبی از پس طراحی وب سایت بر می‌آیند، می‌توانند از راه ساخت وب سایت شخصی و پرزنت کردن خود به درآمدهای بالایی دست یابند. درآمدها ممکن است از راه انجام پروژه‌های تخصصی یا شخصی صورت پذیرد. آن‌ها همچنین می‌توانند با طراحی پکیج‌های آموزشی فیلم‌های ویدیویی و کارگاه‌های تخصصی آموزشی به درآمدهای قابل توجهی دست یابند.

 

وب سایت‌های اشتراک گذاری عکس

  وب سایت‌های بسیار زیادی را می‌توانید در این خصوص پیدا کنید که فقط به اشتراک گذاری عکس‌ها معروف هستند. شما می‌توانید وب سایت پینترست یا دریبل را برای پیدا کردن عکس مناسب انتخاب کنید.

 

وب سایت‌های فروشگاه اینترنتی

 همانطور که می دانید این روزها با گسترش فضای مجازی و شبکه جهانی وب، فروشگاه‌ها به صورت آنلاین شاید درآمد بیشتری داشته باشند تا فروش به صورت سنتی. در این راستا فروشگاه اینترنتی برای ارائه خدمات به مشتریان در هر زمان و هر مکان به وجود آمدند. ما می‌توانیم فروشگاه اینترنتی را به سه دسته کلی تقسیم کنیم.

 اولین نوع فروشگاه، همان فروشگاه آنلاین است که یک شخص آن را اداره می‌کند.

 نوع دوم فروشگاه از آن دسته می‌باشند که فروش محصولات آنها مختص کارخانه‌ها و تولیدی‌هاست و افراد عادی از آنها خرید نمی‌کنند.

نوع سوم فروشگاه که به مارکت پلیس هم معروف است مانند بازارچه‌هایی هستند که یک فروشنده در آنجا می‌تواند محصولات خود را بفروشد. محصولات ارائه شده می‌تواند مجازی یا فیزیکی باشد. جالب است بدانید صاحب این فروشگاه اینترنتی می‌تواند مبلغی پورسانت به ازای هرتراکنش اینترنتی دریافت کند.

 

وب سایت‌های اشتراک گذاری ویدیو

 همانطور که میدانید سایت‌هایی که ویدیو به اشتراک می‌گذارند کم نیستند. از نمونه‌های معروف آن می‌توان به وب سایت خارجی یوتیوب و وب سایت داخلی آپاراتت اشاره کرد. در این سایت‌ها شما هم می‌توانید با تولید ویدیوهای جذاب و خلاقانه مخاطبان زیادی را جذب وب سایت خود کنید و حتی از این را کسب درآمد کنید. آیا میدانید که وب سایت یوتیوب، در ازای تماشا کردن هر یک کاربر از ویدیو شما، به شما مبلغی را می‌پردازد؟ سالانه میلیون‌ها افراد در سراسر جهان از راه یوتیوبر شدن توانستند به درآمدهای بالایی دست یابد.

 

وبلاگ‌ها

 وبلاگ‌ها در واقع محیطی شبیه به وبسایت دارند و به شما این امکان را می‌دهند تا بتوانید به راحتی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. در حقیقت وبلاگ‌ها مانند دفترچه‌های خاطرات هستند که وبلاگ نویس ها روزمرگی‌های خود را با مخاطبین به اشتراک می‌گذارند. باید اعتراف کنیم که وبلاگ نویسی نیز به نوبه خود از درآمد بالایی برخوردار است. اما باید به شما بگویم که یک وبلاگ را با یک وبسایت اشتباه نگیرید شاید آن‌ها شبیه به هم باشد؛ اما از لحاظ ساختاری تفاوتهای اساسی با یکدیگر دارند و اصلاً قابل مقایسه نیستند.

 

وب سایت‌های شبکه‌های اجتماعی

 امروز شبکه‌های اجتماعی پدیده‌های بسیار آشنا هستند. شما می‌توانید از این وبسایت ها در جهت انتشار و اشتراک عکس‌های خود با افراد سراسر دنیا استفاده کنید. از دیگر کارهایی که می‌توانید با این وب سایت‌ها انجام دهید، اشتراک گذاشتن مطالب دیگران، کامنت گذاشتن برای آنها و لایک کردن پست‌های آنهاست. از جمله وب سایت‌های شبکه‌های اجتماعی می‌توان به فیس‌بوک و توییتر اشاره کرد.

 وب سایت‌های دایرکتوری

  در این وب سایت‌ها شما می‌توانید تلفن‌ها، کسب و کارها، آدرس‌ها و مشاغل را به صورت حروف الفبا و کاملاً دسته بندی شده ببینید. در این سایت‌ها شما حتی می‌توانید با استفاده از لوکیشن های جغرافیایی، آدرس و شماره تلفن مکان مد نظر خود را پیدا کنید.

  وب سایت‌های آموزشی

 این وب سایت‌ها ممکن است توسط شرکت یا گروهی اداره شوند که فقط در حوزه آموزشی فعالیت می‌کند. این وب سایت‌ها در تولید محتوا نیز در حوزه‌های تخصصی خاص می‌توانند فعالیت کنند و با اشتراک گذاشتن دانش خود با سایر افراد وب سایت خود را را ارتقا دهند.

 از اینکه تا پایان این مقاله کاربردی با ما همراه بودید از شما کمال تشکر را داریم. امیدواریم از مطالعه مطالب گفته شده در این مقاله لذت کافی را برده باشید.



:: برچسب‌ها: وبسایت,وبسایت فروشگاهی,وبسایت اینترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

سئو مجموعه‌ای متشکل از چندین راهکار گوناگون است که به شما کمک می‌کند تا به رتبه یک در صفحه اول گوگل برسید. اما اگر قصد دارید تا وب‌سایتی کاملاً هدفمند و با استراتژی داشته باشید، ابتدا باید SEO (سئو) را درک کرده، با مفاهیم آن آشنا شوید، سپس می‌توانید آن را در سه مرحله در سایت خود پیاده‌سازی کنید که این سه مرحله عبارت‌اند از:
مرحله اول: TECHINICAL SEO
مرحله دوم: ON PAGE SEO
مرحله سوم: OFF PAGE SEO
سئو (SEO) به چه معناست؟
خوب بودن سایت از نظر گوگل چیست؟ در واقع خوب بودن به این معنا است که سایت شما از نظر بازدیدکنندگان سایت خوبی باشد و بازدیدکنندگان فعال و قابل توجهی داشته باشد.
رابطهٔ بین سئو و فروش
هر وب‌سایت کسب و کار اینترنتی دارای یک کلمهٔ مهم و مشخص می‌باشد. این کلمه که کلمهٔ کلیدی نام دارد، باعث می‌شود تا وب سایت‌ها در گوگل با جستجوی آن کلمه به سرعت نمایان شوند.
شباهت سئو و تبلیغات اینترنتی
در حقیقت در تبلیغات اینترنتی از طریق وب سایت‌های دیگر راهی برای انتقال به وب سایت خود ایجاد خواهید کرد.
تفاوت سئو با گوگل ادوردز یا تبلیغات گوگل
در تبلیغات گوگلی، وب سایت شما در صفحه اول گوگل نمایش داده می‌شود اما دقت کنید که با ورود هر کس به لینک سایت شما از صفحه اول گوگل، هزینه‌ای از شما کسر خواهد شد.
تفاوت سئو و تبلیغات اینترنتی
اگر وب سایتتان را بر اساس اصول درست سئو و در مسیر سئو و تولید محتوا پیش ببرید، امکان عقبگرد اتفاقی برایتان وجود نداشته و حتی به سرعت نیز رشد می‌کنید.
نتایج ارگانیک به چه معنا می‌باشند؟
در واقع وب‌سایت‌هایی هستند که از طریق سئو در صفحهٔ اول موتورهای جستجو نمایش داده می‌شوند.
آیا می‌توان سئو را به صورت رایگان انجام داد؟
این کار، کاری تخصصی است و در واقع هیچ کس در کاری که مهارت دارد، آن را رایگان عرضه نمیکند.
نحوهٔ عملکرد گوگل و مکانیزم‌های آن
ابتدا تصور کنید که گوگل یک انسان است و افرادی که در گوگل سرچ می‌کنند به نوعی مشتریان گوگل می‌باشند، چون مشتریان گوگل سؤالات و درخواست‌های خود را از گوگل می‌پرسند، پس گوگل هم چون تنها ده گزینه برای پاسخ به مشتریان خود در احتیاط دارد، سعی می‌کند تا مناسب‌ترین پیشنهادهای ممکن را به نمایش بگذارد.
رابطهٔ سئو با برند سازی
برندسازی با سئو رابطهٔ مستقیم داشته و بسیاری از کسب و کارهای موفق و میلیاردی ایران و جهان تنها توانسته‌اند با سئو برند سازی انجام دهند.
اصطلاحات رایج در سئو (SEO)
در ادامه به معرفی و بررسی اصطلاحات رایج کاربردی در سئو می‌پردازیم:
SEO
سئو مخفف اصطلاح (Search Enginine Optimization) بوده و به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو می‌باشد.
SME
این اصطلاح در واقع مخفف عبارت (SOCIAL MEDIA OPTIMIZATIONA) بوده و در واقع به معنی بهینه سازی وب سایت از طریق شبکه‌های مجازی می‌باشد که از طریق سوشال سیگنال رخ می‌دهد.
UX
این اصطلاح، برگرفته از عبارت (USER EXPERIENCE) بوده و در اصل تجربه‌ای است که کاربر در وب سایت شما تجربه می‌کند.
KEYWORD
کلمات کلیدی در واقع کلماتی هستند که کاربران هدف شما در موتورهای جستجو سرچ می‌کنند. می‌توان به گوگل ادواردز به عنوان یکی از ابزارهایی که برای به دست آوردن کلمات کلیدی استفاده می‌شود اشاره کرد.
SOCIAL SIGNAL
در حقیقت ربات‌های گوگل همواره به بررسی وب سایت شما پرداخته و محاسبه می‌کند که ببیند درون شبکه‌های مجازی چند لایک، کامنت و اشتراک گذاری دریافت کرده است؛ محبوبیت بالاتر بدان معنا است که وب سایت شما از نظر گوگل بهتر بوده و سطح بهتری دارد.
Heo
در واقع از عبارت (Human experienc optimization) بوده و به بهینه سازی وب سایت برای کاربران اشاره می‌کند.
ربات‌های گوگل به نوعی طراحی شده‌اند که به بررسی و سنجش مفهوم از دید کاربران می‌پردازند.
SMM
اصطلاح (SOCIAL MEDIA MARKETING) به انواع بازاریابی که از طریق شبکه‌های مجازی صورت می‌گیرد، می‌گویند.
یا (PAY PER CLICK) نوعی از تبلیغات است که بابت هر کلیکی که روی لینک مربوطه شود پرداخت هزینه صورت می‌گیرد.
SERP
مخفف عبارت (SERACH ENGIN RESULT PAGE) می‌باشد، در واقع به صفحه‌ای از گوگل گفته می‌شود که پس از جستجوی کلمات کلیدی، در گوگل ظاهر می‌شود.
UI
در واقع مخفف عبارت (USER INTER FACE) می‌باشد. صفحه وب سایتی را فرض کنید که ظاهر بسیار زیبایی داشته و تمام بخش‌های آن نیز به راحتی قابل دسترسی هستند.
ON PAGE SEO
به تمامی فعالیت‌ها و کارهایی که در خود وب سایت انجام می‌گیرد، گفته شده و می‌تواند شامل مواردی چون تولید محتوا، UI، UX و لینک بیلدینگ داخلی باشد.
OFF PAGE SEO
به تمامی کارها و فعالیت‌هایی که خارج از وب سایت انجام می‌گیرند و در واقع در جهت پیشرفت وب سایت انجام می‌شوند را اف پیچ سئو می‌نامند.
LANDING PAGE
چندین سال پیش، معمولاً در هنگام ورود به یک وب‌سایت، در صفحهٔ اصلی آن با انواع و اقسام خدمات و محصولات آن‌ها روبرو می‌شدیم.
INTERNAL LINK
تصور کنید که شما یک مقاله در رابطه با بازاریابی محتوا می‌نویسد و درون این مقاله نیز از کلمه کسب و کار اینترنتی استفاده می‌کنید. حال بیایید فرض کنیم که در وب سایت شما نیز یک مقاله با عنوان کسب و کار اینترنتی یا در معنای مشابه کسب و کار اینترنتی وجود دارد.
HEADING TAG
از نظر گوگل نیز تگ‌های تیتر بسیار مهم هستند و باید از H1 تا H6 دسته‌بندی شوند.
BACKLINK
اصطلاح بک لینک در حقیقت لینک‌هایی است که از سایت‌های دیگر به وب سایت شما داده می‌شود.
REFFERING DOMAIN
رفرینگ دامین در واقع به تعداد دامنه‌هایی که به سایت شما لینک می‌دهند گفته می‌شود.
HTTP
مخفف عبارت (HY PER TEXT TRANSFER PORTOCOL) بوده و در واقع بستری که روی آن وب سایت باز می‌شود را اصطلاحاً HTTP می‌نامند.
HTTPS
در حقیقت همان HTTP است اما به صورتی امن و سکوریتی شده می‌باشد.
RESPONSIVE DESIGN در بهینه سازی سایت (سئو)
وب‌سایتی که واکنش گرا است، یعنی می‌تواند به همان زیبایی که در کامپیوتر باز می‌شود، در تبلت، گوشی و … نیز بر حسب سایز صفحه نمایش باز شود.
Obl
این اصطلاح مخفف عبارت (Out bound link) بوده و به حجم و تعداد لینک‌های خروجی از وب سایت شما گفته می‌شود.
EXTERNAL LINK
اکسترنال لینک را در واقع لینک‌های خارجی می‌نامند. به عبارتی لینک‌هایی که از سایت‌های دیگر به سایت شما لینک داده می‌شوند، لینک‌های خارجی هستند.
VISITOR
به بازدید کنندگان سایت اشاره می‌شود که با یک آی پی مشخص وارد سایت شما می‌شوند.
PAGE AUTORITY
در واقع به ابزارهای سایت MOZ اشاره دارد که پیج ها را بر حسب ON PAGE و OFF PAGE بررسی کرده و اعتباری برای آن صفحه در نظر می‌گیرند.
DOMAIN AUTORITY
به مجموع اعتبار پیج های هر وب سایت، دامین اتوریتی گفته می‌شود.
SITE MAP
در واقع همان فایل XML است که در اصل شاهراه ارتباطی میان وب سایت شما و گوگل می‌باشد.
PENALTI در بهینه سازی سایت (سئو)
سئو در واقع دو نوع اصلی دارد: سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه. در سئوی کلاه سفید، وب سایت کاملاً تابع قوانین گوگل می‌باشد اما در سئوی کلاه سیاه، وب‌سایت‌ها از قوانین گوگل پیروی نمی‌کنند. با این وجود، حالت سومی هم وجود دارد که با عنوان کلاه خاکستری شناخته می‌شود.
از مهم‌ترین قوانین گوگل:
خرید بک لینک
رسیدن به OVER OPTIMIZING
استفاده از KEYWORD STFFING
استفاده از سایت‌های مزرعه لینک
لینک سازی خارجی بیش از حد
پاک شدن بک لینک‌های سایت که شامل:
لینک سایت‌های با زبان‌های خارجی
نظرات SPAM
تبادل بنزین بیش از حد
قطع و وصل شدن بیش از حد سرور
صفحات ۴۰۴ بیش از حد
استفاده از محتوای تکراری DUPLICATE CINTENT
GWT در بهینه سازی سایت (سئو)
در واقع مخفف عبارت (GOOGLE WEBMASTER GOOGLE SEARCH COSOLE) بوده است. ثبت‌نام در گوگل وب مستر اولین کاری است که باید پس از طراحی سایت خود انجام دهید و از آن طریق به گوگل متصل شوید.
خطاهایی که گوگل در سایت شما می‌بیند
اگر سایت شما هک شود به شما اعلام می‌شود
حذف و اضافه کردن لینک‌ها که شامل:
افزایش سرعت ایندکس هر صفحه
بهبود خوانایی توسط دیتا هایلایتر
بررسی ریسپانسیو وب سایت
ثبت نقشه گوگل
وضعیت ایندکس تمام صفحات شما GOOGLE ANALYTICS در بهینه سازی سایت (سئو)
GOOGLE ANALYTICS در بهینه سازی سایت (سئو)
یکی از ابزارهای بسیار فوق العاده و کاربردی گوگل می‌باشد که برای درک بهتر آمار و ارقام وب سایتتان، می‌توانید از این ابزار استفاده کنید. از خدمات مختلف گوگل آنالیتیکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
تعداد بازدید روزانه
تعداد بازدید سایت شما از نخستین روز
از چه صفحاتی بازدید کردند؟
چه تعداد افرادی همین الان در وب سایت شما حضور دارند؟
از کدام شهر و کدام کشور وارد وبسایت شما شده‌اند؟
از کدام صفحه به کدام صفحات وارد شده‌اند؟



:: برچسب‌ها: سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

در این مقاله به عوامل تشکیل دهنده وب سایت می بپردازیم و با نکته‌های طراحی سایت آشنا می‌شویم و به طور کلی نکاتی در رابطه با طراحی سایت تحلیل و بررسی می‌کنیم.
تاریخچه وب سایت
گروه برنرزلی، می‌خواست به جای آنکه فیزیکدان از همه جای جهان جهت انتقال دستاوردهای خودش در یک مکان فیزیکی جمع شوند، درهمان آزمایشگاه‌های خود به اشتراک بگذارند.
او فکر کرد که مقاله نباید یک متن ساده باشد، بلکه تنها باید به یکدیگر لینک بدهند. اسم این نوع متن‌ها را متن پیشرفته گذاشت. دراین اتفاق هم اینترنت و هم وب سایت متولد شد در سراسردنیا زیاد شد.
عوامل تشکیل دهنده وب سایت
اول باید به مفاهیم دامنه سرورسیستم مدیریت محتوا بپردازیم.
در مبحث عوامل تشکیل دهنده وب سایت، دامنه چیست؟
دومین یا دایمین نام دیگر دامنه است. دامنه همان ادرسی است که شما در مرورگر اینترنتی خود وارد می‌کنید. به عنوان مثال شما در مرورگر خود ostadweb.com را تایپ می‌کنید وارد وب سایت استاد وب می‌شوید. هر دامنه یک پسوند مثل net,org,com و… دارد که ماهیت وب سایت را داراست. معنی کلمه com، سایت تجاری یا commerce است.
دامنه‌ها را می‌توان یکسال اجاره کرد و هر سال مقداری پول برای تمدید آن پرداخت.
در مبحث عوامل تشکیل دهنده وب سایت، سرور وهاست چیست؟
اگر یک کامپیوتر ۲۴ ساعت، روشن و به اینترنت متصل باشد، به این کامپیوتر سرور میگوییم. قسمتی از حافظه کامپیوتر که اطلاعات وب سایت شما در آن ذخیره شده، هاست می‌نامند. مثل‌هاست اختصاصی، هاست اشتراکی و... که بر طبق نوع‌هاست و شرکت هاستینگ قیمت‌ها متفاوت است.
سیستم مدیریت محتوا cms چیست؟
cms یا سیستم مدیریت محتوا، امکان ویرایش، ادد و نگهداری محتوا را از طریق وب‌سایت ممکن می‌کند و فضایی شبیه یک نرم افزار می‌باشد که در آن شما می‌توانید برای وب سایت خودتان مقاله بنویسید. شما می‌توانید از صدا، ویدیو و عکس استفاده کنید و در وبسایت خود منتشر کنید.
در حال حاضر سیستم مدیریت محتوا وردپرس است.
آشنایی با انواع وب سایت‌ها
از نظر فنی، شامل سایت‌های دینامیک، سایت‌های استاتیک و... می‌شود.
انواع وبسایت از نظر کارکرد
وب سایت‌های فروشگاهی، وب سایت‌های خبری، وب سایت‌های شخصی، وب سایت وبسایت های شبکه‌های اجتماعی، وب سایت‌های علمی و… می‌شود.
انواع وب سایت از نظر نسل
وب سایت‌های وب ۱، وب سایت‌های وب ۲، وب سایت‌های وب ۳ می‌شود.
انواع وب سایت از نظر سیستم
طراحی وب سایت با استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا
طراحی وب سایت با برنامه نویسی اختصاصی یا سفارشی
انواع وب سایت وردپرسی
اولین نوع آن طراحی سایت با قالب آماده و نوع دوم، با قالب اختصاصی می‌باشد. قالب اختصاصی قیمت بالاتری را دارد.
انواع زبان طراحی سایت
برنامه نویسی ساخت سایت در دو سمت انجام می‌شود:
برنامه نویسی سمت سرور
برنامه نویسی سمت کاربر
یکی از زبان‌های برنامه نویسی سمت کاربر می‌شود به html، و جاوا اسکریپت و jquery اشاره کرد. در برنامه نویسی سمت سرور می‌توان از زبان‌های برنامه نویسی net،PHP،Ruby،Java نا برد.
مراحل طراحی وب سایت
گام اول در طراحی خرید دامنه می‌باشد. نام دامنه می‌تواند نا مرتبط یا مرتبط باشد. اگر نام دامنه مرتبط باشد، از نظر سئو رتبه بالایی می‌گیرد و بر اساس نوع پروژه، نوع هاستی که خریداری می‌شود فرق می‌کند.
برنامه ریزی و استراتژی طراحی سایت
راه رسیدن به اهداف وب سایت؟
دلیل طراحی این وب سایت؟
منبع درآمد این وبسایت؟
پرسونای مخاطبان هدف چیست؟
این وبسایت چه نیازی را پوشش می‌دهد؟
و…
طراحی وب سایت
مراحل طراحی وب سایت:
بارگذاری وب سایت بر بستر اینترنت
طراحی صفحات مهم وب سایت
تست و رفع مشکلات احتمالی
برنامه نویسی وب سایت
طراحی گرافیکی وب سایت
سایتی که طراحی شد، بر روی‌هاست بارگذاری و با وارد کردن نام دامنه در مرورگر سایت طراحی شده بالا می‌آید.
بازاریابی وب سایت در عوامل تشکیل دهنده وب سایت
با تولید محتوا و منتشر کردن آن در وب سایت، رعایت اصول سئو و تبلیغات اینترنتی، بازاریابی جهت وب سایت خود اقدام می‌کنیم اندازه بازدیدکنندگان به وب سایت خود را زیادتر کنیم.
یک وب سایت هدف خود را در قالب کلمات کلیدی ارائه می‌دهد. هدف رساندن این کلمات به صفحه اول برای رتبه‌های بالای گوگل می‌باشد.
عوامل تشکیل دهنده وب سایت و نگهداری و توسعه آن
به روز رسانی وب سایت برای امنیت و جلوگیری از هک شدن از اصول مهم این مرحله است. برنامه نویس در این مرحله به بهبود کلیه وب سایت اقدام می‌کند.
ui و یا ux چیست؟
ui یعنی آنچه که مخاطب از وبسایت می‌بیند و ux یعنی تجربه‌ای که کاربر در حین استفاده از وب سایت به دست می‌آورد. با استفاده از این دو علم به زیبایی ظاهری وب سایت و افزایش بهتر کاربر کمک می‌کنند.
وب سایت ریسپانسیو چیست؟
استفاده از تلفن همراه درسراسر دنیا زیاد شده و نرخ اینترنت بالا می‌باشد. ریسپانسیو یا واکنشگرا، یعنی طراحی سایت به شکل منعطف و اندازه صفحه نمایش حالت آن هم تغییر می‌کند. دلیل استفاده از ریسپانسیو افزایش رضایت کاربران است.
سئو و بهینه سازی وب سایت در مبحث عوامل تشکیل دهنده وب سایت
معنی سئو بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو می‌باشد. سئو یعنی اینکه وب سایت شما از نظر گوگل خوب باشد.
تصور کنید شما یک فروشگاه کفش دارید و سئوی فروشگاه شما از نظر گوگل خیلی خوب است، وب سایت شما در کلمات کلیدی مثل خرید کفش، قیمت کفش و… در گوگل در رتبه‌های بالایی قرار می‌گیرد. این بدان معنا است که تعداد بازدید کننده سایت شما زیاد شده است. پس فروش محصولات شما هم زیاد می‌شود.
گوگل برای اینکه سئو یک وب سایت را بسنجد، از ۲۰۰ فاکتور استفاده می‌کند. هر کدام از این فاکتورها با دیگری فرق دارد و هر چقدر وبسایت شما در مجموع این فاکتورها نمره بالاتری بگیرد، سئو بهتری خواهد داشت.

ممنون از اینکه تا انتهای این مقاله همراهمان بوده اید.



:: برچسب‌ها: وب سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

برای طراحی یک وب سایت باید قبل از هر چیز، یک دامنه ویا یک آدرس اینترنتی مناسب برای خود ایجاد کنید. آدرس اینترنتی به دوبخش دامنه و پسوند تقسیم می‌شود. در مقاله‌های گذشته در مورد دامنه مطالبی ارائه کردیم و در این مقاله تصمیم به بررسی انواع پسوندهای مختلف دامنه داریم و شما را با آن آشنا می‌کنیم. از اینکه با ما همراه هستید از شما سپاسگزاریم.
پسوند دامنه
همانگونه که در بالا ذکر کردیم آدرس اینترنتی از دو بخش دامنه و پسوند تشکیل می‌شود.
علت اهمیت انواع پسوندهای گوناگون دامنه
همانطور که می دانید انتخاب دامنه مناسب برای هر وب سایتی، اهمیت بسیار بالایی دارد. به این خاطر که با این پسوند مخاطبین شما به آسانی می‌توانند با کسب و کار شما آشنا شوند. برای مثال اگر کاربران با پسوند دامنه وب سایتی با مضمون shop. مواجه شوند به راحتی تشخیص می‌دهند که این وب سایت مربوط به یک فروشگاه است.پسوند دامنه
تنوع پسوندهای گوناگون دامنه
پسوندهای گوناگون دامنه از لحاظ تعداد می‌توانند به میلیون‌ها عدد برسند و این پسوندها هر کدام با کاربری مخصوص خود در دسته‌های جدا از هم قرار می‌گیرند. به عبارت دیگر این پسوندها به دسته‌های مختلفی با توجه به مشاغل، کاربردها، انواع سازمان‌ها و.... تقسیم می‌شوند. برخی از شناخته شده ترین پسوندهای دامنه به شرح زیر می‌باشد.
پسوندnet.
این پسوند، مخفف کلمه network می‌باشد که به معنای شبکه است. به این خاطر به طور معمول در شرکت های اینترنتی کاربرد دارد.
پسوند com.
پسوند شناخته شدهٔ .com مخفف کلمه commercial به معنای تجاری و یا کلمه (company) به معنای شرکت می‌باشد و اکثراً وب سایت‌های تجاری، شرکت‌ها و کارخانه‌ها از آن استفاده می‌برند.
پسوند edu.
این پسوند مخفف کلمه Education است که به معنای سوادآموزی و آموزش می‌باشد. به طور معمول وب‌سایت‌های عمومی دانشگاه‌ها و سایت‌های آموزشی از این نوع آدرس دامنه استفاده می‌برند.
پسوند org.
این پسوند مخفف کلمه Organization به معنای سازمان است و بیشتر در وب سایت‌های نهادها و سازمان‌های غیر نظامی کاربرد دارد.
پسوند gov.
پسوند فوق مخفف کلمه government به معنای دولت است که به طور معمول در نهادها و سازمانهای وابسته به دولت استفاده می‌شود.
پسوندbiz.
مخفف کلمه Business می‌باشد که در سایت‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
پسوند tv.
این پسوند مربوط به کشور tuvalu می‌باشد ولی در اینترنت جهانی چون این کشور مطرح و شناخته شده نیست، به طور معمول آن را مخفف کلمه (television) در نظر می‌گیرند که به معنای تلویزیون است.
پسوند name.
از این پسوند اکثراً برای اشخاص حقیقی استفاده می‌شود.
پسوند me.
این پسوند مشابه پسوند قبلی برای اشخاص حقیقی و وب سایت‌های شخصی افراد کاربرد دارد و معنای آن (من) می‌باشد.
پسوند ir.
این پسوند شناخته شده در ایران پسوند ملی کشور است که مخفف کلمه iran می‌باشد. هر کشوری، دامنه‌ای مخصوص به ملیت خود دارد. به این نکته توجه کنید که این دامنه برای بخشی از ابزارهای اینترنتی تحریم است و به همین علت نمی‌شود از تبلیغات گوگل برای بهبود کسب و کارتان، استفاده ببرید.
بخشی از پسوندهای گوناگون جالب
پسوندهای جذاب زیادی در چند سال اخیر به عرصه اینترنتی راه پیدا کردند. این پسوندها به‌طور مشخص برای یک وب سایت خاص استفاده می‌گردد. برای مثال به پسوند جذاب gold. اشاره می‌کنیم که برای سایت‌های مربوط به طلا و جواهرات می‌باشد. هرچند استفاده از اینگونه پسوندها هزینه‌های زیادی دارد و تمدیدشان از مشکلات دیگر آنها محسوب می‌شود.
حال، بخشی از پسوندهای جالب و شناخته شده را برای شما شرح می‌دهیم:
art.
این دامنه در سایت‌های هنری استفاده می‌شود.
cafe.
از این دامنه برای وب سایت‌های مربوط به کافه‌ها استفاده می‌شود.
fitness.
از این دامنه برای سایت‌های مربوط به تناسب اندام استفاده می‌شود.
gold.
از این دامنه در وب سایت‌های مربوط به طلا و جواهرات استفاده می‌شود.
shoes.
از این دامنه برای وب سایت‌های مربوط به کفش استفاده می‌شود.
پسوندهای گوناگون دامنه رسمی در ایران
همانطور که در قسمت‌های قبل اشاره کردیم دامنه ir. یک دامنه رسمی و ایرانی محسوب می‌شود و این دامنه به چند دامنه مستقل تقسیم شده است و هر کدام یک وب سایت خاص را معرفی می‌کنند. همه این پسوندها رسمی می‌باشند و برای ثبت آنها نیاز به مجوزهای خاصی است. بخشی از این دامنه‌ها به شرح زیر می‌باشد.
ac.ir.
پسوند فوق مخصوص مؤسسات آموزش عالی دارای مجوزهایی از وزارت بهداشت، وزارت علوم، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی می‌باشد.
id.ir.
یک دامنه مخصوص اشخاص حقیقی ایرانی است که برای ثبت این پسوند باید تصویر شناسنامه خود را ارائه دهید.
sch.ir.
پسوندی مخصوص مدارس، مؤسسات آموزشی و سازمانهای آکادمیک که مجوز رسمی از آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران دارند.
gov.ir.
پسوند فوق مخصوص بخش‌های اجرایی قوه‌های مقننه، مجریه و قضایی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.
net .ir.
پسوندی مخصوص به شرکتهایی که خدمات شبکه و ISP ارائه می‌دهند.
org.ir.
پسوندی مخصوص نهادهای غیرانتفاعی رسمی، انجمن‌های علمی و انواع نهادهای بین المللی ثبت است که دولت کشور ایران، عضو یکی از این نهادها می‌باشد.
بهترین دامنه‌ها برای طراحی سایت
دامنه‌های ir. و com. و تمام انواع پسوندهای گوناگون دامنه، بهترین دامنه‌ها می‌باشند. با استفاده از این دامنه‌ها و از طرفی با رعایت اصول تولید محتوا و سئو به آسانی می‌توان به صفحه اول گوگل رسید و همچنین می‌توان رتبه سایت خود را افزایش داد. در سالهای اخیر برای انتخاب دامنه‌های جدیدی که وارد اینترنت جهانی شدند محدودیت‌های کمی وجود دارد و می‌توان با پرداخت هزینه‌های بیشتر، پسوندهای جذابی را به آدرس اینترنتی خود افزود. اگر شما مجوزهای کافی برای دامنه‌های خاص دارید، می‌توانید دامنه‌های رسمی ایرانی را به سایت خود اضافه کنید. هرچند باید بدانید که استفاده از این دامنه‌ها ممکن است شما را ابزارهای اینترنتی زیادی دور نگه دارد.
ممنون که تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید. امیدواریم که از مطالب گفته شده لذت برده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

وب سایت استاتیک از نخستین وبسایت هایی است که در شبکه جهانی اینترنت طراحی و راه اندازی شده بود. وب سایت استاتیک از این جهت نام گذاری شده که در مقایسه با وب سایت داینامیک کمتر مورد ویرایش قرار می‌گیرد. ویرایش وب سایت‌های استاتیک باید توسط برنامه نویسان حرفه‌ای انجام گیرد. این وبسایت ها در طول سال فقط چند بار نیاز به ویرایش دارند و افراد غیرمتخصص قادر به ویرایش این وبسایت نیستند. این وب سایت‌ها معمولاً از html و css تشکیل شده‌اند و ساختار ثابتی دارند.وب سایت استاتیک
مزایا و معایب وب سایت استاتیک
معایب استفاده از وب سایت‌های استاتیک

  • وب سایت استاتیک برای راه اندازی به هزینه‌های اولیه کمتر ولی برای نگهداری به هزینه بیشتری نسبت به سایر سایت‌ها نیاز دارد.
  • برای ایجاد تغییرات جزئی در سایت نیاز به ایجاد تغییر در کلیه صفحات سایت است به همین خاطر این تغییرات هزینه بسیار بالایی برای صاحبان وب سایت به همراه خواهد داشت.
  • وب سایت‌های استاتیک امکان بروز رسانی اطلاعات را ندارند. در نتیجه شما سایتی حاوی محتوا و مطالب قدیمی در اختیار خواهید داشت.
  • تعداد صفحات وب سایت استاتیک بسیار محدود است.
  • از پنل مدیریتی بهره مند نیستند.
  • وب سایت‌های استاتیک به مرور زمان و پس از گذشت چند سال نیاز به بازطراحی دارند. در مقابل وب سایت‌های داینامیک قابلیت به روزرسانی مرتب اطلاعات و یا افزودن امکانات جدید را دارا هستند.
  • وب سایت‌های استاتیک به علت آپدیت نشدن مطالب و محتوا، معمولاً رتبه‌های بالایی در موتورهای جستجوگر گوگل به دست نمی‌آورند.
  • امکان آپدیت و یا به روز رسانی مطالب توسط مدیر وب سایت وجود ندارد. صاحبان وب سایت‌های استاتیک برای اعمال جزئی‌ترین تغییرات باید به افراد متخصص رجوع کنند که این یکی از مشکلات عمده وب سایت‌های استاتیک به شمار می‌رود.

مزایای استفاده از وب سایت‌های استاتیک

  • وب سایت‌های استاتیک به عنوان یک بروشور آنلاین قابل قبول محسوب می‌شوند.
  • وب سایت‌های استاتیک سرعت لود بسیار بالایی دارند.
  • هزینه طراحی این وبسایت‌ها بسیار پایین است اما اعمال هر گونه تغییر نیازمند
  • حضور افراد متخصص است. به همین خاطر هزینه بسیار بالایی برای ویرایش را متحمل می‌شوند.
  • امنیت وب سایت‌های استاتیک بسیار بالا است.
  • وب سایت‌های استاتیک مدت زمان کمی برای طراحی نیاز دارند.

ممنون از اینکه تا پایان این مقاله ما را در وبلاگ لوکس بلاگ همراهی نمودید. امیدواریم که از مطالعه مطالب فوق لذت برده باشید و مطالب برای سان کاربردی مفید و آموزنده واقع شده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

بازاریابی محتوا یا استراتژی محتوا از جمله مفاهیمی هستند که در زمینه کسب و کار اینترنتی بسیار به گوش می‌رسند. تولید محتوا و اشتراک گذاری در بین افراد جامعه اساس بازاریابی محتوا می‌باشد. هدف بازاریابی محتوا جذب مشتری و سپس تعامل با مشتری و در نهایت حفظ مشتری است.
تعریف جو پلیتزی از بازاریابی محتوا
فرآیندی که در آن شما محتوایی جذاب به منظور جذب مخاطبان، تولید و منتشر می‌کنید، بازاریابی محتوا است و نتایج سودمندی برای شما و مخاطبان به همراه خواهد داشت.
تاریخچه بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا از زمان کشیدن نقاشی انسان‌های اولیه بر روی دیوار غارها ایجاد شد. بنجامین فرانکلین اولین کسی بود که برای در اختیار قرار دادن محتوای خود سال نامه‌ای را منتشر کرد. این اقدام وی در واقع همان بازاریابی محتوای امروزه محسوب می‌شود.
با توجه به توضیحاتی که عرض کردیم، قدمت بازاریابی محتوا حدوداً به ۳۰۰ سال قبل بازمی‌گردد. درست است که مفهوم بازاریابی امروزه به نسبت بازاریابی محتوا در گذشته تفاوت بسیاری دارد اما پایه و اساس آن مشابه است.
مثال‌هایی در رابطه با تولید محتوا
برای نمونه افراد متخصصی که در مشاوره به کسب و کارها فعالیت می‌کنند، پادکست‌های صوتی یا ویدیو را به منظور پیشرفت کسب و کارهای اینترنتی به صورت رایگان منتشر می‌کنند.
بروشورهایی که به توزیع یک محصول می‌پردازند.
بروشورهای آموزشی که موضوع را آموزش می‌دهند و در اختیار عموم قرار می‌گیرد.
فصلی از یک کتاب که نویسنده آن را به رایگان منتشر می‌کند.
تولید پادکست‌هایی که در خصوص موضوعات مختلف هستند.
مخاطب این پادکست‌ها دارای کسب و کاری هستند که می‌خواهند آن را گسترش دهند و اگر محتوا برایشان جذاب باشد، حتماً به محتواهای دیگری که توسط همان فرد منتشر شده است، علاقه مند خواهند بود و تمایل به همکاری با آنها خواهند داشت.
استراتژی بازاریابی محتوا
به دلیل اینکه کسب وکارها تفاوت دارند، در مورد مفهوم‌های استراتژی محتوا، نظرات گوناگونی وجود دارد. متخصص یک کسب و کار، نمی‌تواند درباره محتوای سایر کسب و کارها نظر بدهد. پس تلاش کنید که برای ایجاد یک استراتژی محتوای موفق، فاکتورهای لازم را در طراحی آن لحاظ کنید.بازاریابی محتوا
فایده و هدف بازاریابی محتوا چیست؟
افزایش اعتماد در مخاطب
برای مثال اگر شما یک فروشنده ساعت باشید، و در وبسایت خود ویدیوهایی درباره تشخیص یک ساعت اصل از فیک را منتشر کنید، بیننده و مشتری سایت شما حتماً به این موضوع فکر می‌کند که اگر وب سایتی درمورد تفاوت محصولات اصل و فیک تولید محتوا می‌کند، به طور حتم محصولات اورجینال می‌فروشد.
ساخت برند
به طور مثال وب سایت دیجی کالا، ابتدا محتوایی در مورد محصولات تولید کرد و مشتری بعد از مطالعه توضیحات و رصد قیمت به شکل سنتی خرید انجام می‌داد. یعنی بعد از انتشار محتوا با اطلاعات کامل در زمینه کالا، این وبسایت با گذر زمان در افراد اعتماد سازی را بوجود آورده و کم کم آمار خرید و فروش از این سایت بالا رفت. جالب اینجاست که امروزه دیجی کالا، تبدیل به یک بازارچه اینترنتی شده است که افراد یا شرکت ها به فروش محصولات خود می‌پردازند.
آگاهی بیشتر مخاطب درباره محصولات وب سایت
برای مثال فرض کنید که یک محصول کاربردی تولید شده است. اما به دلیل اطلاعات کم درباره مزایای آن، هیچکس تمایلی به خرید ندارد. پس برای افزایش فروش، لازم است که محتوایی درمورد محصول مدنظر تولید شود تا باعث آگاهی بیشتر مخاطب گردد.
بهبود بخشیدن به سئو
به بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوگر، سئو می گویند. به تعریف ساده‌تر یعنی وب سایت شما در دیدگاه گوگل با کیفیت جلوه کند. اگر بتوانید از کلمات کلیدی به بهترین شکل استفاده نمایید، وب سایت شما رتبه بالاتری در گوگل کسب می‌کند و در نهایت ترافیک وب سایت شما به میزان زیادی افزایش خواهد یافت.
ارگانیگ
به افرادی که از راه گوگل به وب سایت شما وارد می‌شوند، ارگانیک می گویند. افرادی که از طریق تبلیغ‌ها به سایت وارد می‌شوند شامل ارگانیک‌ها نمی‌شوند. برای مثال: اگر فردی تمایل به خرید مبل دارد اولین روشی که اقدام می‌کند جستجوی عبارت قیمت مبل در موتور جستجوگر گوگل می‌باشد. اگر شما در فروشگاه اینترنتی خود از کلمات کلیدی استفاده کنید، گوگل وب سایت شما را به آن شخص نشان می‌دهد.
جذب مؤثر مخاطب
با توجه به مثال قبلی، شخصی که برای رصد قیمت‌ مبل وارد وبسایت شما می‌شود، اگر در سایت شما محتوای با ارزشی وجود داشته و یک استراتژی محتوایی مناسب به کار رفته باشد، بازاریابی محتوا به بهترین شکل خود انجام گرفته است. شما می‌توانید با استفاده از استراتژی‌های مناسب و محتوای با ارزش، مخاطبانی را که وارد وبسایت شما شده‌اند را به مشتری‌های همیشگی و وفادار به خود تبدیل نمایید. یکی از بزرگترین مزیت‌های این نوع از بازاریابی، افزایش فروش و موفقیت کسب و کارهای کوچک می‌باشد.
به وجود آوردن وفاداری در مخاطب
با توجه به مثال قبل اگر فردی از وب سایت شما بازدید کند و پس از بررسی قیمت و مطالعه، از خرید مبل منصرف شود، با توجه به محتوای مفید وب سایت شما و اطلاعات دقیق و تنوع در بررسی کیفیت انواع مبل، به طور حتم دوباره وارد وب سایت شما خواهد شد. به این ترتیب آن مخاطب شما را به عنوان وب‌سایتی جهت فروش مبل و لوازم خانگی می‌شناسد و همچنین مطالب شما را با دوستان خود به اشتراک می‌گذارد و به این ترتیب ترافیک وب سایت شما بیشتر خواهد شد.
افزایش مقدار فروش
افزایش مقدار فروش محصولات آخرین هدف بازاریابی محتوا می‌باشد که بعد از محتوا و برندسازی و در آخر جذب مخاطب می‌آید.
بهبود مقدار نرخ بازگشت سرمایه یا ROI
جالب است که بدانید بازاریابی به روش سنتی 62 درصد هزینه بیشتری نسبت به بازاریابی محتوا دارد. همچنین بازاریابی محتوا به مقدار سه برابر بیشتر از بازاریابی سنتی تاثیرگذار خواهد بود.

علل رونق در بازاریابی محتوا
برطرف کردن مشکل مخاطبان
ایجاد نیاز در کاربران با تولید محتوای مفید
پاسخ به سؤال کاربر
افزایش سهم مشتری در خرید
افزایش دسترسی به اینترنت
افزایش آگاهی بخشیدن به کاربر
کاهش هزینه در انتشار محتوای کاغذی
افزایش انگیزه خرید در مخاطب
هدف از تولید محتوای با کیفیت چیست؟
در این باره بهتر است که از خود چند سؤال بپرسید:
نتایج تولید محتوا چه خواهد بود؟
تولید محتوا برای چه افرادی انجام می‌گیرد؟
از چه کانال‌ها و قالب‌هایی، محتوارا منتشر می‌کنند؟
شناخت صحیح مخاطب و کاربر یک وب سایت
پایه تولید یک محتوای مناسب، سلیقه مخاطب می‌باشد. در این باره باید از خود پرسید:
علایق مخاطبان ما چیست؟
کدام رده سنی ما مخاطب ما هستند؟
ویژگی مشترک مخاطبان در چیست؟
بیشتر مخاطبان سایت مذکر هستند یا مؤنث؟
علاقه و نفرت آنها درباره کدام قسمت از سرویس‌هایی می‌باشد که رقیبان ارائه داده‌اند؟
انواع قالب
مخاطبین وبسایت شما با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. بخشی با مطالعه متن‌های خاص تحت تأثیر قرار می‌گیرند. برخی با مشاهده تصویرهای با کیفیت. با شناخت درست مخاطب، ارتباط گیری درستی با آنها انجام دهید.
قلعه تولید محتوا چگونه ساخته می‌شود؟
برای نشات گرفتن از یک منبع لازم است که شما یک قلعه تولید محتوا داشته باشید. به طور حتم بهترین قلعه برای انتقال محتوا به مخاطب، یک وب سایت می‌باشد.
ممنون که تا پایان این مقاله ما را در وبلاگ لوکس بلاگ همراهی نمودید. امیدواریم که از مطالعه مطالب لذت برده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

وب سایت داینامیک به معنی پویا و فعال است. در مقابل، وب سایتی که ثبات نداشته باشد، وب سایت استاتیک یا ایستا معرفی می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با وب سایت داینامیک و یا به عبارت دیگر وبسایت پویا مطالب مفیدی را برایتان ارائه دهیم.
تفاوت وب سایت استاتیک با وب سایت داینامیک

وب سایت استاتیک دارای صفحات html می‌باشد و یک برنامه نویس حرفه‌ای آن را طراحی می‌کند. این صفحات معمولاً سالانه ویرایش می‌شوند. همچنین از لحاظ ساختاری همانند یک بروشور آنلاین می‌باشند. کدهای وب سایت‌های استاتیک حجم بسیار پایینی داشته و کاربری آنها نیز آسان است. به همین دلیل از سرعت بالایی برخوردارند. اما استفاده و ویرایش آن کار افراد حرفه‌ای می‌باشد. به همین دلیل افراد بسیار کمی امروزه از این نوع وب سایت‌ها استفاده می‌کنند.برای تعریف وب سایت‌های پویا و داینامیک می‌توانیم بگوییم بیشتر وب‌سایت‌هایی که از آن استفاده می‌کنیم پویا هستند. این سایت‌ها مجموعه سایت‌های خبری، آموزشی، فروشگاه‌های اینترنتی و موارد اینچنینی را پوشش می‌دهند.
انواع ساخت وب سایت داینامیک

به دلیل کاربری بسیار بالای وب سایت داینامیک این دسته از وب‌سایت‌ها دائماً در حال تغییر و به روزرسانی می‌باشند. به همین دلیل است که به آن‌ها سایت‌های پویا گفته می‌شود. به طور کلی وب سایت‌های داینامیک را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد این دسته‌ها عبارتند از: وب سایت داینامیک به صورت اختصاصی و وب سایت داینامیک با استفاده از cms

معرفی وبسایت داینامیک
دسته اول طراحی وبسایت پویا به صورت اختصاصی

به طورکلی وب سایت‌های داینامیک به صورت اختصاصی از هزینه بسیار بالایی برخوردارند و برای ساخت آن نیاز به یک برنامه نویس حرفه‌ای و متخصص نیاز داریم. این دسته از طراحی وب سایت داینامیک نکات مثبت و منفی خود را دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم. شخصی سازی شدن اولین خصوصیت مثبتی است که وب سایت داینامیک به خود اختصاص می‌دهد. این وبسایت ها بسیار بهینه طراحی شده‌اند و هیچگونه کد اضافی ندارند. در صورتی که بخواهیم آن را از نظر سرعت بررسی کنیم باید بگویم که در وضعیت بسیار مناسب و مطلوبی قرار دارند.
در مقابل وب سایت‌های داینامیک چند نکته منفی نیز دارند. به عنوان مثال وقتی یک وب سایت توسط یک برنامه نویس طراحی می‌شود شما عملاً به این برنامه نویس و این شرکت مربوطه به وابسته هستید. مشکل اینجاست که شاید شما در طول همکاریتان با کمپانی مورد نظر و برنامه نویس به مشکل بر بخورید یا به دلیلی نامعلوم آن کشور را به قصد مهاجرت ترک کنید. در این صورت شما نیاز به استخدام یک برنامه‌نویس دیگر دارید و اینکار باید در سریعترین زمان ممکن انجام گیرد. در صورتی که همه ما می‌دانیم استخدام یک برنامه نویس ممکن است ماه‌ها طول بکشد. از اینرو این ویژگی به عنوان یکی از معایب و نکات منفی وب سایت داینامیک در نظر گرفته می‌شود.
نوع دوم طراحی وب سایت با استفاده از cms

نوع دوم استفاده از مدیریت محتوا می‌باشد. از محبوبترین مدیریت محتواها می‌توان به جوملا، پرستاشاپ و وردپرس اشاره کرد. در اینجا منظور از سیستم مدیریت محتوا همان وردپرس است. در وردپرس، شما می‌توانید به وبسایت های فوق‌العاده‌ای طراحی کنید که این طراحی وب سایت‌ها از طریق دو روش کلی صورت می‌پذیرند:طراحی وب سایت با قالب اختصاصی و طراحی وب سایت با قالب عمومی
در طراحی وب سایت با قالب عمومی، قالب را برای سایت‌های مختلف طراحی می‌کنند و این کار با سادگی و زیبایی هرچه تمامتر انجام می‌شود. اما در طراحی وب سایت با قالب اختصاصی، برنامه نویسی به طراحی اختصاصی قالب سایت شما می‌پردازد. در واقع بزرگترین تفاوت میان قالب اختصاصی و قالب آماده این است که قالب‌های آماده برای تأمین نیازهای مختلف کاربران حجم کدهای بالاتری را دارند.
در صورتی که تمایل دارید برای کسب و کار خود یک قالب اختصاصی طراحی کنید طبیعتاً سایت شما بالا خواهد بود. اما باید در نظر داشته باشید که به دلیل استفاده از قالب اختصاصی، پایه اصلی سایت شما وردپرس است. این یعنی اگر وب سایتتان با مشکلی روبه‌رو شد، تغییر برنامه نویس برای شما به یک معضل تبدیل نخواهد شد، و در این مورد می‌توان از قالب‌های آماده استفاده کرد تا بتوان با سرعت بیشتری مشکل را رفع کرد.
نکته
توصیه ما به شما این است که از طراحی قالب اختصاصی وب سایت بر اساس وردپرس استفاده کنید در صورتی که تمایل دارید تا سایت پر سرعتی داشته باشید و هزینه‌های کمتری پرداخت کنید و همچنین وابسته برنامه نویسی و شرکت خاصی نباشید پیشنهاد می‌کنیم حتماً از وردپرس بهره مند شوید. در این صورت مشکلات گفته شده در قسمتهای بالای مقاله روبرو نخواهید شد.
مزایا و معایب وب سایت داینامیک و پویا

به طور کلی سایت‌های داینامیک و یا پویا به شما این امکان را می‌دهند تا سایت خود را گسترش دهید. همچنین داشتن کنترل پنل مدیریت در سایت‌های داینامیک بسیار آسان می‌باشد و اینها همگی به عنوان مزایای وب سایت داینامیک در نظر گرفته می‌شوند. اما در مقابل حجم داده‌ها و کدها در سایت‌های پویا بسیار بالا می‌باشند. از این رو شما باید برای سرور هزینه بیشتری را متحمل شوید. در واقع باید سروری تهیه کنید که سی پی یو آن از وب سایت استاتیک بالاتر باشد. طبیعتاً این موضوع هزینه بیشتری را برای شما به دنبال خواهد داشت و اینها از معایب وب سایت داینامیک در نظر گرفته می‌شود.


از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید از شما خوانندگان گرامی صمیمانه سپاسگزاریم. امیدواریم مطالب گفته شده مورد رضایت و استفاده شما قرار گرفته و همچنین مطالب برایتان مفید، کاربردی و آموزنده واقع شده باشند.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

دیجیتال مارکتینگ امروزه بر سر زبان بسیاری از افراد می‌باشد. درواقع بسیاری از افراد تمایل به فعالیت در این حوزه دارند. اما معمولاً افراد، با مفهوم دقیق و واضح آن آشنایی چندانی ندارند. از این رو در این مقاله قصد داریم به بررسی نکات مهم در زمینه دیجیتال مارکتینگ بپردازیم و مطالب مفیدی را در این زمینه برایتان ارائه دهیم. خواهشمندیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ در واقع برقراری ارتباط میان مخاطبان و مشتریان از طریق ابزارهای الکترونیکی و دیجیتالی می‌باشد. این تعریف یک تعریف خودمانی از دیجیتال‌مارکتینگ است. به بیان دیگر انتقال پیام می‌تواند از طریق رادیو، تلویزیون، شبکه‌های اجتماعی، شبکه‌های مجازی، وب سایت‌ها و... انجام شود.بازاریابی و نکات مهم در دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی اینترنتی در واقع یک کار بسیار سخت می‌باشد. از مثال‌هایی که می‌توان برای بازاریابی اینترنتی بیان کرد سایت HubSpot می‌باشد. این سایت به عنوان یک سایت مطرح در زمینه بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی دیجیتال در نظر گرفته می‌شود. در این سایت بیان شده است که بهتر است به جای تعریف مستقیم دیجیتال مارکتینگ به توضیح ابزارها و تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ بپردازیم.
ابزارهای بازاریابی اینترنتی و بازاریابی دیجیتالی عبارتند از:

  • بازاریابی توسط موتورهای جستجو SEM
  • بهینه سازی برای موتورهای جستجو SEO
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
  • بازاریابی درونگرا
  • تبلیغات بر اساس کلیک
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • تبلیغات بنری
  • ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ
  • بازاریابی از طریق همکاری در فروش
  • بازاریابی ویروسی دیجیتال

دیجیتال مارکتینک

نکات مهم در دیجیتال مارکتینگ آفلاین
همانطور که گفته شد دیجیتال مارکتینگ به دو بخش آفلاین و آنلاین تقسیم می‌شود. بخش آفلاین دیجیتال مارکتینگ خود به چهار دسته متفاوت دسته بندی می‌شود.
دسته اول گروه دیجیتال مارکتینگ آفلاین شامل نمونه‌هایی می‌باشد که توسط ابزارهای دیجیتال بهبود یافته‌اند. موضوع تجربه کاری از مفاهیم بسیار مهم و قابل توجه در بخش دیجیتال مارکتینگ در نظر گرفته می‌شود. وجود این موضوع تأثیر و ربط چندانی با مقاله ما ندارد اما بهتر است توضیح کوچکی در رابطه با آن بیان کنیم:
به طور کلی امروزه تقریباً تمامی محصولات ارائه شده از کیفیت مناسبی برخوردارند و در رتبه‌های بسیار بالایی قرار گرفته اند. به عنوان مثال رستورانهای درجه یک غذاهایی با کیفیت بالا به مشتریان خود ارائه می‌دهند و در واقع چیزی که باعث تمایز و تفاوت میان یک رستوران و رستوران دیگر می‌شود کیفیت غذا نیست! بلکه تجربه کاری و احساسی است که فرد در درون رستوران احساس می‌کند. از این رو برای بهبود بازاریابی آفلاین با ابزارهای دیجیتال، تجربه‌ای که کاربر خواهد داشت مورد توجه قرار می‌گیرد.
دسته دوم در زمینه دیجیتال مارکتینگ آفلاین، بازاریابی از طریق رادیو می‌باشد. بازاریابی بعد از یک قرن همچنان به حیات خود ادامه می‌دهد.
دسته سوم در دیجیتال مارکتینگ بازاریابی از طریق تلویزیون و تبلیغات می‌باشد. تکنولوژی با ورود کامپیوتر و اینترنت از دور خارج نشده است و هنوز هم طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. بنابراین بازاریابی از طریق تلویزیون همچنان مورد توجه افراد بسیار زیادی جهت رونق کسب و کارشان قرار می‌گیرد.
دسته چهارم در دیجیتال مارکتینگ آفلاین بازاریابی تلفنی نام دارد که به آن تماس سرد یا cold call می گویند. در واقع در این دسته بازاریابی به وسیله تلفن انجام می‌شود و در آن از متدها و روش‌های متفاوتی استفاده می‌کنند تا پکیج‌هایی را به افراد مختلف دنیا آموزش دهند.
بازاریابی درونگرا و برونگرا

به طور کلی دسته بندی دیگری برای دیجیتال مارکتینگ در نظر گرفته می‌شود و آن به بازاریابی درون گرا و بازاریابی برون گرا تقسیم می‌شود. امروزه بازاریابی درون گرا محبوب‌ترین نوع بازاریابی در حوزه دیجیتال مارکتینگ می‌باشد. چرا که این نوع بازاریابی مزایای بسیار زیادی برای صاحبان کسب و کار در پی دارد. بازاریابی درون گرا معمولاً در بستر اینترنت انجام می‌شود. به بیان دیگر کسب و کارها از طریق تولید محتوای صوتی، متنی، گرافیکی، ویدئویی و... افراد بسیار زیادی را به حوزه کسب و کار خود جذب می‌کنند.البته در نظر داشته باشید که بازاریابی از این طریق بسیار زمان بر می‌باشد و همچنین هزینه بسیار زیادی را در پی خواهد داشت. با وجود آن هزینه‌های ناشی از بازاریابی درون گرا بسیار بیشتر از این نوع بازاریابی خواهد بود.
به طور کلی بازاریابی برونگرا هزینه‌های بسیار زیادی را برای صاحب کسب و کار در پی خواهد داشت. در این نوع از بازاریابی بدون توجه به آنکه افراد به موضوع کسب و کار شما علاقه مند هستند یا خیر از طریق تبلیغات متعدد در جهت برند سازی برای معرفی محصول استفاده می‌کنید. تا از این طریق علاقه‌مندان به کسب و کار خود را جذب کنید. این سبک از بازاریابی برای کسب و کارهای بزرگ همراه است و همانطور که گفته شد هزینه بسیار زیادی را به صاحب کار متحمل می‌سازد. در واقع این کار برای کسب و کارهای کوچک امکان پذیر نمی‌باشد. البته امروزه به دلیل هزینه‌های بالای این نوع از بازاریابی کسب و کارهای بزرگ نیز هوشمندانه عمل می‌کنند و فعالیت در حوزه بازاریابی برونگرا را انجام نمی‌دهند.
روش درست در بازاریابی اینترنتی و یا دیجیتال مارکتینگ این است که بازاریابی درونگرا و برونگرا همزمان با یکدیگر انجام شود. یکی از نمونه‌های مناسب و موفق در زمینه بازاریابی برونگرا را می‌توان سایت بامیلو دانست. این سایت متعلق به شرکت راکت اینترنت می‌باشد. در اوایل شروع کار این وبسایت، تبلیغات آن در گوشه و کنار سایت‌های متفاوت دیده می‌شد. علاوه بر بازاریابی برونگرا سایت بامیلو بر روی بازاریابی درون گرا و تولید محتوا نیز تمرکز بسیار زیادی دارد. به طوری که در بازار خام اینترنتی ایران در حدود 6 ماه توانست به عنوان یکی از شرکت‌های برتر در فروش محصولات تبدیل شود.
بازاریابی تلویزیونی

امروزه در بازاریابی آنلاین، ویدئو مارکتینگ داغ‌ترین بحث در رابطه با تولید محتوا در نظر گرفته می‌شود. پیش از بازاریابی آنلاین، ویدئو مارکتینگ در تلویزیون انجام می‌شد. دلیل روانشناسی برای آن، این است که یک ویدئو با داشتن موسیقی، تصویر و صدا بیشترین احساسات را در انسان به وجود می‌آورد و مورد توجه افراد بیشتری قرار می‌گیرد.در ویدئو مارکتینگ احساسات انسان‌ها درگیر می‌شود یه این دلیل است که افراد بسیار زیادی ترغیب خرید محصولات می‌شوند. از این رو این نوع بازاریابی طرفداران قابل توجهی دارد. در نظر داشته باشید که ارائه تبلیغات در تلویزیون نیز هزینه‌های بسیار زیادی را در پی خواهد داشت. به عبارت دیگر با وجود تأثیر فوق‌العاده‌ای که بر روی مخاطبان خود می‌گذارد به هزینه بسیار زیادی نیاز دارد.
بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی به دو بخش بازاریابی موبایلی و اس ام اس مارکتینگ تقسیم می‌شود. بخش اول زیر شاخه‌ای از بازاریابی اینترنتی قرار می‌گیرد. چراکه بازاریابی توسط موبایل در بستر اینترنت انجام می‌شود. اما در بخش دوم افراد به بازاریابی آفلاین می‌پردازند. یعنی از ابزارهایی مانند SMS و تلفن بدون صوت استفاده می‌کنند.

ممنون از اینکه تا پایان مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم از مطالب گفته شده لذت برده باشید و مطالب برایتان مفید، کاربردی و آموزنده واقع شده باشند.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

در حال حاضر با گسترش بازار کسب و کار اینترنتی ممکن نیست راجع به بازاریابی محتوا تا به حال نشنیده باشید. فکر می‌کنید بازاریابی محتوا به چه معنی است؟
تعریف استراتژی محتوا
وب سایت ویکی پدیا در این مورد تعریف ساده‌ای عنوان کرده است.{برنامه ریزی، توسعه و مدیریت محتوا چه به صورت نوشتاری و چه در رسانه‌های دیگر
برای درک بهتر از مفهوم استراتژی محتوا، مثالی را شرح می‌دهیم. فکر کنید که خانه‌ای می‌سازیم. فکر می‌کنید برای ساخت خانه ابتدا به چه چیزی نیاز داریم؟ طرح و نقشه. این طرح‌ها شامل تمامی جزئیات و ابعاد و زوایای خانه هستند و تمامی محل سیم کشی‌ها، نورگیری اتاق‌ها و پنجره‌ها را نشان می‌دهند.
منظورمان این است که استراتژی محتوا دقیقاً کارایی مانند همین طرح و نقشه اولیه خانه را دارد و به ما نشان می‌دهد چگونه در زمینه تولید محتوا در تجارت آنلاین به موفقیت برسیم.
استراتژی محتوا شامل چه مواردی می‌شود؟
یک استراتژی محتوای خوب باید به همه سؤالات زیر جواب بدهد.

  • چرا محتوای فعلی باید منتشر شود؟
  • کدام زمان برای انتشار این محتوا مناسبتر است؟
  • چه کسانی مشتریان ما هستند؟
  • پس از انتشار این محتوا منتظر چه واکنش‌هایی هستیم؟
  • با انتشار این محتوا به کدام سمت می‌رویم؟

این پرسشها موارد مهمی هستند که در تدوین استراتژی محتوا باید حتماً در نظر بگیرید.
نکته
به این نکته توجه داشته باشید که استراتژی محتوای خود را در زمانی مشخص آپدیت کنید. می‌توانید استراتژی محتوای خود را در این مورد تغییر ندهید تا در وقت صرفه جویی کنید. اما این کار باعث می‌شود تجارت شما به خطر بیفتد. جهان پیرامون ما و همچنین علایق مخاطبان، همواره در حال تغییر است. پس بهتر است استراتژی محتوای خود را سالانه آپدیت کنید.
تعریف بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا، در واقع ترکیبی است از تکنیک‌های فروش محصول و بازاریابی سنتی. یعنی بازاریابی محتوا از طریق ارائه محتوای ارزشمند، راهکاری برای جذب مشتری و فروش محصولات ارائه می‌دهد.


فرق اساسی استراتژی محتوا با بازاریابی محتوا
حال به نکته اصلی این مقاله می‌پردازیم یعنی فرق استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا.
بازاریابی محتوا جزعی از استراتژی محتوای کلی است. و تمرکز آن بیشتر بر روی خلق یک محتوای مناسب برای کاربران است.
شما وقتی می‌توانید در عرصه بازاریابی محتوا به موفقیت برسید که یک استراتژی محتوای قوی برای آن در نظر بگیرید. یعنی استراتژی محتوا مستقیماً با چگونگی استفاده و بهره از محتوا سروکار دارد. و طرح کلی استفاده از آن را به شما می‌گوید.
چطور است به مثال اول در مورد ساخت خانه برگردیم. همه می‌دانند که بدون ایجاد فونداسیون و پی ریزی نمی‌شود یک ساختمان ساخت. در همین راستا اگر بازاریابی محتوا را بدون برنامه ریزی و طرح استراتژی محتوای مناسب، استفاده کنید به نتیجه مطلوب و دلخواه خود نمی‌رسید. در واقع استفاده درست از استراتژی محتوا به شما در برندسازی و پیام رسانی محتوا در راستای اهداف شرکت کمک می‌کند.
فرق بازاریابی محتوا با تبلیغات
در مورد تفاوت بازاریابی محتوا و تبلیغات می‌توان به تو مورد کلی اشاره کرد.

اولین مورد این است اگر شما محتوایی را در رسانه‌های تحت مالکیت خود مانند وبلاگ‌ها یا شبکه‌های اجتماعی، منتشر کنید، به آن بازاریابی محتوا میگویند؛ اما اگر همان محتوا را در رسانه‌های خریداری شده منتشر کنید، تبلیغ محسوب می‌شود.
دومین مورد این است که بازاریابی محتوا هیچ مزاحمتی برای مخاطب ایجاد نمی‌کند و بیشتر نوعی راهکار برای بازاریابی داخلی است تا بازاریابی خارجی. محتوایی است که نه تنها باعث آزار خواننده نمی‌شود بلکه به تمامی سؤالات شما پاسخ می‌دهد و سطح اطلاعات خواننده را بالا می‌برد.
هزینه تبلیغات در مقایسه با بازاریابی محتوا
نکته در خور ذکر این است که تبلیغات، نسبت به بازاریابی محتوا بسیار ارزان‌تر هستند و بازاریابی محتوا زمان برتر و پر هزینه‌تر می‌باشند اما در طولانی مدت بازدهی بالایی دارد.
در گذشته تبلیغات بهترین راه برای جذب مخاطبین برای شرکت‌ها محسوب می‌شدند؛ اما امروزه با افزایش حجم تبلیغات آزار دهنده در رسانه‌های مختلف، شرکت‌ها به دنبال راه دیگری برای جذب مخاطب هستند یعنی استفاده از بازاریابی محتوا. حال این سؤال به میان می‌آید که چرا تبلیغات دیگر مانند سابق در مخاطبین اثرگذار نیستند؟ در خصوص پاسخ به این سؤال باید خود را جای کاربران بگذارید. آیا دوست دارید که تبلیغات بی ربط برایتان به نمایش در بیاید؟ و این تبلیغات به نوعی آزاردهنده محسوب می‌شوند. پس مسلماً انتظار بازخورد مثبتی از این تبلیغات نخواهیم داشت.
ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید.



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

همه کسانی که در فضای مجازی هستند، دوست دارند بدانند کدام عامل سئو و فاکتور در رتبه گوگل تأثیر دارد. این اواخر وب سایت بک لینکو در رابطه با این موضوع، یک میلیون از نتایج جستجوی گوگل را مورد بررسی قرار داد.
یافته‌های این تحقیق در مورد المان‌های مؤثر سئو در رتبه گوگل
بک لینک‌ها هنوز هم یکی از المان‌های مؤثر در رتبه گوگل و سئو سایت هستند. هر چقدر اعتبار لینک‌های سایت بیشتر باشد در موتور مرورگر گوگل به رتبه‌های بالاتری می‌رسد.
نتیجه‌های این تحقیق نشان می‌دهد که محتواهایی با طول متوسط یعنی ۱۸۹۰ کلمه در مرورگر گوگل بهتر نمایش داده می‌شود.
وب سایت‌هایی که پروتکل http را مورد استفاده قرار می‌دهند، قطعاً نتایج بهتری نسبت به بقیه سایت‌ها دریافت می‌کنند. با توجه به همه حواشی schema این تحقیق نشان می‌دهد که نشانه گذاری‌های schema در بالا بردن رتبه وب سایت تاثیری ندارد.
شما باید سعی کنید در مقاله خودتان از تصویر استفاده کنید. مطالبی که حداقل یک تصویر در خود دارند، خیلی بهتر از مطالبی که بدون تصویر منتشر می‌شوند هستند. این یکی از المان‌های مؤثر در رتبه گوگل می‌باشد.
طبق اطلاعات وب سایت الکسا، وبسایت هایی که سرعت بالایی در بارگذاری دارند، رتبه بالاتری نسبت به وبسایت های دیگر دارند.
طبق آپدیت‌های گوگل که جدیدترینش پنگوئن است، آنکر تکست یا لینک، زمانی که دقیق و مرتبط باشد، موجب بالا رفتن رتبه سایت شما می‌شود.


اثر تعداد و تنوع وایکینگ‌ها در رتبه گوگل
معلوم است که اگر از یک دامنه بک لینگ های متفاوتی بگیرید، بر روی وب سایت شما تأثیر مثبتی نمی‌گذارد. پس بهتر است بک لینک‌های متعدد از دامنه‌های متعددی دریافت کنید و از لینک‌های متعدد بر روی فقط یک دامنه بپرهیزید.
طبق تحقیقات انجام شده در مورد المان‌های مؤثر در رتبه گوگل، صحت این موضوع کاملاً ثابت شده است. بنابراین از تأثیر دامنه‌های مختلف بر روی وبسایت خودتان غافل نشوید.
تأثیر مستقیم اعتبار یک دامنه در رتبه نتایج جستجو گوگل
ارزش و اعتبار کلیه این لینک‌ها که توسط داده‌های سایت بک لینکو ارائه شده است، کاملاً بر روی رتبه گوگل تأثیر گذار است. همه آن چیزی که قصد داریم به شما بگوییم این است که اعتبار دامنه‌هایی که در وب سایت شما بر روی آنها قرار دارد، حتی از محتوای سایت شما هم از اهمیت بیشتری برخوردار می‌باشد.
ارتقاء رتبه گوگل تأثیر انتشار محتوای مرتبط قابل فهم
در زمان‌های گذشته گوگل با توجه به کلمات کلیدی موجود در محتوای مقاله، موضوع آن را تشخیص می‌داد. ولی امروزه به لطف الگوریتم قدرتمند مرغ مگس خوار گوگل می‌تواند حتی بدون نیاز به تکرار کلمات کلیدی موضوع مقاله را تشخیص دهد.
مثال
برای روشن شدن هر چی بیشتر موضوع تا انتهای مقاله با همراه باشید. این عبارت را جستجو کنید: کارگردان فیلم بازگشت به آینده چه کسی بود؟
ما می‌دانیم که گوگل ترجیح می‌دهد محتوایی را نشان دهد که مطمئن است موضوع را کاملاً پوشش می‌دهد. با توجه به داده‌های سایت بک لینکو که از ابزار مارکر موس برای تحلیل و بررسی ۱۰ هزار دامنه استفاده می‌کند، معلوم شد یک محتوای قابل فهم نسبت به محتوای سطحی عملکرد بسیار بهتری دارد. شاید پیش خودتان فکر کنید که این یک موضوع پیش پا افتاده است ولی چطور می‌توانیم محتوایی تولید کنیم که یکی از المان‌های مؤثر در رتبه گوگل به حساب بیاید؟
مثال
برای فهمیدن هر چه بهتر این موضوع در مورد بازی کلش آف کلنز مثالی را شرح می‌دهیم تا بهتر متوجه موضوع شوید. در رابطه با برنامه‌ها و بازی‌های گوشی، سایتی به اسم آپ گت موجود است که راهنمایی را در مورد این بازی ارائه داده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید زمانی که این سایت را از نظر بهینه سازی داخلی بررسی کردیم، نتیجه باورنکردنی ۶۰ از ۱۰۰ امتیاز را دریافت کرد. این به این دلیل است که این سایت خیلی از مسائل سئو را رعایت نکرده است. با این حال اگر بازی کلش آف کلنز را سرچ کنید، این سایت جزو ۳ نتیجه اول است. فکر می‌کنید دلیلش چیست؟ آن هم در صورتی که وب سایت‌های غول در این زمینه مثل دیجیاتو وجود دارد؟ جواب این سؤال به هیچ وجه پیچیده و سخت نیست. جواب این است: به این دلیل که این سایت راهنمای کامل و دقیق در مورد بازی کلش آف کلنز را منتشر کرده است.
ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید.



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

اگر می‌خواهید از بازاریابی محتوا در گسترش کسب و کار خود استفاده کنید، به منظور رسیدن به نتیجه، بهتر است اول به مرتب کردن استراتژی محتوای خود بپردازید.

سعی کنید قبل از اینکه دست به کاری بزنید، اول برنامه ریزی کنید. در ادامه مقاله قصد داریم راجع به استراتژی بازاریابی محتوا و تفاوت آن با بازاریابی محتوا و نکاتی را ارائه دهیم که ممکن است برای شما مخاطبین عزیز بسیار کاربردی و جالب باشد. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

تفاوت استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا

 شایدامروزه بسیاری به اشتباه، این دو کلمه را به جای یکدیگر استفاده می‌کنند، اما امروز می‌خواهیم به شما بگوییم که این دو مفهوم مترادف یکدیگر نیستند و تفاوت‌هایی دارند. در خصوص استراتژی محتوا باید بگوییم که هر محتوایی، جدا از بازاریابی به طور کلی، یک نوع استراتژی محتوا دارد. پس در صورت استفاده از کلمه استراتژی محتوا، منظورمان مفهوم استراتژی بازاریابی محتوا است.

راهکارهای داخلی و مدیریت سیستمی، تعریف دقیقی است که می‌توان به استراتژی محتوا نسبت داد. در مورد بازاریابی محتوا نیز باید بگوییم این مفهوم، تولید، محتوا، ایجاد، گزینش، تبلیغات و تکرار را شامل می‌شود. استراتژی بازاریابی محتوا نیز مواردی همچون، اهداف، شناسایی مخاطبان ایده پردازی، سبک و سیاق مخاطبان را پوشش می‌دهد.

 

 تعریف استراتژی محتوا و فرق اساسی آن با بازاریابی محتوا

 اگر بخواهیم به صورت کلی بگوییم، چشم انداز چیزی است که برای استراتژی محتوا بسیار اهمیت دارد. بازاریابی محتوا به تمامی مطالبی که خوانندگان آن را می‌خوانند را توجه می‌کند.

 تمرکز بر روی تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها چیزی است که در بازاریابی محتوا اتفاق می افتد.

تعریف بازاریابی محتوا و فرق اساسی آن با استراتژی محتوا

 تمرکز بر روی تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها چیزی است که در بازاریابی محتوا اتفاق می افتد. همانطور که پیش‌تر گفتیم، بازاریابی محتوا به منظور بهبود عملکرد خود، از گزینش و ویرایش محتوا استفاده می‌کند. این مقوله به منظور ایجاد اطمینان بین محصولات و خدمات یک کمپانی انجام می‌شود. در یک کلام بازاریابی محتوا اختصاصاً مربوط به تولید محتوا است.

یک بازاریابی محتوای خوب باید بتواند علاوه بر ترغیب و تشویق مردم به خرید یک کالا در پروسه خرید، کمک حال آنها نیز باشد.

به طور مثال تصور کنید که شما یک کارشناس استراتژی محتوا هستید، پس از بررسی‌های دقیق متوجه می‌شوید که رابطه اعتماد بین شرکت و مشتریان آن وجود ندارد. در این زمان شما باید با به کارگیری روش‌ها و تکنیکهای مناسب میان کمپانی و مشتریان آن ایجاد اعتماد کنید. از آن طرف در بازاریابی محتوا شما می‌توانید با صاحبان و موسسه و مشتریان مصاحبه‌ای انجام دهید. پس اگر دقیق‌تر به موضوع نگاه کنید، می‌فهمید که این دو مفهوم یکدیگر را کامل می‌کنند.

 

چشم انداز کلی در استراتژی بازاریابی محتوا

 استراتژی محتوا شامل سوالاتی می‌شود مانند:

  •  ما دقیقاً چه کار می‌کنیم؟
  •  به چه علت این کار را انجام می‌دهیم؟
  • به کجا می‌رویم؟

یک استراتژی محتوای خوب، باید بتواند به تمامی این سؤالات پاسخ دهد. یعنی می‌توانیم بگوییم استراتژی محتوا مانند یک نقشه و راهنما برای شماست. باید توجه داشته باشید که هر نوع کمپانی و یا مخاطب به استراتژی خاصی احتیاج دارد، که منحصر به خودش است. یک استراتژی محتوای خوب، با بکارگیری چارچوب خاصی باید بتواند به تمامی سؤالات شما در زمینه بازاریابی محتوا را پاسخگو باشد. انعطاف پذیری از دیگر خصوصیت‌هایی یک استراتژی محتوای خوب است که به منظور تغییر و گسترش کمپانی باید لحاظ شود. اگر می‌خواهید به چشم انداز محتوای عالی دست یابید، امروز ما به شما می گوییم که شما باید برای سه تا پنج سال آینده استراتژی شرکت خود، برنامه ریزی داشته باشید.

 

شناسایی مخاطبان در استراتژی محتوا

 شناسایی مخاطبان خود، کاری است که دقیقاً باید بعد از تعیین چشم‌انداز کلی استراتژی خود انجام دهید. شناختن سلیقه مخاطبانتان از مهمترین وظایف شما محسوب می‌شود. شما باید تحقیق کنید که مخاطبانتان به چه محتوایی علاقه دارند و بیشتر از چه موضوعاتی استقبال می‌کنند.

 شما می‌توانید به این منظور اطلاعاتی راجع به سن، جنسیت و محل زندگی مخاطبانتان را جمع آوری کنید. اینکه بدانید آیا مخاطبانتان غیر از وب سایت شما به وب سایت‌های دیگر نیز سر می‌زنند، از اهمیت بالایی برخوردار است. مخاطبین تان بیشتر از چه شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند؟ توییتر یا اینستاگرام؟

 شناخت کافی از مخاطبان در استراتژی محتوا بسیار حیاتی است.

 

 آنالیز و بررسی محتوا

 مسلماً توجه عمیق به محتوا، از مهم‌ترین مراحل ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا است.

اشتباهی که اکثر افراد در این مقوله مرتکب آن می‌شوند، اشتباه گرفتن بررسی محتوا با استراتژی محتوا است. در صورتی که اینطور نیست و بررسی محتوا یکی از چندین مراحل استراتژی محتوا است.

 در بررسی محتوا ما باید چندین مرحله را طی کنیم. پس تا انتهای این مقاله کاربردی با ما همراه باشید.

مرحله اول: فهرست کردن محتوا

 به منظور شروع پروژه بررسی محتوا، باید به تهیه فهرستی از محتوای موجود در سایت بپردازیم. اگر وبسایت بزرگی دارید و نمی‌توانید به صورت دستی محتوای خود را لیست کنید، باید از ابزارهای خاصی در این زمینه استفاده کنید. مثلاً می‌توانید از ابزار screaming frog برای این کار استفاده کنید.

 

 مرحله دوم برچسب گذاری محتوا و سازماندهی

 در این مرحله شما باید طبق فاکتورهای خاصی محتوای خود را دسته بندی کنید. به این منظور شما باید نوع موضوع و هدف محتوا را در نظر داشته باشید. با این کار شما می‌توانید سلیقه مخاطبان خود را بسنجید.

در این مرحله شما باید از تمامی ابعاد به محتوای خود توجه کنید:

 

طول محتوا

 مقدار و طول محتوا مسلماً تأثیر زیادی بر روی وب سایت و مخاطبینتان می‌گذارد. شما باید با در نظر گرفتن سلیقه مخاطبان، محتوای خود را کوتاه و جامعه و یا طولانی و تخصصی انتخاب کنید.

 

 لحن محتوا

  در این مرحله نیز شما با توجه به سلیقه‌ی مخاطبینتان، می‌توانید از لحن تخصصی جدی و یا خنده دار در محتوای خود استفاده کنید.

 

ماندگاری محتوا

 در رابطه با این موضوع باید به تاریخ و انقضای محتوایی که تولید می‌کنید دقت کنید. آیا مطالبی که در محتوای خود استفاده کردید، می‌تواند منبع خوبی برای دریافت اطلاعات در سالها آینده باشد؟ با پاسخ به این سؤال شما می‌توانید از ماندگاری محتوای خود مطلع شوید.

 

 از اینکه تا انتهای این مقاله با لوکس بلاگ همراه بودید از شما کمال تشکر را داریم امیدواریم از مطالعه مطالب گفته شده لذت برده باشید.



:: برچسب‌ها: محتوا , بازاریابی محتوا , استراتژی محتوا ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

تعریف لینک بیلدینگ
به روند گرفتن هایپرلینک از یک وبسایت به وبسایتتان لینک بیلدینگ گفته می‌شود. موتورهای جستجوگر از لینک‌ها برای تعقیب وب سایت‌ها استفاده می‌کنند.
روش‌های متنوعی برای لینک بیلدینگ وجود دارد. اغلب کسانی که در بخش سئو کار می‌کنند، بیشتر زمان خود را برای لینک سازی صرف می‌کنند.
چرا ساخت لینک برای سئو مهم است؟
مراحل ایجاد یک لینک:
شروع تگ لینک
مقصد لینک
متن قابل مشاهده لینک
پایان تگ لینک
لری پیج یکی از مسئولین شرکت گوگل، پیج رنک را اختراع کرد که به گوگل اجازه می‌دهد بر اساس تعداد بک لینک‌ها، کیفیت یک وب سایت را بسنجد.
برای مثال
اگر صفحه‌ای و به اندازه کافی کیفیت نداشت، هیچ لینکی دریافت نمی‌کرد. در واقع می‌شود گفت زمانی که فردی به وبسایت غیر از وب سایت خودش لینک می‌دهد، به این معنی است که صفحه ذکر شده، منبع اطلاعاتی مفید به شمار می‌رود
زمان زیادی طول نکشید که متخصصان سئو، نتایجی را برای دور زدن قوانین گوگل و دستکاری پیج رانک و نتایج جستجوی کلمات کلیدی پیدا کردند. در همین راستا گوگل هم برای پیدا کردن این وبسایت های اسپم گونه، فعالیت خود را شروع کرد. فیلتر کردن پی در پی و ارائه آپدیت‌های منظم از روش‌های گوگل برای مقابله با وب سایت‌هایی بود که شایستگی رتبه یک نتایج جستجو را نداشتند. برای مثال روش ثبت آدرس وبسایت در فهرست‌های راهنما و دریافت لینک به ازای آن یکی از راه‌هایی بود که در زمانی خاص گوگل پیشنهاد داده بود. اما از آنجایی که متخصصان از این روش سواستفاده کردند، گوگل هم تصمیم گرفت که مثل سابق به این روش اهمیت ندهد.
کسانی که در مبحث سئو تخصص دارند معتقدند، لینک بیلدینگ هنوز هم یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر رتبه بندی سایت در نتایج جستجو تأثیر دارد.
اندازه گیری خوشه‌ای عوامل مؤثر در رتبه بندی سایت
معمولاً اگر همه عوامل رتبه بندی وب سایت به شکل برابر مؤثر باشند، اعتبار و کیفیت لینک‌های دریافتی صفحه‌ها، رتبه بندی وب سایت را مشخص می‌کنند.
برخلاف اینها معلوم نیست که داشتن لینک‌های با کیفیت در رتبه بندی و بالا رفتن ترافیک وب سایت به شما کمک کند. در این مقاله چند بار از عبارت با کیفیت استفاده کرده‌ایم چون گوگل بیشتر از گذشته برای فیلتر کردن لینکهای بی کیفیت مصمم است. این پیچیدگی برنامه گوگل موجب شد متخصصان سئو بیش از گذشته بر روی کیفیت لینک‌ها و روش به دست آوردنشان تمرکز کنند.

تمام آن چیزی که باید درباره نوفالو بدانید.
ویژگی‌هایی در لینک بیلدینگ ها وجود دارد که می‌توان بعضی وقت‌ها آن‌ها را برای لینک‌ها اجرا کنید. یکی از این ویژگی‌ها نوفالو است. زمانی که شما لینک فالو دریافت می‌کنید، به عنوان یک کاربر شما متوجه تغییر خاصی نمی‌شوید ولی اگر بخواهید به کد لینک دقت کنید، تغییر کوچکی در آن می‌بینید.
دلیل اینکه که در یک سایت از کد نو فالو استفاده می‌کنیم این است که در آن مدیر وب سایت به علت تعداد زیاد لینک‌ها در صفحه، کنترل مدیریت آنها را از دست می‌دهد. شما در قسمت پایین می‌توانید مکان‌های مرسوم استفاده از کد نوفالو را مشاهده کنید:
قسمت دیدگاه‌های وبلاگ
مطالب و پست‌های فروم ها
قسمت نظرات کاربران مهمان
صفحات قابل ویرایش ویکی پدیا
صفحه یاهو
امضای موجود در مطالب کاربران مهمان
کاربران می‌توانند خیلی راحت لینک‌های خود را در هر کدام از این مکان‌ها استفاده کنند و به دلیل حجم زیاد لینک‌های ثبتی، بررسی تک تک لینک‌ها عادلانه نیست. از دیگر کاربردهای لینک‌های نو فالو برای اهداف تبلیغاتی می‌باشد. از این رو اگر شما یک بنر تبلیغاتی در یک وب سایت اجاره کردید که به وب سایت شما لینک شده است، گوگل می‌گوید که باید لینک آن نو فالو باشد تا این لینک تبلیغاتی در پیج رانک تأثیر نداشته باشد. دلیل این کاراین است که گوگل می‌گویند لینک‌های تبلیغاتی خریداری شده، تاثیری بر نتایج اورگانیک یک وب سایت داشته باشند.
لازم است بدانید که لینک‌هایی که به صورت نوفالو به اشتراک گذاشته می‌شوند، مثل لینک‌های مستقیم در رتبه دهی و نتایج ارگانیک وب سایتتان اثری ندارند. کاربران معمولی هیچ وقت متوجه نو فالو بودن لینک‌ها نمی‌شوند فقط امکان دارد واقعاً بر روی لینک دانلود آن کلیک کنند و به سایت شما مراجعه کنند. می‌شود گفت این ویژگی نکته مثبت تبلیغات اینترنتی می‌باشد.
لینک بیلدینگ چگونه می‌تواند برای تجارت من سودآور باشد؟
همانطور که قبلاً گفتیم عوامل خیلی مهمی در رتبه بندی وب سایت‌ها هستند. اگرچه دریافت لینک برای وب سایت بسیار زمان بر است، اما این کار مزایایی را برای تجارتتان دارد.
برقراری روابط
گاهی اوقات لینک سازی باعث آشنایی با وب سایت‌ها و وبلاگ‌های مرتبط با تجارت شما می‌شود. این آشنایی معمولاً از طریق تبلیغ و معرفی چیزی که به تازگی ایجاد کرده‌اید به وجود می‌آید. مثل یک مطلب یا یک اینفوگرافیک. اولین هدف ایجاد لینک است ولی همین لینک بیلدینگ می‌تواند باعث آشنایی شما با یکی از موثرترین وبسایت های موجود در زمینه کاری شما باشد.
ارسال ترافیک
ما در مورد تأثیر لینک بیلدینگ روی رتبه وب سایت صحبت کردیم، ولی درباره تأثیر لینک بیلدینگ بر روی ترافیک وب سایت چطور؟ یک لینک با کیفیت در یک وب سایت معتبر می‌تواند تعداد بازدیدکنندگان را زیاد کند یکی از مثال‌های عمومی در این زمینه مطلبی از یک کاربر مهمان به اسم مایکل السبرگدر در وبلاگ تیم فریس است. تیم فریس بعدها درباره همین پست مطلبی در مطالب خود نوشت: بین داشتن مخاطبان زیاد و داشتن مخاطبان کم که علاقه زیادی به تجارت شما دارند تفاوت است.
برندسازی
یک لینک بیلدینگ خوب به شما کمک می‌کند تا برند تجاری خودتان را بسازید. تکنیک‌های زیادی از لینک بیلدینگ مثل تولید محتوا وجود دارد که می‌تواند فعالیت تجاری شما را برای مخاطبانتان شرح دهد.
نکته مهم درباره ایجاد و به دست آوردن لینک
عنوان بالا می‌تواند به اهمیت داشتن صفحاتی که ارزش لینک دادن داشته باشند تغییر کند. تمامی لینک‌ها باید به منبع اطلاعاتی مطمئنی وصل شود. لینک سازی بر اساس وب سایت‌های کم ارزش بسیار سخت است ولی زمانی که منبع اطلاعاتی معتبری در اختیار شما باشد لینک بیلدینگ راحت می‌شود.

ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید.



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

در واقع بهینه سازی وب سایت همان بهینه سازی برای موتورهای جستجو می‌باشد. به احتمال زیاد شما واژه سئو را شنیده‌اید. ما در مقاله سئو چیست؟ به طور کامل این مورد را توضیح داده‌ایم اما در این مقاله می‌خواهیم به طور کلی با معنی ابتدایی بهینه سازی وب سایت آشنا شویم
بهینه سازی وب سایت چیست؟
همان گونه که همه می دانیم بیشترین سهم موتورهای جستجو را گوگل دارد. تقریباً ۷۴ درصد جستجوها از طریق وب سایت گوگل انجام می‌شود. پس، در این مقاله ما فقط گوگل را به عنوان موتور جستجو در نظر می‌گیریم. اگر بخواهیم بهینه سازی وب سایت سئو را به طور خیلی ساده توضیح دهیم، می‌توان گفت بهینه سازی وبسایت یعنی اینکه سایت ما از نظر گوگل خوب باشد. گوگل برای در نظر گرفتن اینکه کدام سایت بهتر است، حدود ۲۰۰ فاکتور را در نظر می‌گیرد.
ما چه نیازی به بهینه سازی وب سایت داریم؟
فرض کنید شما یک شرکت معماری و طراحی دکوراسیون دارید. شما در این وبسایت هیچگونه محصولی برای فروش ندارید. ولی اگر در عبارت شرکت طراحی دکوراسیون رتبه یک گوگل را بگیرید، وب سایت شما به همراه نمونه کارهای اجرا شده عالی و زیبا می‌باشد.
در همه کسب و کارها بهینه سازی وب سایت می‌تواند خیلی مفید باشد. به عبارتی دیگر هر چقدر یک وب سایت در گوگل بهینه‌تر باشد، امکان درآمد آن بالاتر می‌رود.
تقسیم بندی سئو
بهینه سازی وب سایت بخش‌های زیادی را داراست، ولی به طور کلی می‌شود آن را به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم بندی کرد. ولی بعضی‌ها تکنیکال را شاخه‌ای از سوی داخلی می گویند.


سئو داخلی
هر گزینه‌ای که در درون خود وب سایت برای بهینه کردن موتورهای جستجو انجام شود، در شاخه سئو داخلی قرار می‌گیرد.
سئو خارجی
هر چیزی را که بیرون از وبسایت برای بهینه کردن موتورهای جستجو انجام می‌شود، در شاخه خارجی دسته‌بندی می‌کنند:
وب سایت‌هایی که به وب سایت شما لینک می‌دهند:
شبکه‌های مجازی
تبلیغات گوگل
تبلیغات در سطح اینترنت
سئو رنگی
سئو کلاه سفید
اگر بخواهیم خیلی ساده این نوع سئو را توضیح دهیم، می‌شود گفت اگر از نظر گوگل این موارد را به طور کامل و درست انجام دهید، به عبارتی خیلی ساده و سایت شما پاستوریزه می‌باشد.
سئو کلاه سیاه
در حقیقت تکنیک‌هایی که باعث می‌شود گوگل گول بخورد و وب سایت را بدون داشتن فاکتورهای لازم به رتبه‌های برتر برساند، سئوی کلاه‌سیاه می‌گویند.
گوگل برای جلوگیری از ادامه سئو سیاه در وب سایت‌ها به طراحی الگوریتم‌ها اقدام کرده است. الگوریتم‌های گوگل وب سایت‌های خاصی را شناسایی و جریمه می‌کند. بعضی از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه موجب می‌شود در یک کلمه و معانی مرتبط با آن، به طور کامل از نتایج گوگل حذف شود. مثل خریدن بک لینک در تعداد زیاد.
سئو کلاه خاکستری
سئو های کلاه خاکستری، مرسوم‌ترین روشی هستند که سئو کارها برای ارتقاء رتبه در گوگل از آن استفاده می‌کنند.
چگونه می‌توانم سایت خود را سئو کنم؟
در حقیقت سئو یک علم است. برای انجام دادن سئو یک وب سایت، مثل هر علم و تخصص دیگری نیاز به زمان و تلاش در جهت یادگیری داریم. یا اینکه فرد متخصص را برای وبسایت استخدام کنید و یا اینکه از شرکت‌های بهینه سازی وب سایت کمک بگیرید.
راه حل سوم هم وجود دارد که زمان زیادی می‌برد و اگر درست بدانید که چه باید کنید، می‌توانید با صرف زمان زیاد به نتیجه مطلوب برسید.

ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید.



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

در طراحی سایت شرکتی به صورت خیلی حرفه‌ای، باید این موارد توجه کنید. دسترسی آسان مخاطبین، جذب مخاطبین جدید و اطلاع رسانی به مخاطبین و مشتریان. این گزینه‌ها از جمله عواملی هستند که در طراحی سایت شرکتی باید به آنها توجه ویژه کرد. ما در این مقاله به امکانات پایه طراحی سایت شرکتی می‌پردازیم.
امکانات سایت شرکتی
سیستم مدیریت محتوا و مطالب سایت
از مهم‌ترین قسمت‌های یک وب سایت شرکتی، سیستم مدیریت محتوا و ارسال مطلب در وبسایت می‌باشد. طبیعتاً سیستم مدیریت محتوا باید فارسی و خیلی کاربرپسند باشد. تیم ما در طراحی وبسایت برای سیستم مدیریت محتوا، موارد زیر را لحاظ می‌کند:
یک ویرایشگر محتوای کاملاً حرفه‌ای به زبان فارسی شبیه به نرم افزار وورد
امکان اضافه کردن محتواهای رسانه‌ای مثل تصویر، ویدیو و صوت
امکان تولید محتوا بدون محدودیت
قابلیت تولید برچسب جهت ایجاد ارتباط بین مطالب وب سایت
انتشار محتوای مربوطه با قابلیت تنظیم زمان
قابلیت دسته بندی مطالب برای دسترسی بهتر مخاطبین
قابلیت ساخت رمز برای مقالات مشخص جهت دسترسی افراد مشخص
نمایش نام نویسنده، نوع دسته بندی، تعداد بازدید و تاریخ انتشار
سیستم مدیریت نظارت
یکی دیگر از مواردی که در امکانات طراحی سایت شرکتی ضروری است، بررسی مخاطبین و نظرات آنها در مورد محصول و خدمات می‌باشد. تیم ما در طراحی سایت شرکتی به این موضوع توجه ویژه‌ای دارد و در طراحی وب سایت از آنها استفاده می‌کند.
قابلیت ارسال ایمیل جهت اطلاع مدیریت از ارسال نظرات
قابلیت عدم ارسال نظرات در صفحات و مطالب خاص سایت
امکان دریافت نظرات کاربران بر روی صفحات در مطالب وب سایت
قابلیت ارسال نظرات در سایت پس از تأیید مدیریت
قابلیت حذف نظرات اسپم یا هرزه
قابلیت پاسخگویی به تمام نظرات توسط مدیریت
قابلیت غیر فعال کردن ارسال نظرات توسط افرادی که عضو سایت نیستند
سیستم مدیریت رسانه
همانطور که همه ما می‌دانیم در وب سایت، محتواهای رسانه‌ای تأثیر خیلی زیادی دارند. به همین دلیل امروزه تولید محتوا، بازاریابی محتوا و بازاریابی اینترنتی بخش جدایی ناپذیر از پروسه یک وب‌سایت موفق است. پس موارد زیر در ساخت وب سایت ضروری است:
ابزارهایی برای بهینه کردن عکس‌ها به جهت افزایش رتبه سئو
امکان تغییر اندازه‌های تصویر
ساخت گالری و نمایش آن در وبسایت
دسترسی به تمامی رسانه‌های داخل‌هاست وب سایت


سیستم مدیریت فهرست‌ها
از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین بخش‌های وب سایت‌ها فهرست‌ها هستند که هم دسترسی مخاطب را خیلی راحت‌تر می‌کنند و هم آنکه برای مخاطب و گوگل (برای افزایش سئو) موضوع اصلی وب سایت را مشخص می‌کنند. به این معنی که مثلاً در فهرست طراحی وب سایت، یکی از مهمترین موضوعات این وب سایت ساخت سایت است. امکاناتی که در فهرست‌ها باید موجود باشند به شرح زیر است:
امکانات ساخت زیر منوها
استفاده از مگا منوها برای افزایش زیبایی و کارکرد
استفاده از آژاکس عکس برای افزایش سرعت
امکان افزودن انواع فهرست‌ها در هر صفحه‌ای که به آن نیاز داریم
مدیریت اطلاعات تماس
صفحه‌های تماس با ما در وب سایت شرکتی یکی از مهمترین بخش‌ها است. در این صفحات معمولاً شرکت‌ها، راه‌های تماس و تمامی اطلاعاتی که مخاطبان به آن نیاز دارند را قرار می‌دهند که این موارد به شرح زیر می‌باشد:
درج آدرس توسط نقشه گوگل جهت راحتی کاربر
قرار دادن فرم تماس با ما جهت برقراری راحت‌تر کاربران
ایجاد صفحه تماس با ما و قرار دادن اطلاعات تماس
سیستم مدیریت کاربران
یکی دیگر از بخش‌های مهم هر وب سایت سیستم مدیریت کاربران است. در این سیستم به جذب مخاطبان و بازاریابی بر روی آن‌ها می‌پردازیم. به عبارتی دیگر مخاطبان امکان ثبت نام در وب سایت را خواهند داشت. از طریق ایمیل و شماره تماسی که ارسال می‌کنند، صاحب وب سایت به بازاریابی بر روی آنها اقدام می‌کند. همینطور سیستم مدیریت می‌تواند برای کارمندان هم استفاده شود. به این معنی که برای دسترسی به امکانات وب سایت، پنج مرحله دسترسی انتخاب شده است. مدیریت طبق نیاز مخاطب، دسترسی مشخصی را برای کارمندان قائل می‌شود که این سیستم شامل موارد زیر می‌باشد:
مشاهده اطلاعات تماس مخاطبین در پنل مدیریت
ارسال محتوا توسط کارمندان بعد از تأیید مدیریت
امکان آزاد شدن مخاطبان به سادگی
ساخت حساب کاربری برای کارمندان به ۵ سطح دسترسی

 ممنون از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

انواع وب سایت‌ها
وب سایت استاتیک
به این دلیل این وب سایت را استاتیک می نامند که معمولاً نهایتاً سالی یک یا دوبار ویرایش می‌شود. برنامه نویسی وب سایت استاتیک غالبا با استفاده از css و html و جاوا اسکریپت انجام می‌شود.
از آنجایی که تعداد کد در این سایت‌ها کم است، سرعت لود شدن آن‌ها خیلی بالا می باشد. این فاکتور از نظر گوگل امتیاز خیلی بزرگی محسوب می‌گردد. به طور کلی رعایت استانداردهای سئو در وب سایت‌های استاتیک به مراتب آسان‌تر از وب سایت‌های دینامیک است.
وب سایت داینامیک
به این وبسایت به این دلیل دینامیک گفته می‌شود که مداوم می‌تواند تغییر کند. در حقیقت وبسایت دینامیک به شکلی طراحی شده است که توسط مدیر وب سایت از پنل مدیریت سایت می‌تواند بارها ویرایش شود. به دلیل اینکه حجم کدها در سایت‌های دینامیک حجیم‌تر از سایت‌های استاتیک است، سرعت بارگذاری سایت‌های دینامیک نسبت به سایت‌های استاتیک پایین‌تر است.


مرحله طراحی وب سایت
همه این مرحله‌ها در نوع خودش برای طراحی یک وب سایت حرفه‌ای اختصاصی نیاز است و برای رسیدن به یک نتیجه خوب باید همه مراحل زیر را بگذرانید.
نیازسنجی و برنامه ریزی ساخت سایت
اولین قدم مهم در طراحی وب سایت حرفه‌ای این است که به طور دقیق و روشن معلوم شود وب سایت چه کاربردی دارد؟ قشر جامعه هدف این وب سایت چه کسانی هستند را معلوم می‌کند. همه این موارد و درخواست‌های مشتری در یک پروپوزال به تأیید دو نفر می‌رسد. این تیم با توجه به پروپوزال تأیید شده اقدام به طراحی وب سایت می کند.
تحقیق و بررسی محتوا
دومین قدم طراحی وب سایت بررسی و تحلیل محتوای جمع آوری شده است. در این مرحله محتواهایی مثل لوگوی تجاری، تصاویر، متن، متن درباره ما، نمونه کارها، نمونه محصولات و غیره بررسی می‌شوند. طراحان این گروه پیشنهاداتشان را در مورد محتواهای جمع آوری شده و همینطور نحوه نمایش دادن آنها در وب سایت، در اختیار کارفرما قرار می‌دهد. در صورت تأیید نهایی از دو سمت اقدام به طراحی می‌شود.
طرح اولیه wireframe
اولین اقدام عملی در طراحی وب سایت اسکچ یا طرح گرافیکی اولیه سایت می‌باشد. در این مرحله همه صفحات وب سایت مثل صفحه اصلی درباره ما، صفحه تماس با ما، وبلاگ‌ها و غیره طرح اولیه زده می‌شوند. در حقیقت چیزی را که کاربر در نهایت مشاهده می‌کند، به تصویر کشیده می‌شود. بعد از تأیید نهایی، طرح اولیه برای طراحی اصلی وب سایت اقدام می‌شود .
طراحی قالب اصلی سایت
در رابطه با مورد توجه قرار دادن زمینه‌های کسب و کارهای شما و طراحی اولیه پرسونای مخاطب هایی که از قبل تهیه شده است، تیم طراحی ما به طراحی وب سایت اقدام می‌کند. طراحان ما در طراحی وب سایت همه قوانین و استانداردهای مربوط به وبسایت را رعایت می‌کنند، تا بهترین نتیجه را در وبسایت بگیرند.
کد نویسی وب سایت
طبق طراحی طرح‌های نهایی و تأیید شده طراحان ما به کدنویسی اقدام می‌کنند. در طراحی وب سایتهای اختصاصی باید همه این مراحل به طور کامل طی شود. طراحان ما به ui و ux توجه زیادی دارند. چون این دو علم در طراحی وب سایت سایت باعث زیبایی و راحتی کار برای کاربر خواهد شد.
در نتیجه رضایت از طراحی وب سایت خیلی زیاد افزایش میابد.
ورود اطلاعات اولیه سایت
بعد از این که کد نویسی تمام شد، ساختار اصلی وب سایت به طور کامل طراحی می‌شود. حالا آماده بارگذاری اطلاعات اولیه وبسایت می‌باشد.
تست و بازنگری سایت
در این مرحله سایت به صورت کامل به کارفرما انتقال داده می‌شود تا به تأیید نهایی کارفرما برسد. بعد از طی شدن همه مراحل، کارفرما می‌تواند تا ۱۵ درصد درخواست تغییر کند. اگر این تغییرات از نظر طراحان ما از ۱۵ درصد بیشتر بود، فاکتور جداگانه‌ای برای آن در نظر گرفته می‌شود.
تحلیل و آموزش کار با پنل سایت
در این قسمت یکی از متخصصان ما در یک جلسه ۳ ساعته به همراه بیش از دو تن از نمایندگان کارفرما، به آموزش کار با پنل مدیریت اقدام می‌کنند. یا اینکه فیلم‌های آموزشی برای آموزش کار با پنل را در اختیار نمایندگان کارفرما قرار می‌دهند. در این جلسه به همه سؤالات نمایندگان جواب داده می‌شود. همچنین از همه این مراحلی که متخصص به تدریس آن مشغول است، از صفحه کامپیوتر فیلم برداری می‌شود و بعد به صورت یک سی دی در اختیار کارفرما قرار می‌گیرد تا در صورت نیاز بتوانند از آموزش مربوطه استفاده کنند.
در این جلسات چند استراتژی کلی در رابطه با حرکت وب سایت به سمت پیشرفت هم توضیح داده می شود. تا کارفرما به طور کلی بداند برای پیشرفت وب سایت خود چه اقداماتی را باید انجام دهد.

 ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید.



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

امروزه فروشگاه‌های اینترنتی بسیار زیادی در سراسر دنیا وجود دارند، که به راحتی قابل دسترس بوده وخدمات متنوعی را در اختیار ما می‌گذارند. نحوه عملکرد فروشگاه اینترنتی با یکدیگر فرق دارند. اولین بار در سال ۱۹۹۱، آقای برنزلی، استاد دانشگاه ام آی تی، مفهوم تجارت الکترونیک را پایه گذاری کرد. همین مسئله، جرقه‌ای در ایجاد فروشگاه‌های اینترنتی بود. در ادامه، به اولین کسب و کارهایی که در حوزه آنلاین وارد شدن می‌پردازیم:
شرکت آمازون: در ابتدا به عنوان فروشگاه کتاب، فعالیت خود را شروع کرد.
ای بی (e-bay): ابتدا در حوزه مزایدهٔ اینترنتی به فعالیت پرداخت.
پیتزا هات (Pizza Hut)
کمپانی اینترشاپ: در ابتدا به عنوان ارائه دهنده راهکارهای تجاری برای کسب و کارهای بزرگ، شروع به کار کرد.
مقدمه نحوهٔ عملکرد فروشگاه اینترنتی
حتما تا به حال کالمه نحوه عملکرد فروشگاه اینترنتی و یا آنلاین را از جاهای مختلفی شنیده‌اید. و حتی برخی از خریدهای خود را از این فروشگاه‌های اینترنتی کرده‌اید. در این مقاله به بررسی مسائل مرتبط با فروشگاه اینترنتی پرداخته، و آن را از ابتدا تا انتها بررسی می‌کنیم.
تعریف نحوهٔ عملکرد فروشگاه اینترنتی
فروشگاه اینترنتی محصولات را در اینترنت، برای فروش عرضه می‌کند. محصولات می‌تواند، فیزیکی یا مجازی باشند. محصولات در طبقه بندی‌های مشخص، بخش بندی شدند. کاربر می‌تواند وارد سایت شده، در دسته بندی مشخص یا با جستجوی محصولی خاص، وارد صفحه آن محصول شده و اطلاعات مرتبط با آن را مشاهده کند. همچنین کاربران پس از خرید و استفاده از این محصول نظرات خودشان را راجع به محصول در سایت درج می‌کنند. سایر کاربران می‌توانند پس از مطالعه آن نظرات اقدام به خرید کنند.
انواع فروشگاه‌های اینترنتی:
فروشگاه کالای فیزیکی
فروشگاه کالاهای فیزیکی با اصطلاح انگلیسی tangible shop شناخته می‌شود.
این نوع از فروشگاه‌ها، محصولاتشان به صورت فیزیکی عرضه شده و به فروش می‌رسند. مثل خرید لپ تاپ، تلویزیون و... در این نوع فروشگاه کاربران پس از خرید محصول، پیامکی دریافت می‌کنند، که در آن گفته شده است، محصول مورد نظرتان در تاریخ مشخص، به دست شما می‌رسد. دراین زمان کارمندان فروشگاه، محصول را بسته بندی کرده و در تاریخ مشخص، برای مشتری ارسال می‌کنند.
فروشگاه کالای مجازی با اصطلاح انگلیسی Digital Shop بیان شده و شناخته می‌شود.
محصولات در این فروشگاه به صورت کاملاً مجازی فروخته می‌شوند. در این مورد می‌توان به سایت‌هایی که کتاب الکترونیکی، فیلم‌های فیلم‌های آموزشی، بازی‌های دیجیتال و سایر محصولات مرتبط را به فروش می‌رسانند اشاره کرد. در این فروشگاه‌ها پس از خرید محصول موردنظر، لینک محصول خریداری شده برای خریدار ارسال می‌گردد.
پرداخت وجه در فروشگاه‌های اینترنتی
اگر محصول خریداری شده مجازی باشد، پرداخت به صورت اینترنتی بوده و اگر محصول فیزیکی باشد، پرداخت هم می‌تواند به صورت آنلاین و هم درب منزل باشد.
سبد خرید چیست؟
در زبان انگلیسی، سبد خرید با اصطلاح card شناخته می‌شود. این سبد مثل سبد خرید واقعی در فروشگاه‌ها عمل می‌کند. یعنی شما می‌توانید محصولات مورد علاقه‌تان را در سبد خرید خود اضافه کنید، و یا حتی در صورت عدم نیاز آن را از سبد خرید خود پاک کنید و بعد از تصمیم نهایی اقدام به خرید کنید.
مزایای خرید از فروشگاه اینترنتی:
صرفه جویی در زمان
دریافت محصول به آسانی و درب منزل
مطالعه تمامی اطلاعات محصول قبل از خرید محصول
امکان پرداخت اینترنتی و همچنین پرداخت در آدرس مشتری
انتخاب بهترین محصول با توجه به نظر کاربران
راحتی در خرید محصول
معایب خرید از فروشگاه اینترنتی
برخی محصولات فیزیکی در حین ارسال ممکن است دچار نقص شوند. به همین دلیل قبل از خرید، مطمن شوید فروشگاه مسئولیت چنین مسائلی را به عهده می‌گیرد.
محصولات خاص: محصولاتی مثل لباس، عینک و سایر موارد این چنینی، ممکن است آن گونه که در عکس‌های مدل‌های موجود در فروشگاه اینترنتی زیبا به نظر می‌رسد، برای خریدار زیبا نباشد و حتی با انتخاب سایز مناسب، برایتان مناسب نباشد.
کلاهبرداری: برخی از فروشنده‌های اینترنتی کلاهبردار می‌باشند. قبل از خرید، به نماد اعتماد الکترونیکی که در پایین وب سایت‌های فروشگاهی درج شده است توجه و بعد از آن اقدام به خرید نمایید.
نحوهٔ اعتماد به فروشگاه اینترنتی
نماد اعتماد الکترونیکی
داشتن نماد الکترونیکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فروشگاه اینترنتی برای اعتماد بیشتر کاربران می‌باشد. چرا که مانند جواز کسب بوده و در صورتی که اتفاقی پیش بیاید، می‌توان از طریق نماد اعتماد الکترونیکی آن را پیگیری کرد.
دسترسی به فروشگاه اینترنتی
هر چه شما بتوانید سریع‌تر به افرادی که در فروشگاه اینترنتی در حال فعالیت هستند، دسترسی پیدا کنید، نشان می‌دهد که این فروشگاه فعال بوده و به مشتریان خود اهمیت می‌دهد.
امکان پرداخت در محل
در صورتی که فروشگاهی همچنین امکانی را برای خریداران خود در نظر گرفته باشد، نشان دهنده آن است که تمامی اطلاعات و مدارک صاحب فروشگاه در اختیار پست جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. این کار، یکی از بهترین راهکارهای اعتمادسازی می‌باشد.
شهرت فروشگاه اینترنتی
در صورتی که قبلاً تعداد زیادی از افراد آن فروشگاه، اقدام به خرید کرده باشند، و نظرات آن‌ها راضی‌کننده باشد، می‌تواند سبب تشویق افراد به خرید از آن فروشگاه شود. برای اینکار می‌توانید در وبلاگ‌های گوناگونی که در گوگل وجود دارد، تحقیق کرده و به پرس و جو بپردازید.
مفهوم بازار اینترنتی
این بازار همانند بازار سنتی می‌باشد. اما به جای مغازه‌ها، دکه ها، درآن وب سایت‌ها وجود دارند و به جای خیابان‌ها و کوچه ها نیز لینک‌های اینترنتی وجود دارند. اما بازار اینترنتی به آن معنا و مفهوم است که مجموعه‌ای از افراد، علاقه خود را در مورد یک موضوع مشخص در اینترنت با دیگران به اشتراک گذاشته‌اند. معمولاً نیز در این حالت، این افراد اصطلاحات و عبارت‌های خاص خودشان را دارند.
علت ضروری بودن فروشگاه اینترنتی برای صاحبان محصولات
تبلیغات محیطی نسبت به تبلیغات اینترنتی و از طریق اینترنت،گران‌تر و سخت‌تر است.
یکی از نقاط قوت نحوهٔ عملکرد فروشگاه اینترنتی، گسترده بودن آن‌ها و مشتریان زیاد می‌باشد.
یکی از ویژگی‌های فروشگاه‌های اینترنتی این است، که آن‌ها به صورت ۲۴ ساعته، باز و آماده خدمت رسانی می باشند.
ممنون تا انتهای این مقاله همراه ما بوده اید. امیدواریم مطالب فوق برایتان آموزنده بوده باشد



:: برچسب‌ها: فروشگاه اینترنتی , آنلاین شاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

امروزه فروشگاه‌های اینترنتی بسیار زیادی در سراسر دنیا وجود دارند، که به راحتی قابل دسترس بوده وخدمات متنوعی را در اختیار ما می‌گذارند. نحوه عملکرد فروشگاه اینترنتی با یکدیگر فرق دارند. اولین بار در سال ۱۹۹۱، آقای برنزلی، استاد دانشگاه ام آی تی، مفهوم تجارت الکترونیک را پایه گذاری کرد. همین مسئله، جرقه‌ای در ایجاد فروشگاه‌های اینترنتی بود. در ادامه، به اولین کسب و کارهایی که در حوزه آنلاین وارد شدن می‌پردازیم:
شرکت آمازون: در ابتدا به عنوان فروشگاه کتاب، فعالیت خود را شروع کرد.
ای بی (e-bay): ابتدا در حوزه مزایدهٔ اینترنتی به فعالیت پرداخت.
پیتزا هات (Pizza Hut)
کمپانی اینترشاپ: در ابتدا به عنوان ارائه دهنده راهکارهای تجاری برای کسب و کارهای بزرگ، شروع به کار کرد.
مقدمه نحوهٔ عملکرد فروشگاه اینترنتی
حتما تا به حال کالمه نحوه عملکرد فروشگاه اینترنتی و یا آنلاین را از جاهای مختلفی شنیده‌اید. و حتی برخی از خریدهای خود را از این فروشگاه‌های اینترنتی کرده‌اید. در این مقاله به بررسی مسائل مرتبط با فروشگاه اینترنتی پرداخته، و آن را از ابتدا تا انتها بررسی می‌کنیم.
تعریف نحوهٔ عملکرد فروشگاه اینترنتی
فروشگاه اینترنتی محصولات را در اینترنت، برای فروش عرضه می‌کند. محصولات می‌تواند، فیزیکی یا مجازی باشند. محصولات در طبقه بندی‌های مشخص، بخش بندی شدند. کاربر می‌تواند وارد سایت شده، در دسته بندی مشخص یا با جستجوی محصولی خاص، وارد صفحه آن محصول شده و اطلاعات مرتبط با آن را مشاهده کند. همچنین کاربران پس از خرید و استفاده از این محصول نظرات خودشان را راجع به محصول در سایت درج می‌کنند. سایر کاربران می‌توانند پس از مطالعه آن نظرات اقدام به خرید کنند.
انواع فروشگاه‌های اینترنتی:
فروشگاه کالای فیزیکی
فروشگاه کالاهای فیزیکی با اصطلاح انگلیسی tangible shop شناخته می‌شود.
این نوع از فروشگاه‌ها، محصولاتشان به صورت فیزیکی عرضه شده و به فروش می‌رسند. مثل خرید لپ تاپ، تلویزیون و... در این نوع فروشگاه کاربران پس از خرید محصول، پیامکی دریافت می‌کنند، که در آن گفته شده است، محصول مورد نظرتان در تاریخ مشخص، به دست شما می‌رسد. دراین زمان کارمندان فروشگاه، محصول را بسته بندی کرده و در تاریخ مشخص، برای مشتری ارسال می‌کنند.
فروشگاه کالای مجازی با اصطلاح انگلیسی Digital Shop بیان شده و شناخته می‌شود.
محصولات در این فروشگاه به صورت کاملاً مجازی فروخته می‌شوند. در این مورد می‌توان به سایت‌هایی که کتاب الکترونیکی، فیلم‌های فیلم‌های آموزشی، بازی‌های دیجیتال و سایر محصولات مرتبط را به فروش می‌رسانند اشاره کرد. در این فروشگاه‌ها پس از خرید محصول موردنظر، لینک محصول خریداری شده برای خریدار ارسال می‌گردد.
پرداخت وجه در فروشگاه‌های اینترنتی
اگر محصول خریداری شده مجازی باشد، پرداخت به صورت اینترنتی بوده و اگر محصول فیزیکی باشد، پرداخت هم می‌تواند به صورت آنلاین و هم درب منزل باشد.
سبد خرید چیست؟
در زبان انگلیسی، سبد خرید با اصطلاح card شناخته می‌شود. این سبد مثل سبد خرید واقعی در فروشگاه‌ها عمل می‌کند. یعنی شما می‌توانید محصولات مورد علاقه‌تان را در سبد خرید خود اضافه کنید، و یا حتی در صورت عدم نیاز آن را از سبد خرید خود پاک کنید و بعد از تصمیم نهایی اقدام به خرید کنید.
مزایای خرید از فروشگاه اینترنتی:
صرفه جویی در زمان
دریافت محصول به آسانی و درب منزل
مطالعه تمامی اطلاعات محصول قبل از خرید محصول
امکان پرداخت اینترنتی و همچنین پرداخت در آدرس مشتری
انتخاب بهترین محصول با توجه به نظر کاربران
راحتی در خرید محصول
معایب خرید از فروشگاه اینترنتی
برخی محصولات فیزیکی در حین ارسال ممکن است دچار نقص شوند. به همین دلیل قبل از خرید، مطمن شوید فروشگاه مسئولیت چنین مسائلی را به عهده می‌گیرد.
محصولات خاص: محصولاتی مثل لباس، عینک و سایر موارد این چنینی، ممکن است آن گونه که در عکس‌های مدل‌های موجود در فروشگاه اینترنتی زیبا به نظر می‌رسد، برای خریدار زیبا نباشد و حتی با انتخاب سایز مناسب، برایتان مناسب نباشد.
کلاهبرداری: برخی از فروشنده‌های اینترنتی کلاهبردار می‌باشند. قبل از خرید، به نماد اعتماد الکترونیکی که در پایین وب سایت‌های فروشگاهی درج شده است توجه و بعد از آن اقدام به خرید نمایید.
نحوهٔ اعتماد به فروشگاه اینترنتی
نماد اعتماد الکترونیکی
داشتن نماد الکترونیکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فروشگاه اینترنتی برای اعتماد بیشتر کاربران می‌باشد. چرا که مانند جواز کسب بوده و در صورتی که اتفاقی پیش بیاید، می‌توان از طریق نماد اعتماد الکترونیکی آن را پیگیری کرد.
دسترسی به فروشگاه اینترنتی
هر چه شما بتوانید سریع‌تر به افرادی که در فروشگاه اینترنتی در حال فعالیت هستند، دسترسی پیدا کنید، نشان می‌دهد که این فروشگاه فعال بوده و به مشتریان خود اهمیت می‌دهد.
امکان پرداخت در محل
در صورتی که فروشگاهی همچنین امکانی را برای خریداران خود در نظر گرفته باشد، نشان دهنده آن است که تمامی اطلاعات و مدارک صاحب فروشگاه در اختیار پست جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. این کار، یکی از بهترین راهکارهای اعتمادسازی می‌باشد.
شهرت فروشگاه اینترنتی
در صورتی که قبلاً تعداد زیادی از افراد آن فروشگاه، اقدام به خرید کرده باشند، و نظرات آن‌ها راضی‌کننده باشد، می‌تواند سبب تشویق افراد به خرید از آن فروشگاه شود. برای اینکار می‌توانید در وبلاگ‌های گوناگونی که در گوگل وجود دارد، تحقیق کرده و به پرس و جو بپردازید.
مفهوم بازار اینترنتی
این بازار همانند بازار سنتی می‌باشد. اما به جای مغازه‌ها، دکه ها، درآن وب سایت‌ها وجود دارند و به جای خیابان‌ها و کوچه ها نیز لینک‌های اینترنتی وجود دارند. اما بازار اینترنتی به آن معنا و مفهوم است که مجموعه‌ای از افراد، علاقه خود را در مورد یک موضوع مشخص در اینترنت با دیگران به اشتراک گذاشته‌اند. معمولاً نیز در این حالت، این افراد اصطلاحات و عبارت‌های خاص خودشان را دارند.
علت ضروری بودن فروشگاه اینترنتی برای صاحبان محصولات
تبلیغات محیطی نسبت به تبلیغات اینترنتی و از طریق اینترنت،گران‌تر و سخت‌تر است.
یکی از نقاط قوت نحوهٔ عملکرد فروشگاه اینترنتی، گسترده بودن آن‌ها و مشتریان زیاد می‌باشد.
یکی از ویژگی‌های فروشگاه‌های اینترنتی این است، که آن‌ها به صورت ۲۴ ساعته، باز و آماده خدمت رسانی می باشند.
ممنون تا انتهای این مقاله همراه ما بوده اید. امیدواریم مطالب فوق برایتان آموزنده بوده باشد



:: برچسب‌ها: فروشگاه اینترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

زمانی که شما تصمیم به طراحی و راه اندازی وبسایت می‌گیرید با اصطلاح دامنه مواجه می‌شوید. حتماً این سؤال در ذهن شما شکل می‌گیرد که دامنه چیست و چه کاربردی در وب سایت دارد. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا به کاربرد دامنه در طراحی وب سایت بپردازیم.
دامنه طراحی وب سایت
افراد برای اینکه بتوانند از وب سایت شما بازدید کنند، باید آدرسی از سایت شما داشته باشند. دامنه در واقع همان آدرس سایت شما است .به عنوان مثال: شما برای مراجعه به یک سایت باید از دامنه و آدرس آن استفاده کنید تا بتوانید از مطالب و محتوای موجود در این سایت دیدن کنید.
اجزای دامنه در طراحی وب سایت
دامنه به دو بخش تقسیم می‌شود.

  • نام دامنه
  • پسوند دامنه

در ادامه مقاله به بررسی جداگانه هر یک از دو بخش ذکر شده می‌پردازیم.
نام دامنه
نامی که شما برای وب سایت خود در نظر می‌گیرید را نام دامنه گویند. برای انتخاب نام دامنه هیچ محدودیتی وجود ندارد. تنها موردی که شما باید در انتخاب نام دامنه به آن توجه داشته باشید این است که افراد و یا شرکت های قبل از شما آن دامنه را ثبت نکرده باشند. نام دامنه باید منحصر به فرد باشد. نمی‌توان از نام دامنه تکراری استفاده کرد. همچنین نباید با برند و شرکت‌های دیگر مرتبط باشد.
پسوند دامنه
انواع متفاوتی از پسوندها برای وبسایت های مختلف در اینترنت وجود دارند. نباید از پسوندهای رایگان برای طراحی وب سایت استفاده کرد. چرا که باعث کاهش رتبه وبسایت شما می‌شود. به طور کلی پسوند، نشان دهنده موقعیت یک وب سایت است. به عنوان: مثال پسوند .com مخفف کلمه commerce به معنی سایت تجاری می‌باشد. پسوندهای دیگری نیز در اینترنت وجود دارند که به نام دامنه های ملی شناخته می‌شوند. به عنوان مثال ir. نشان دهنده وب سایتی متعلق به کشور ایران است.نام دامنه در طراحی وب سایت
نکته
دامنه اختصاصی می‌باشد و هیچ فرد یا گروه دیگری نباید از این ترکیب دامنه برای کسب و کار خود استفاده کند.
تاریخ انقضای دامنه در وب سایت
دامنه در وبسایت تاریخ انقضا دارد و باید به صورت سالانه خریداری شود. در واقع شما دامنه‌هایی را با پرداخت مبالغی به صورت سالانه اجاره می‌کنید. شما می‌توانید دامنه را برای مدت زمان ۵ سال تمدید کنید. در گذشته یک دامنه را تا ۲۰ سال نیز تمدید می‌کردند. اما آن را به مدت زمان ۵ سال کاهش دادند. در صورتی که شما دامنه وب سایت خود را به مدت ۵ سال تمدید کنید اعتبار سایت نیز بالا خواهد رفت و تأثیر بسیار مثبتی در سئو سایت شما می‌گذارد زیرا تمدید کردن دامنه نشان دهنده، جدی بودن وب سایت برای موتورهای جستجوگر گوگل می باشد.
نیاز به هاست در طراحی سایت
لازم به ذکر است که تنها به وسیله یک دامنه نمی‌توانید وب سایتی را راه اندازی کنید. برای راه اندازی وب سایت علاوه بر دامنه نیاز به هاست دارید. تصور کنید کامپیوتر ۲۴ ساعت شبانه روز روشن و به اینترنت متصل است. به این کامپیوتر اصطلاحا "سرور" می گویند. به بخشی از حافظه کامپیوتر که اطلاعات سایت شما در آن قرار دارد هاست گفته می‌شود. در زبان فارسی به معنای میزبان است.
تفاوت url با با دامنه طراحی وب سایت
آدرس صفحه اصلی وب سایت را دامنه گویند. در مقابل آدرس صفحه اصلی، آدرس url وجود دارد که برای سایر صفحات از آن استفاده می‌کنند.
چگونه دامنه را برای وب سایت ثبت کنیم؟
برای ثبت دامنه وب سایت خود، می‌توانید از چندین روش زیر اقدام کنید. در صورتیکه تمایل به ثبت دامنه ir دارید باید به سایت رسمی مراجعه کنید و در صورتی که مدارک لازم را همراه داشته باشید می‌توانید اقدام به ثبت این دامنه کنید. در صورتی که بخواهید از دامنه های دیگری را برای وب سایت استفاده کنید، باید ابتدا وارد سایت شوید. سپس نام دلخواه خود را انتخاب کرده و پس از وارد کردن آن تمامی پسوندی که می‌توانید با این نام ثبت نام کنید، برای شما نمایش داده می‌شود. همچنین در انتخاب نام پیشنهادهای مناسبی را برایتان ارائه می‌دهد. پس از انتخاب نام مورد علاقه خود برای وب سایت، می‌توانید به راحتی با مراجعه به یکی از شرکت‌های هاستینگ ایرانی اقدام به خرید دامنه کنید.
جمع بندی مطالب
همانطور که در بالا ذکر کردیم، دامنه در واقع همان نام برند شما است. این نام باید ساده و کوتاه باشد و به راحتی در ذهن ثبت شود و بر سر زبان‌ها قرار گیرد. در این صورت می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی بر روی سئوی سایت شما داشته باشد.
ممنون که تا پایان این مقاله ما را در وبلاگ لوکس بلاگ همراهی نمودید. امیدواریم که از مطالعه مطالب لذت برده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

یکی از مهم ترین دلایل داشتن وب سایت، جذب مشتری است. اگر به شبکه اینترنت همانند نگاه افراد موفق جهان بنگریم، مانند یک دهکده جهانی است و اگر بومی به آن دقت کنیم، می‌توان گفت که مشابه دهکده ایرانی است. طبق تحقیقات آماری ۷۰ درصد ایرانیان از اینترنت استفاده می‌کنند یا به عبارتی ۵۶ میلیون نفر جمعیت کشور! کسب و کار شما تنها یک قدم یا یک کلیک از این جمعیت فاصله دارد. فرقی نمی‌کند شما کجای کشور باشید. در تمامی نقاط ایران و حتی جهان تنها یک کلیک با مشتری فاصله خواهید داشت.
داشتن وب سایت مانند داشتن یک تریبون عالی برای شماست.
زمانی که شما وب سایت دارید، دقیقاً مانند آن است که یک تریبون عالی در یک رسانه در اختیار داشته باشید. در این تریبون شما می‌توانید به معرفی محصولات و خدمات خود بپردازید. یکی از استفاده‌های رایجی که از این تریبون می‌توانید داشته باشید، خدمات آموزشی است. اگر شما در زمینهٔ تخصصی خود اقدام به آموزش کنید، این تریبون می‌تواند برای شما و کسب و کارتان فایده‌های بسیار زیادی به همراه داشته باشد. اولین امتیاز داشتن وب سایت، افزایش تعامل با مشتریان است. این عامل سبب شده که روابط بین شما و مشتریانتان بهبود یابد. این بدان معنی است که وقتی شما در زمینه تخصصی خود وارد مباحث آموزشی می‌شوید از نظر گوگل یک وبسایت مرجع به شمار می‌روید. هنگامی که سایت شما یک سایت مرجع باشد، رتبه‌های نخست گوگل از آن شما خواهد بود و این عامل سبب افزایش مخاطب و در نتیجه افزایش مشتری می‌شود.
صرفه جویی در هزینه‌ها با استفاده از وب سایت
هزینه تبلیغات محیطی روز به روز در حال افزایش است. همچنین شما نیز برای بهبود کسب و کارتان نیاز به تبلیغات پیوسته دارید. اما شاید پرداخت هزینه تبلیغات محیطی برای کسب و کار نوپای شما اندکی سخت باشد. اولین تفاوت مربوط به هزینه‌ای است که شما صرف تبلیغات اینترنتی می‌کنید. هزینه صرف شده برای تبلیغات اینترنتی به نسبت تبلیغات محیطی پایین‌تر است. بنابراین شما می‌توانید به جای استفاده از تبلیغات محیطی و پرداخت هزینه‌های گزاف از تبلیغات اینترنتی استفاده کنید. مورد دیگری که باید به آن توجه کنید این است که اگر شما مدتی به تبلیغات محیطی ادامه ندهید از فروش و درآمد شما به شدت کاسته می‌شود. اما در تبلیغات اینترنتی اینگونه نیست. اگر شما یک وبسایت با محتوای عالی داشته باشید، حتی اگر مدتی در وبسایت خود فعالیتی نداشته باشید، امکان ندارد که به نقطه صفر برسید. وب سایت شما هر روز به جذب مخاطب ادامه می‌دهد. با توجه به نکات ذکر شده طراحی وب سایت برای همه کسب و کارها یک امر ضروری است.
ایجاد روابط جدید
وقتی شما یک وبسایت با محتوای عالی در حوزه تخصصی مربوط به کسب و کار خود داشته باشید، احتمالاً سایر همکاران شما نیز وارد وب سایتتان می‌شوند و با کسب و کارتان آشنایی پیدا می‌کنند و بدین صورت همکاری بین شما و این افراد شکل می‌گیرد. ارزش این مسئله از آن جهت است که شما می‌توانید کسب و کار خود را به صورت سلسله مراتبی ببینید. کسب و کارهایی در پایین کسب و کار شما و در بالای آن وجود دارند. این کسب و کارها می‌توانند شما را پیدا کرده و اقدام به همکاری کنند.دلایل داشتن وبسایت
امکان تحلیل مشتری با استفاده از وب سایت
شاید شما با خواندن این تیتر فکر کنید که منظور ما انتقادات، پیشنهادات و نظرات سازنده است که مشتریان در مورد خدمات و محصولات شما می‌دهند. هرچند که این امر بسیار مهمی است. اما منظور ما این مطلب نیست، بلکه فراتر از پیشنهادات و نظرات مخاطبان می‌باشد.
گوگل آنالیتیکس در آنالیز وب سایت
یکی از ابزارهایی که می‌توانید با استفاده از آن‌ها وبسایت بهتری داشته باشید، ابزار گوگل آنالیتیکس است. این ابزار فوق العاده متعلق به شرکت گوگل می‌باشد و شما می‌توانید با استفاده از آن در طول روز، دقیقه و یا حتی ثانیه مشتریان خود را مشاهده کنید و اطلاعاتی نظیر اینکه مشتریان به کدام صفحات می‌روند و یا در کدام صفحات بیشتر وقت می‌گذارند، اطلاعات کسب کنید. این موضوع کمک بسیاری به بهبود سایت و حتی بهبود خدمات و محصولات شما می‌کند.
وب سایت اختصاصی، ایمیل اختصاصی
در ایران داشتن وب سایت و ایمیل به اعتبار کسب و کار شما کمک می‌کند. اگر شما به تازگی یک کسب و کار راه اندازی کردید، راه‌های ارتباطی شما با مخاطبانتان یک وب سایت عالی و یک ایمیل به نام وب سایت شما است.
اعتمادسازی برای مشتریان
شما می‌توانید با تولید محتوای آموزشی در زمینه تخصصی خود باعث ایجاد اعتماد و جذب مخاطب شوید. البته باید مجوزهای لازم را کسب کنید. داشتن این مجوزها به کسب و کار اینترنتی شما مشروعیت می‌دهند. مخاطبان با دیدن این مجوزها به کسب و کار شما اعتماد می‌کنند و همانطور که واضح است، اعتمادسازی مهم ترین بخش فروش اینترنتی محصولات یا خدمات است.
تعامل با مشتریان
فرض کنید که کسب و کار در حوزه تخصصی خود دارید، همچنین یک وب سایت عالی همراه با مطالب آموزشی خوبی دارید. فردی در گوگل مطلبی را سرچ می‌کند و وارد وبسایت شما می‌شود. شما در وبسایت خود مقاله خوبی در رابطه با سوالی که کاربر سرچ کرده قرار داده‌اید در پایین مقاله یک تیتر بزرگ با عنوان اگر می‌خواهید در رابطه با مقاله بالا یک فیلم آموزشی ۳۰ دقیقه مشاهده کنید، ایمیل یا شماره تلفن خود را برای ما ارسال کرده تا لینک دانلود را در اختیارتان قرار دهیم. احتمال زیاد کاربر شما ایمیل یا شماره تلفن خود را در اختیارتان قرار می‌دهد و این آغاز یک ماجرای جذاب خواهد بود.
مزایای ماجرایی که در بالا به آن اشاره کردیم چیست؟
اگر کاربری وارد سایت شما شود و پاسخ سؤال خود را با خواندن این مقاله از شما کسب کند، احتمالاً چند روز دیگر از وبسایت شما چیزی در خاطرش نمی‌ماند. اما اگر ۲۰ روز دیگر شما با در اختیار داشتن شماره تماس یا ایمیل آن شخص، پیامی که در بردارنده یک امتیاز و پیشنهاد خوب در راستای کسب و کار خود به آن شخص بدهید، احتمالاً دوباره شما را به یاد می‌آورد. این تکنیک یکی از بنیادی‌ترین تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال مارکتینگ است که باعث ایجاد ارتباط زنجیره‌ای برای اتصال بین شما و مخاطبان می‌شود.

ممنون که تا پایان این مقاله ما را در وبلاگ لوکس بلاگ همراهی نمودید. امیدواریم که از مطالعه مطالب لذت برده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

شکل و ظاهری را که یک کاربر از وبسایت می‌بیند را اصطلاحاً ui می‌نامند.
رابط کاربری یا ui
اشخاصی که در زمینه ui تخصص دارند، روند انجام کارشان در صفحه وب سایت به صورتی است که اول با سوال‌هایی مثلاً این المان‌ها به چه نحوی است؟ است با چه طراحی؟ در کجا باید قرار بگیرد؟ و... شروع می‌شود.
در علوم مختلف، از رابط کاربری استفاده می‌شود. معنی خیلی عمومی آن طوری است که هر چیزی که امکان استفاده از محصول را فراهم کند، در معنی رابط کاربری گنجیده می‌شود.
رابط کاربری یا ui در علوم کامپیوتر
در حقیقت یکی از تعریف‌هایی که برای رابط کاربری استفاده می‌شود، این است که می گویند رابط کاربری یا ui، فضایی است که تعاملات بین ماشین و انسان در آن انجام می‌شود.
از آن جایی که کلمه طراحی در رابط کاربری یا ui وجود دارد، به نظر می‌رسد زیر شاخه‌ای از علم گرافیک و هنر است. ولی این علم در دانشگاه‌های بزرگ جهان، در دانشگاه‌های علوم مهندسی و کامپیوتر ارائه می‌شود.
اصول طراحی رابط کاربری یا ui
علمی که بر ۵ ساختار اصلی بنا شده است، طراحی رابط کاربری می‌باشد. به عبارتی رابط کاربری ایده آل همه این اصول را رعایت می‌کند:

  • اصل سادگی
  • اصل ساختار
  • اصل پدیداری یا قابلیت دیده شدن
  • اصل بازخورد
  • اصل تحمل

مراحل طراحی رابط کاربری یا ui
یک طراح ui جهت ارائه طرحی مناسب برای یک وب سایت باید چند مرحله را طی کند:

  •  تهیه طرح اولیه ui و تحویل به مشتری
  •  تهیه و بررسی پروژه و نیازسنجی آن
  •  ارسال تصویری که با اشتراک نظر متخصص و مشتری تهیه شده است
  •  پست دریافت نظرات مشتری و اعمال تغییرات
  •  تأیید و تسویه
  •  ارسال داکیومنت و اطلاعات مورد نیاز برای پروژه به مشتری و پیشنهاد رنگبندی سازمانی

تفاوت طراح رابط کاربری با گرافیست
طراح رابط کاربری یا ui فقط با یک قلم و یک کاغذ شروع می‌کند. یک طراح ui در آن صفحه به این فکر می‌کند که المان‌های مورد نیاز این وبسایت در کجای صفحه و چطور کنار یکدیگر قرار بگیرند? و در صورت ایجاد خطا یا پیغام‌ها شکل این هشدارها چگونه باشد؟
ولی یک گرافیست، طرح دیداری را مطرح می‌کند. به عبارتی با رنگ بندی، تصاویر مناسب و استفاده از علم زیباشناسی به طراحی صفحات وب می‌پردازد. پس این گرافیست است که باعث زیبایی وب سایت می‌شود. طراح ui کاری انجام می‌دهد که نرم افزار کاربردی و ساده باشد.
چگونه یک طراح رابط کاربری یا ui بشوم؟
همانطور که قبلاً گفتیم طراح گرافیک با طراحی رابط کاربری فرق دارد. ولی حقیقت این است که در زمان استخدام، سازمان‌ها افرادی را نیاز دارند که هر دوی این تخصص را با هم داشته باشد. یک طراح رابط کاربری به اضافه علم تخصصی خود باید در ابزارهای گرافیست‌ها مانند فتوشاپ یا ایلاستریتور تخصص داشته باشد.
ولی در خصوص تخصص رابط کاربری، یک طراح ui باید در css و جاوا اسکریپت مهارت زیادی داشته باشد و همچنین بتواند با یکی از فریم ورک های Vuejs، React، Angular کار کند.
اگر شما می‌خواهید در زمینه ui شروع به کار کنید، باید انواع مختلف سبک‌های طراحی وب سایت را بشناسید مثل رئالیسم، سه بعدی، تخت و...
تست کاربرد پذیری
یکی از موردهایی که یک طراح ui آن را نیاز دارد، تست کاربرد پذیری است. تست کاربرد پذیری این معنا را می‌دهد که قبل از گرافیکی شدن یک وب سایت، طراح رابط کاربری با استفاده از ابزارهای نمونه سازی، چند بار مواردی را که طراحی کرده است تست می‌کند تا به طور کامل مطمئن شود همان چیزی که انتظارش را داشته است از آب درآمده. چون معمولاً نتیجه‌هایی که بعد از آزمایش به دست می‌آید با چیزی که تصور می‌شد فرق دارد.


ui و سئوی وب سایت
اگر فقط گوگل را در نظر بگیریم، از نظر گوگل سئو یعنی وب سایت ما خوب باشد. برای اینکه گوگل بفهمد ما سایت خوبی داریم، قطعاً نه دوست است و نه دشمن. گوگل برای خودش فاکتورهایی را در نظر گرفته است که اگر وبسایت این فاکتورها را رعایت کند، نشان می‌دهد که وب سایت در حوزه مربوط به خود خوب و مرجع است.
ولی اکنون چگونه ui در سئو وب سایت تأثیر گذار است؟ اگر شما وارد یک وب سایت شوید و آن صفحه مربوطه شما را گیج کند، مثلاً تصاویر بزرگ و گیج کننده باشد و باعث نامشخص بودن موضوعی که شما به خاطر آن وارد وبسایت شدید شود، خیلی سریع از آن بیرون می‌آیید.
این اندازه ماندن در صفحه به گوگل نشان می‌دهد که این وبسایت، وب سایت خوبی نیست. اگر کار با آن راحت باشد و دلیلی را که شما به خاطرش وارد وبسایت شدید به سادگی پاسخ داده شود، به احتمال زیاد زمان خیلی بیشتری را در وبسایت می‌مانید و احتمالاً چند صفحه دیگر را هم از این وب سایت را باز می‌کنید و شاید حتی دوباره به آن برگردید و یا حتی آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید. همه این عوامل از عواملی است که گوگل به آن‌ها توجه می‌کند و در رتبه بندی آنها را لحاظ می‌کند.

ممنون از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

شاید تصور کنید اگر همیشه تنوع وجود داشته باشد و موارد بیشتری در یک زمینه در اختیار شما قرار گیرد می‌تواند اوضاع بهتری را برایتان رقم بزند. اما بهتر است این باور خود را تغییر دهید. چرا که این موضوع خلاف آن چیزی است که تصور می‌کنید. تنوع بیش از حد باعث می‌شود انتخاب برای شما بسیار سخت شود و شما را دچار سردرگمی و تردید می‌کند. از این رو در این مقاله قصد داریم به بررسی معرفی پدیده تناقض انتخاب بپردازیم و موضوعات مهم در رابطه با آن را برای ارائه دهیم.
نحوه اجرای پژوهش مارک لپر و شینا لینگارد در مورد تناقض انتخاب

این دو پژوهشگر به یک بازار تره بار رفتند و یک غرفه برای فروش مربا راه اندازی کردند. آن‌ها نیمی از روز را به ارائه ۲۴ طعم مختلف مربا گذراندند و در نیمه دیگر روز تنها 6 طعم مختلف را در معرض نمایش گذاشتند. آن‌ها انتخاب خریداران را محدود کردند در پایان کار، با نتایج شگفت انگیزی مواجه شدند. که بسیار جالب و مفید است.آن‌ها زمانی که ۲۴ طعم مختلف را در معرض دید خریداران قرار دادند ۶۰ درصد از افراد برای تست کردن مربا به روی میز غرفه آمده و در مقابل آن توقف کردند. از بین این ۶۰ درصد تنها 3 درصد از آنها یک شیشه مربا خریداری کردند. اما زمانی که آنها انتخاب‌ها را محدود کرده و تنها ۶ طعم را در اختیار خریداران قرار دادند ۴۰ درصد از افراد برای تست کردن مرباها روبروی غرفه متوقف شدند. اما به طرز جالب و شگفت انگیزی ۳۰ درصد از آنها به خرید یک شیشه مربا اقدام کردند.
با توجه به نتایج به دست آمده می‌توان اینطور نتیجه گرفت که افراد بیشتر به غرفه‌هایی که انتخاب‌های متنوع و زیادی را در اختیار آنها قرار می‌دهند جذب می‌شوند. اما زمانی که می‌خواهند به خرید یک وسیله اقدام کنند، در صورتی که انتخاب برای آن‌ها محدودتر باشد راحت‌تر تصمیم‌گیری می‌کنند. این موضوع دقیقاً نشان دهنده پدیده تناقض انتخاب می‌باشد.
محدودیت در انتخاب و افزایش یافتن فروش و مشتریان

حال می‌خواهیم به این سؤال پاسخ دهیم که چرا محدودیت در انتخاب و وجود گزینه‌های کمتر باعث افزایش یافتن فروش و مشتریان می‌شود؟ پاسخ سؤال این است که هنگامی که یک فرد با یک فهرست بلندبالا و انتخاب‌های متنوع مواجه می‌شود انتخاب از بین این موارد مختلف برای او سخت است و او را دچار سردرگمی کرده و و تصمیم‌گیری را برایش سخت می‌کند. به عبارت دیگر هرچه انتخاب‌ها بیشتر باشد و تنوع زیادتر، شما برای انتخاب نیاز به زمان بیشتری دارید. روانشناسان به این پدیده فشار انتخاب و می‌گویند. این پدیده زمانی رخ می‌دهد که موارد ارائه شده برای مشتریان آنقدر زیاد و متنوع است که عمل مقایسه کردن، تصمیم گیری و انتخاب برای مشتریان سخت می‌شود. این موضوع ممکن است حتی باعث شود که مشتری به طور کلی از خرید خود منصرف شود از این رو هرچه به هنگام انتخاب گزینه‌های کمتری را داشته باشید مشتریان شما راحت‌تر خرید می‌کنند و در نتیجه این کار باعث افزایش فروش شما می‌شود.

تناقض انتخاب
اهمیت تناقض انتخاب در فضای دیجیتالی

با توجه به مطالبی که در قسمت‌های قبل مقاله بیان شد می‌توان اینطور نتیجه گرفت که در یک بازار تره بار با محدود کردن انتخاب برای مشتریان می‌توان نتیجه بهتری گرفت. اما آیا به نظر شما در فضای دیجیتالی و فضای آنلاین هم این موضوع می‌تواند به همین طریق تاثیرگذار باشد؟ در پاسخ به این سؤال می‌توان اینطور گفت که یک لحظه هم نباید در این مورد تردید داشته باشید. چرا که این قانون مستقیماً بر روی کاربران اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند و همچنین کاربران اینترنت تأثیر گذار است در صورتی که شما آماده ایجاد تغییر در طراحی وب سایت و برنامه گوشی خود را داشته باشید و بخواهیدخود را از انتخاب‌های بی‌دلیل و اضافی خلاص کنید قطعاً نمی‌توانید نتایج بهتری را مشاهده کنید. شما می‌توانید به وسیله این قانون وبسایت خود را نیز بهبود ببخشید.
تا حد امکان مخاطبین خود را محدود کنید.

برای اینکه بتوانید از قانون تناقض انتخاب استفاده کنید اولین کاری که باید انجام دهید این است که تا جای امکان مخاطبین خود را محدود کنید. بهترین مثال برای درک بیشتر این موضوع صفحه اصلی یک وب سایت می‌باشد. شما نیز مانند بسیاری از افراد تصور می‌کنید که بهتر است چیزی که کاربر به آن نیاز دارند را در صفحه اصلی وب سایت خود قرار دهید. اما اگر تا اینجای مقاله مطالب را به درستی مطالعه کرده باشید متوجه خواهید شد که این کار کار درستی نمی‌باشد. در واقع شما باید به این موضوع بیشتر توجه کنید که چه چیزهایی را باید از صفحه اصلی وب سایت خود حذف کنید. چرا که یک طراحی خوب و عالی با قرار دادن تمام امکانات در صفحه وبسایت شما عملی نخواهد بود. به عبارت دیگر شما تنها زمانی می‌توانید به یک طراحی خوب دست یابید که تا حد امکان موارد اضافی را از صفحه اصلی وب سایت خود حذف نمایید.به طور کلی صفحه اصلی وب سایت شما و سایر صفحاتی که درون آن وجود دارد باید از لحاظ بصری ساده باشند. در این صورت می‌توانید بازخورد بهتری از کاربران دریافت کنید. از نکات حائز اهمیت دیگر این است که در انتخاب رنگ‌ها دقت زیادی به خرج دهید علاوه بر آن نوشته‌ها را به گونه‌ای انتخاب کنید که کاربران به راحتی بتوانند آنها را مطالعه کنند. در واقع شما باید به روشنی به کاربر خود بفهمانید که باید چه کاری را انجام دهد و خدمات اصلی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد چه مواردی را شامل می‌شود.
نشان دادن تفاوت موجود بین انتخاب‌ها

در نظر داشته باشید که تنها تعداد انتخابها نیستند که می‌تواند بر روی تصمیم گیری کاربران اثر بگذارند. چرا که تفاوت آنها نیز می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد. شما می‌توانید انتخاب‌های بسیار متعدد و گوناگونی را برای مشتریان خود ارائه دهید. به شرط آنکه تفاوت موجود بین تمامی انتخاب‌ها را به روشنی برای کاربران خود معرفی کنید. به عنوان مثال در زمان خرید یک کامپیوتر این موضوع می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. چرا که بیشتر مشتریان تفاوت بین یک کامپیوتر با رم ۴ گیگ و کامپیوتر دیگری با رم ۸ گیگ را توجه نمی‌شوند. اما شرکت اپل یک راه حل بسیار مناسب برای روبرو شدن با این مشکلات پیدا کرده است در واقع این شرکت انتخاب‌ها را برای کاربران خود کمتر کرده و تفاوت بین انتخاب‌ها را به وضوح نشان می‌دهد. پنهان کردن انتخاب‌هایی که در اولویت قرار ندارند!در بعضی مواقع نیاز است تا انتخابی را در اختیار کاربر وب سایت خود قرار دهید و به هیچ صورت نمی‌توان آن را نادیده گرفت. در این زمان تنها کاری که از دست شما بر می‌آید این است که انتخاب‌هایی که در اولویت قرار ندارند را پنهان کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید موارد بی اهمیتی که در منوی بالای وب سایت شما قرار دارند را درون گزینه بیشتر قرار دهید.
چگونگی برداشتن فشار تصمیم گیری از دوش کاربران

بهترین راهکاری که می‌توانید به وسیله آن فشار را از دوش کاربران خود بردارید این است که این روند را به طور کامل حذف کنید. در واقع در بیشتر موقعیت‌ها شما می‌توانید خودتان به جای کاربران وب سایت تصمیم بگیرید. اما با این وجود باز هم آنها را در شرایط انتخاب قرار دهید. شما می‌توانید یک انتخاب را به عنوان پیشنهاد به کاربر خود معرفی کنید. این ترفند تقریباً توسط بیشتر فروشگاههای اینترنتی اجرا می‌شود. در واقع بسیاری از فروشگاه‌ها تعدادی از محصولات و کالاهای خود را به‌عنوان پیشنهادهای ویژه برای کاربرانشان معرفی می‌کنند و این محصولات را به عنوان محصولات مورد علاقه خودشان ارائه می‌دهند.

نتیجه گیری

راه حلی که باعث جلوگیری از تناقض انتخاب می‌شود این است که شما می‌توانید موارد متعددی را برای کاربران خود ارائه دهید اما تفاوت بین این موارد را به خوبی برای کاربران معرفی کرده و به صورت پیش فرض یک مورد را برای آنها در نظر بگیرید. تصمیم گیری برای کاربران از این طریق بسیار آسان می‌شود و این موضوع تا حد امکان از تناقض انتخاب جلوگیری می‌کند.

 

ممنون از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید. امیدوارم از مطالب گفته شده لذت برده باشید و مطالب برایتان مفید، آموزنده و کاربردی واقع شده باشند.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

برای معرفی وب سایت، انتخاب نام دامنه امری ضروری است. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا ابزارهای کاربردی و مفید را برای انتخاب نام دامنه برایتان توضیح دهیم. این ابزارها به شما در انتخاب نام دامنه کمک خواهند کرد.

نرم افزار Namemesh برای انتخاب نام دامنه

یکی از بهترین نرم افزارها در زمینه انتخاب نام دامنه وب سایت  نرم افزار "نیم  میش" است. شما می‌توانید خلاقانه‌ترین نام‌ها را با ترکیب کلمات گوناگون و مترادف با استفاده از این نرم افزار به دست آورید. این ابزار از ۲۰ موتور برای ارائه نام ‌های جذاب و خلاقانه استفاده می‌کند. این نرم افزار قابلیت نشان دادن دامنه‌های ثبت شده را ندارد.

 نرم افزار Domainr برای انتخاب نام دامنه     

دامینر یکی از نرم افزارهایی است که شما با استفاده از آن می‌توانید، نام دامنه برای وبسایت خود انتخاب کنید. این ابزار پیشنهادهای بسیار جالبی برای انتخاب نام دامنه به صورت آزاد و غیر آزاد به شما ارائه می‌دهد.

Leen Domain Search 

این نرم‌افزار یکی دیگر از ابزارهای کاربردی برای انتخاب نام دامنه است که با استفاده از  پیشوند و پسوندهای مناسب، اسم‌های خلاقانه‌ای را ایجاد کرده و از نظر آزاد و غیر آزاد بودن آن را نشان می‌دهد.ابزار مناسب برای انتخاب نام دامنه در طراحی وب سایت

Impossibility

یکی دیگر از سایت‌هایی که می‌توانید در زمینه انتخاب نام دامنه از آن استفاده کنید وب سایت Impossibility است. این وب سایت با اضافه کردن فعل و یا اسم صفت به اول و آخر نام پیشنهادی شما، دامنه‌هایی را ابداع می کند.

نرم افزار BustAName برای انتخاب نام دامنه

یکی از ابزارهای مورد استفاده برای انتخاب نام دامنه، ابزار BustAName است. این ابزار علاوه بر پیشنهاد اسامی خلاقانه، دارای فیلترهایی است که شما می‌توانید از میان آن ها، نام مورد نظر خود را انتخاب کرده و از نظر آزاد بودن آنها را چک کنید و سپس برای انتخاب نام دامنه از آن استفاده کنید.

Wordoid

یکی از ابزارهای عجیب برای انتخاب نام دامنه ابزار Wordoid می‌باشد. این ابزار می‌تواند با ترکیب ۵ زبان گوناگون کلماتی را ابداع کند که خوش آوا بوده و نوشتاری بسیار ساده دارند. همچنین تعداد حروف آن، باید بیش از ۱۰ کاراکتر باشد.

نرم افزار Dot-o-Mator برای انتخاب نام دامنه

یکی دیگر از ابزارهای موجود برای انتخاب نام دامنه، "Dot-o-Mototr" است.  این نرم افزار به شما کلمات کلیدی را پیشنهاد می‌کند و می‌تواند مجموعه‌ای از کلمات آماده را در صورت تمایل به دامنه پیشنهادی شما اضافه کند. به عنوان مثال: شما می‌توانید بگویید که چه کلماتی در ابتدا و انتهای دامنه قرار گیرند. همچنین این نرم‌افزار، لیستی از نام‌های پیشنهادی را برای انتخاب نام دامنه ارائه می‌دهد. در این ابزار دامنه‌های آزاد و غیر آزاد مشخص می‌شود و امکان ارسال پیام برای خرید دامنه‌های ثبت شده نیز وجود دارد.

DomainType

در این نرم‌افزار کار خود را با انتخاب کلمه اصلی شروع می‌کنید. اگر دامنه اصلی شما از قبل ثبت شده باشد، این نرم افزار لیستی از دامنه‌های رندوم را برای شما نمایش می‌دهد.

Nameboy

یکی دیگر از ابزارهای جالب انتخاب نام دامنه، ابزار Nameboy است. شما در این دامنه یک یا دو کلمه کلیدی و توضیحاتی در رابطه با وب سایتی که می‌خواهید داشته باشید را ارائه می‌کنید. این ابزار با ترکیب‌های متفاوت از اسامی و دامنه‌های هم قافیه، کلمه‌ای را ارائه می‌دهد. عاملی که سبب تمایز این ابزار با ابزارهای دیگر می‌شود این است که شما می‌توانید برای دامنه‌های ثبت‌شده پیامی مبنی بر تمایل به خرید دامنه ارسال کنید.

ممنون که تا پایان این مقاله مارا در وبلاگ لوکس بلاگ همراهی نمودید. امیدواریم که از مطالعه مطالب لذت برده باشید.



:: برچسب‌ها: دامنه , نام دامنه , ابزار انتخاب نام دامنه ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد