نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

به طراحی سایت و اپلیکیشن فروشگاهی و همچنین خرید آنلاین یک نوع تجارت الکترونیک گفته می‌شود. که به کاربران اجازه می‌دهد که به صورت مستقیم از یک مرورگر وب خریداری کنند. افراد می‌توانند محصولات مورد علاقه خود را از طریق این وب سایت و اپلیکیشن ها به صورت مستقیم جستجو کرده و از میان محصولات یکی را به دلخواه برگزینید. از این رو در این مقاله قصد داریم در رابطه با چالش‌های فروشگاه اینترنتی مطالب و نکات مفیدی را برایتان ارائه دهیم. خواهشمندیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
مقدمه

اولین فروشگاه الکترونیکی در فضای مجازی وب در سال ۱۹۹۱ توسط یک تیم برنرزلی راه اندازی گردید. همچنین در سال ۱۹۹۴ برای اولین بار اولین فروشگاه اینترنتی در دنیا توسط شرکت پیتزاهات شروع به کار کرد و در همان سال شرکت اینتر شاپ نیز پا به عرضه فروش اینترنتی گذاشت.فروشگاه ای بی
سایت ای بی به عنوان یکی از موفق‌ترین فروشگاه ها در زمینه کسب و کار اینترنتی در جهان تا سال ۲۰۲۰ مطرح است. این فروشگاه در سال ۱۹۹۶ شروع به فعالیت کرد. این فروشگاه تقریباً تمام کالاهای موجود را به صورت اینترنتی برای اکثر کشورها ارائه می‌کرد. از قابلیتهای بسیار مهمی که این فروشگاه به کاربران خود داده بود قابلیت فروش کالاهای دست دوم در نظر گرفته می‌شد. به این صورت که خریداران و فروشندگان را به یکدیگر متصل می‌ساخت.
فروشگاه آمازون

در سال ۲۰۲۰ فروشگاه اینترنتی آمازون مخاطبان بسیاری را به خود اختصاص داد. این فروشگاه فعالیت خود را در سال ۱۹۹۵ در حوزه کتاب‌های الکترونیکی آغاز کرد. البته امروزه کالاهای مختلف و متنوعی را نیز عرضه می‌کند. این فروشگاه امروزه به عنوان یکی از شرکت‌های خرده فروشی بسیار بزرگ و مطرح در نظر گرفته می‌شود. زمانی که یک فروشگاه اینترنتی یا فروشگاه ساز آنلاین به قصد خریداری کسب و کار از کسب و کارهای دیگر راه اندازی می‌شود، در واقع فرآیند تجارت آنلاین به وجود می‌آید. فروشگاه اینترنتی به مشتریان اجازه می‌دهد تا فهرست محصولات و خدمات شرکت را مرور کنند. همچنین عکس‌ها و تصاویر مربوط به محصولات را مشاهده کرده و اطلاعات مربوط به آن را دریافت نماید.
در نظر داشته باشید که مشتری آنلاین برای خرید باید به یک سرویس پرداخت معتبر دسترسی داشته باشد. به عنوان مثال باید از سرویس PayPal بهره مند شود.

تاریخچه فروشگاه اینترنتی
فروشگاه دیجی کالا

دیجی کالا نیز به عنوان یکی از فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی در نظر گرفته می‌شود. که در سال ۱۳۸۵ و با رویکرد نقد و بررسی دو محصول دوربین عکاسی و موبایل به وجود آمد. پس از مدتی آیتم مقایسه لپ‌تاپ‌ها را نیز به امکانات خود افزود. سپس در کنار نقد و بررسی به عرضه محدود محصولات دیجیتالی پرداخت. دیجی کالا بیشترین مخاطبان خود را از ارائه نقد و بررسی محصولات دیجیتال به دست آورده است.در آن زمان دیجی کالا به عنوان یک سایت تخصصی در حوزه محصولات دیجیتالی فعالیت می‌کرد. پس از یک چرخش ناگهانی در دی ماه سال ۱۳۹۲ فروش محصولات آرایشی و بهداشتی پزشکی و… را نیز محصولات خود اضافه کرد. در حال حاضر فروشگاه دیجی کالا به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران در نظر گرفته می‌شود که در حوزه بازاریابی اینترنتی مشغول به فعالیت است.
به گفته مدیران این فروشگاه تعداد زیادی از مشتریان آن، به شهرستان‌ها اختصاص دارند. دلیل خرید آنها از این فروشگاه اینترنتی می‌تواند عدم دسترسی آنها به بازارهای پایتخت باشد.
رشد خریداران آنلاین از فروشگاه سازها

آمار و تحقیقات نشان دادند که درآمد حاصل از فروشگاه‌های آنلاین به میزان چشمگیری افزایش یافته است. متخصصان انواع مختلفی از خرید انلاین را شناسایی کردند و آن را به چهار دسته کلی تقسیم بندی کردند. این چهار دسته عبارتند از: خریداران مناسب، جستجوگرهای تنوع، خریداران متعادل و خریداران فروشگاه محور. آن‌ها روی انگیزه خرید تمرکز بسیار زیادی کرده و متوجه شدند که انواع محصولات موجود و راحتی درک شده از تجربه خرید آنلاین، عامل بسیار مهمی در ایجاد انگیزش برای خرید در مخاطبان بوده است.

نیازهای مصرف کننده و انتظارات از فروشگاه ساز

خرده‌فروشان آنلاین باید سرعت وبسایت را به میزان مناسبی بهبود بخشند. همچنین آن‌ها باید امنیت کافی برای مشتریان و مخاطبان خود را تضمین کند. چرا این نگرانی‌ها معمولاً بر تصمیمات دو سوم مصرف کنندگان تأثیر گذار می‌باشد.یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده برای اینکه بدانیم آیا مشتری به فروشگاه اینترنتی وب سایت شما باز می‌گردد یا خیر سهولت استفاده و وجود ویژگی‌های کاربرپسند می‌باشد. شما می‌توانید از روش‌های مختلف ارزیابی مانند ارزیابی اکتشافی، پیاده سازی شناختی و تست کاربر برای پیدا کردن مشکلات و بهبود یک وبسایت کمک بگیرید. در نظر داشته باشید که هر کدام از این تکنیک‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و بر جنبه‌های مختلف تجربه کاربرد تاکید می‌کنند.
سهم بازار از طریق فروشگاه‌های اینترنتی

روش افزایش محبوبیت خرید آنلاین به کاهش فروش خرده فروشان و کاهش سود در کسب و کارهای غیر آنلاین شده است. برای کشورهای در حال توسعه و خانوارهای کم درآمد در کشورهای پیشرفته، قبول و پذیرش تجارت الکترونیک امری بسیار مقرون به صرفه می‌باشد.ممنون از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم از مطالب گفته شده لذت برده باشید و مطالب برایتان مفید واقع شده باشند.



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

رویکرد تجاری c2c یا مشتری به مشتری یک الگوی تجاری می‌باشد که به وسیله آن مشتریان می‌توانند در یک محیط آنلاین با یکدیگر تجارت کنند. این مدل براساس فروش کالاهای دست دوم بین مصرف‌کنندگان و ایجاد بخش حراجی در بخش‌های مختلف وب سایت پابرجا است. این مدل بازاریابی پس از ورود به عرصه اینترنت محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. سایت‌های مهم مانند بازار و شیپور نمونه‌های محبوب از الگو c2c می‌باشند.
روش عملکرد مدل c2c

این مدل تجاری نمایش دهنده یک محیط بازار است و مشتری موضوع تجارت با یک شخص سوم را به عنوان سکو برای فروش کالاهای خود استفاده می‌کند. شرکت‌هایی که به صورت c2c به بازاریابی اینترنتی میپردازند، نوع جدیدی از تجارت را دارا می‌باشند. در واقع رویکرد تجاری مشتری به مشتری یا c2c از اقتصاد اشتراکی و فناوری تجارت الکترونیکی ایجاد شده است.مشتریانی که قصد خرید محصول در این بازارها را دارند، محصولاتی را مشاهده می‌کنند که یافتن آنها در جای دیگر سخت است. استفاده از سایت‌های c2c بسیار آسان می‌باشد. چرا که شما نیاز به مراجعه به فروشگاه‌های خرده فروشی ندارید. به همین دلیل است که فروشندگان و خریداران بسیار زیادی از این وبسایت ها استقبال می‌کنند.
در واقع مشتریان معمولاً می‌توانند در c2c وارد یک محیط آنلاین شده و با یکدیگر تجارت کنند. همانطور که گفته شد این نوع مشاغل مدل جدیدی از تجارت در نظر گرفته می‌شوند. که با فناوری تجارت الکترونیکی و اقتصادی اشتراکی ایجاد شده است.
رویکرد c2c دارای مشکلاتی مانند عدم کنترل کیفیت یا ضمانت پرداخت می‌باشد. سایت‌های آنلاین این شرکت‌ها شامل Craigslist، eBay و Etsy هستند؛ که محصولات و خدمات را از طریق یک سیستم سازماندهی شده می‌فروشند.

رویکرد c2c
اینترنت و رویکرد مشتری به مشتری در c2c

مردم به وسیله اینترنت واسطه‌ها می‌توانند محصولاتشان را به مخاطبان بزرگتری بفروشند.واسطه‌ها تعامل مصرف کننده به مصرف کننده را زیاد می‌کنند و در واقع تعامل بین کاربران را ارتقا می‌دهند.
سایت آمازون دارای ترکیب B2C و C2C است. B2c مخفف شرکت‌های مصرف کننده و تجاری است که محصولاتشان را می‌فروشند. در واقع سایت آمازون اجازه می‌دهد تا مشاغل به مشتریان و مصرف کنندگان به مصرف کنندگان بفروشند. برای مثال آمازون و eBay دو غول واسطه به شمار می‌روند.
بیشتر وب سایت‌ها به خریداران و مخاطبان اجازه می‌دهند تا آزادانه خرید کنند. البته با این حال فروشنده باید هزینه یا کمیسیون را بپردازد.
معایب رویکرد c2c

مانند هر نوع مدل دیگر، مدل تجاری مصرف کننده به مصرف کننده هم معایب مخصوص به خود را دارد. از این رو روشهای پرداخت می‌تواند مشکل ساز شود. علاوه بر آن کیفیت محصول موجود نیز می‌تواند یکی از معایب این مدل در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، paypal به افراد اجازه می‌دهد تا با پرداخت‌های آنلاین، پول را دریافت یا پرداخت کنند. با این حال برخی از سایت‌ها c2c یا مشتری به مشتری تسهیلات پرداخت مالیات را ندارند. خیلی از معاملات مصرف کننده به مصرف کننده مربوط به کالاهای دست دوم است.
درآمد بر رشد بازار c2c

پیش‌بینی شده است که بازار c2c به دلیل مقرون به صرفه بودن، رشد بسیار زیادی داشته باشد. همچنین هزینه استفاده از اشخاص ثالث رو به کاهش می‌باشد و تعداد کالاهایی که برای فروش عرضه می‌شوند بسیار افزایش یافته است. افزایش تقاضا به دلیل محبوبیت رسانه‌های اجتماعی و دیگر کانال‌های آنلاین به عنوان الگوی اساسی در تجارت در نظر گرفته می‌شود. این کانال‌ها محصولات خاصی را نشان می‌دهند که قبلاً در اختیار مصرف‌کنندگان بوده و تقاضا را افزایش داده است. این افزایش تقاضا موجب افزایش ترافیک آنلاین سیستم عامل‌های c2c می‌شود.با این حال c2c دارای مشکلاتی از جمله عدم کنترل کیفیت و ضمانت پرداخت می‌باشد. همچنین در برخی از موارد با پشتیبانی کمی برای معاملات کارت اعتباری در نظر می‌گیرد.
به عنوان مثال c2c با گذشت زمان و همچنین ورود شرکت‌های بیشتر به این فضا رشد چشمگیری داشته است. این بازار به دنبال به حداکثر رساندن پتانسیل فروش خود از طریق ارتباط با مشتری می‌باشد. چرا که در غیر این صورت این هدف با استفاده از روش‌های فروش سنتی به دست نمی‌آید.


از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید از شما صمیمانه سپاسگزاریم. امیدواریم مطالب گفته شده مورد رضایت شما دوستان گرامی واقع شده باشد. شما می‌توانید با مراجعه به مقالات موجود در این وبلاگ اطلاعات بسیار مناسبی در رابطه با کسب و کارهای آنلاین، کسب درآمد از اینترنت، فروشگاه‌های اینترنتی و… به دست آورید.

 



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

در این پست قصد داریم تا یک مقاله خیلی کامل و جامع برای شما آماده کنیم. تا سیر تا پیاز استارتاپ را برایتان معرفی کنیم. شما پس از خواندن این مقاله به طور کامل متوجه خواهیم شد که استارت آپ چیست؟ همچنین می‌توانید ابزارهای لازم برای شروع یک استارت آپ را یاد بگیرید. از این رو خواهشمندیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
معرفی استارت آپ

استارت آپ یک کسب و کار جدید و نوپا می‌باشد. که برای رفع یک مشکل یا نیاز درست می‌شود. به طور کلی همه فعالیت‌ها و کسب و کارهای استارت آپی از یک نیاز یا یک مشکل به وجود می‌آیند. امروزه استارت آپ های اینترنتی بسیار زیاد شده‌اند. البته همه آنها برای حل یک مشکل نمی‌باشند. خیلی از استارت آپ ها هدفشان راحت کردن کار شما می‌باشد. به عنوان مثال پیش از آنکه اسنپ رونمایی شود، شما تاکسی تلفنی می‌گرفتید و مشکلی هم وجود نداشت. اما اسنپ این کار را خیلی راحت‌تر کرده و به یک استارت آپ موفق تبدیل شده است.

راه اندازی استارت آپ

اگر به دنبال آن هستید که یک استارت آپ موفق راه اندازی کنید باید قبل از شروع هر کاری این سؤال را از خود بپرسید که استارتاپ من چه مشکلی را حل می‌کند؟ این مشکل تا چه حد برای مردم مهم و دردناک می‌باشد؟ توصیه ما به شما این است که ساده از این سؤال رد نشوید. چرا که ممکن است بعد از ساعت‌ها، روزه و یا حتی ماهها وقت گذاشتن روی استارت آپ خودتان، از نتیجه راضی نباشید. درواقع تمام وقت ارزشمند خود را تلف کرده باشید.

دراپ‌باکس (Dropbox)

دراپ باکس یک سرویس میزبانی پرونده از روی وب می‌باشد. به بیان دیگر دراپ‌باکس دقیقاً برای این طراحی شده است که اطلاعات را روی یک ابر ذخیره کند. به این نوع ذخیره اطلاعات، ذخیره ابری می‌گویند. بعد از ذخیره اطلاعاتتان بر روی ابر، دیگر از هر دستگاهی به آن دسترسی خواهید داشت.از این رو شما می‌توانید به جای آنکه اطلاعات خود را بر روی گوشی، لپ تاپ و یا فلش جابجا کنید آنها را در این ابر ذخیره نمایید. پس از ذخیره سازی یک نام کاربری و رمز عبور دریافت می‌کنید. در این صورت اگر جایی بودید که لپ تاپ و گوشی تلفن همراهتان نبود، می‌توانید با دستگاه دیگری وارد این فضای ابری شوید. تا با استفاده از نام کاربری و رمز عبورتان، به فایل‌های مورد نظر دسترسی پیدا کنید.
وبسایت پتز (Pets.com)

در دهه ۹۰ میلادی وب‌سایت‌های دات کام بسیار مورد استفاده افراد قرار می‌گرفت. اما متاسفانه بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی قربانی این وب سایت‌ها شدند. یکی از کسب و کارهایی که آسیب بسیار زیادی از این دسته از وب سایت‌ها دید، وب سایت پتز بود. این وب سایت در سال ۱۹۹۸ طراحی و کار خودش را به عنوان نمایندگی پخش تجهیزات و ابزار حیوانات خانگی شروع کرد. در واقع یک پت شاپ آنلاین ایجاد کرد. این شرکت حدود ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه و بیش از ۳۰۰ کارکن داشت. اما مشکل این شرکت این بود که هیچ موقع به سود دست نیافت.یکی از دلایل شکست خوردن این وبسایت این بود که هیچ نوآوری ایجاد نکرده بود. در واقع هیچ تفاوتی با رقیب‌هایش نداشت. شاید در دهه ۹۰ میلادی این مسئله خیلی جا افتاده نباشد؛ اما ما ها به عنوان کاربران قرن بیست و یکم می دانیم که هنگامی که می‌خواهید مشتری شما را به سایت رقیب‌هایتان ترجیح دهد باید دلیلی برای این کار به او بدهید. درواقع باید در محصولات و خدمات ارائه شده تفاوتی را با سایر رقیبانتان ایجاد کنید.
با اینکه دراپ‌باکس و وبسایت پتز با سرمایه یکسانی کارشان را شروع کردند، اما دراپ‌باکس بسیار موفق شد. درحالیکه وبسایت پتز به طرز شدیدی شکست خورد. دلیلش واضح است! چون دراپ‌باکس راه حلی برای یک مشکل پیدا کرد.

معرفی استارتاپ
راه حل به تنهایی کافی نمی‌باشد!

به طور کلی مشکلات در همه جا وجود دارند. تنها کافیست شما این مشکلات را مشاهده کرده و از خود سؤال کنید چه چیزی باعث اذیت شما می‌شود؟ تا برای آن یک ایده و یا راه حل مناسبی طراحی کنید. اسنپی که تقریباً همه ما امروزه از آن استفاده می‌کنیم یک نمونه موفق در این زمینه به حساب می‌آید. پیش از اسنپ، تاکسی می‌گرفتند که سختی خودش را داشت. چرا که بعضی وقتا ماشین آماده نداشتند و باید منتظر می‌ماندید. یا فاصله آژانس از خانه شما دور بود و باید کلی معطل می‌شدید. همچنین ممکن بود بخواهید به آدرسی بروید که خودتان آن را بلد نبودید و همگی به عنوان مشکلاتی در نظر گرفته می‌شدند که به کمک اسنپ حل شد. و کار را بسیار راحت کرد. به همین دلیل است که اسنپ به عنوان یک استارت آپ موفق شناخته می‌شود.

پینترست، مجموعه‌ای از ایده‌ها

در نظر داشته باشید که برای یافتن مشکلات و راه حل برای آنها هیچ فرمولی وجود ندارد. برای این کار تنها باید به مشکلات اطراف توجه کنید و بدانید که این مشکلات برای چه کسانی هستند و چرا وجود دارند؟ تنها در این صورت است که می‌توانید پس از آن یک راه حل مناسب ارائه دهید. در نظر داشته باشید که این کار، کار بسیار سختی می‌باشد. چرا که اگر آسان بود همه افراد می‌توانستند آن را انجام دهند. هنگامی که به یک مشکل دردناک برسید و آنرا تشخیص دهید، ارائه راه حل آن تقریباً ۹۰% واضح و یا راحت نخواهد بود. بنابراین در صورتی که می‌خواهید در کسب و کار خود موفق شوید باید یک راه حل خلاقانه ارائه دهید.در واقع اولین هدف یک استارت آپ موفق این است که راه‌حل‌های موجود را بررسی کند و بتواند به آن خلاقیت اضافه کند. البته توجه داشته باشید که سرعت در این زمینه بسیار مهم است. چرا که اگر شما سریع دست به کار نشوید ممکن است کسی پیدا شود که می‌خواهد این کار را انجام دهد.
بنابراین چیزی که واضح است آن است که برای رسیدن به یک استارت آپ موفق تنها شناسایی مشکل کافی نمی‌باشد و در واقع شما موظفید پس از شناسایی مشکل، به وسیله یک راه حل مناسب و خلاقانه برای رفع مشکل مورد نظر، پیشنهادی ارائه دهید. پیشنهادی که مردم حاضر باشند بابتش هزینه کنند.


از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید از شما صمیمانه سپاسگزاریم و امیدواریم مطالب گفته شده برایتان مفید واقع شده باشند.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

به طور کلی هدف از تدوین استراتژی محتوا این است که بدانیم کارهایمان را باید به چه صورت انجام دهیم. همچنین در مرحله دوم به نتیجه مطلوب دست یابیم. از این رو در این مرحله قصد داریم تا در رابطه با تدوین استراتژی محتوا نکات و مطالب مفیدی را برایتان ارائه دهیم. خواهشمندیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
معرفی دقیق استراتژی محتوا

به طور کلی می‌توان این طور در نظر گرفت که استراتژی محتوا از بخش‌های متفاوتی تشکیل می‌شود. این بخشها عبارتند از:

  • هدف گذاری
  • توصیف برند
  • توضیح محصولات و خدمات کسب‌وکار یا فرد
  • شناخت مشتریان و مخاطب (دموگرافیک و پرسونا)
  • تحلیل رقبا
  • تحقیق کلیدواژه
  • نقشه سفر مشتری
  • راهنمای نوشتن محتوا (لحن، ساختار، سئو، رنگ‌ها و...)
  • کانال‌ها و نحوه توزیع محتوا
  • تقویم محتوا
  • شاخص‌های عملکرد

مراحل تدوین استراتژی محتوا

برای تدوین استراتژی محتوا در هر کسب و کاری، باید از مراحلی که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت کنید؛ تبعیت کنید.

تدوین استراتژی محتوا

تعیین هدف:

شما موظفید قبل از هر اقدامی هدف اصلی خود از بازاریابی محتوا تعیین کنید. در صورتی که این مرحله را به خوبی پشت سر بگذارید می‌توانید تمام قدم‌های بعدی خود را در یک جهت مشخص پیش ببرید. درواقع هدف باعث انسجام کارهای شما می‌شود و باعث می‌شود در میان ایده‌های مختلف سردرگم و گیج نشوید. هدف می‌تواند شما را راهنمایی کند تا در مسیر مورد نظر خود قدم بردارید. افزایش نرخ تبدیل، افزایش فروش و درآمد، برندینگ برای کسب و کار و… همگی به عنوان نمونه‌هایی از اهداف شما در مسیر کسب و کارتان در نظر گرفته می‌شوند.

بررسی وضعیت فعلی کسب و کار:

پس از آنکه هدف کلی خود را تعیین کردید نوبت به آن رسیده است که وضعیت کلی کسب و کار فعلی خود را به صورت کاملاً دقیق بررسی کنید. این بررسی‌ها می‌تواند جنبه‌های متفاوتی از جمله بررسی وضعیت کلی این شرکت و بررسی فرایند محتوای فعلی شرکت شما را داشته باشند. از این رو این مرحله، مرحله مهمی در تدوین استراتژی محتوا در نظر گرفته می‌شود.

کلمه کلیدی:

نقش کلمات کلیدی در کسب و کار شما بسیار حائز اهمیت می‌باشند. در واقع تمامی نکات در این کسب و کار به کلمات کلیدی ربط پیدا می‌کنند. کلمات کلیدی می‌تواند به کاربران شما بفهماند که دقیقاً در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید. همچنین گوگل می‌تواند از طریق کلمات کلیدی از نوع فعالیت شما آگاه شود و سریع آن را شناسایی کند. به عبارتی اصلی‌ترین ابزار گوگل برای کسب و کار شما کلمات کلیدی انتخابی‌تان در نظر گرفته می‌شود.

بررسی رقبا:

یکی از مهمترین و اساسی‌ترین مراحل برای تدوین استراتژی محتوا بررسی رقبا می‌باشد. که می‌توانید برای عملکرد آنها از این روش ساده اما کاربردی استفاده کنید. به گونه‌ای که در این زمینه از خود گوگل کمک بخواهید. کافی است کلمات کلیدی مورد نظر خود را در گوگل جستجو کرده و لینک‌هایی که در صدر نتایج جستجو قرار دارند را شناسایی کنید.پس از این مرحله باید به سراغ رقیبان خارجی خود بروید. چرا که سایتهای خارجی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و می‌توانند در جهت رسیدن به اهداف به شما کمک شایانی کند.
تهیه پرسونای مشتری:

پرسونای مشتری کاراکترهای خیالی می‌باشد که الگوهای رفتاری، نیازها، ویژگی‌ها و اهداف بسیار نزدیکی به مخاطبان شما دارد. شما می‌توانید به وسیله پرسونای مشتری متوجه شوید که مشتریانتان چه رفتارهایی را دنبال می‌کنند و همچنین می‌توانید دریابید که واکنش آنها به مسائل مختلف چگونه است.

بازیابی اطلاعات:

در این مرحله شما تمامی اطلاعاتی را که لازم داشته‌اید جمع آوری کرده‌اید. البته در نظر داشته باشید که آنها تنها داده‌ها و اطلاعات خام می‌باشند. از این رو شما موظفید آنها را آنالیز کرده و به تحلیل آنها بپردازید. در واقع شما باید در این مرحله اطلاعات خام را به اطلاعات قابل استفاده برای تدوین استراتژی محتوا تبدیل کنید.

قیف بازاریابی محتوا:

شما می‌توانید به وسیله یک تقویم محتوا در مسیر عملی بازاریابی بمانید. علاوه بر آن می‌توانید قیف محتوایی که در بالا ذکر کردیم را در تقویم خود بگنجانید. در این تقویم مشخص کنید که در طول ماه چند درصد از محتوا به بخش‌های مختلف قیف اختصاص داده شده است. از دیگر فواید مهم تغییر محتوا این است که شما می‌توانید در انتهای ماه عملکرد خود و تیمتان را به راحتی ارزشیابی کنید. به گونه‌ای از این طریق کسب و کار خود را سازماندهی کنید.

تعیین شاخص‌های عملکردی:

در نظر داشته باشید که شاخص‌های عملکردی اعداد و ارقامی هستند که نشان می‌دهند کارتان تا چه اندازه درست پیش می‌رود. شاخص‌های متداول عملکرد محتوا عبارتند از:

  • تعداد بازدید
  • تعداد نظر
  • میانگین اسکرول صفحه
  • نرخ کلیک CTA
  • ترافیک ورودی از گوگل
  • زمان ماندگاری در صفحه
  • تعداد به‌اشتراک گذاری
  • رتبه در کلیدواژه

ساختن محتوای شگفت‌انگیز:

در این مرحله شما موظفید محتوای خود را بسازید. در نظر داشته باشید که محتوای شما باید ساده و روان باشد. علاوه بر آن باید تمامی قواعد و نکات ویرایشی در آن رعایت شود. همچنین از جملات و کلمات طولانی استفاده نکنید. سعی کنید از انواع محتوا استفاده کنید. به عنوان مثال به تولید محتوای تصویری و ویدیویی و متنی به پردازید. سعی کنید متن خود را به صورت کاملاً خوانا بنویسید. تا درک آن برای مخاطبانتان بسیار ساده باشد. در این صورت می‌توانید از محبوبیت بسیار بالایی در مقابل گوگل برخوردار شوید.

ممنون از این که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم از مطالب گفته شده لذت برده باشید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

یکی از روش های افزایش تعداد بازدیدکنندگان وبسایت شما اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام می‌باشد. شما از این طریق می‌توانید تعداد کاربران را که به سمت کانال و یا سایت هدایت می‌شوند را افزایش دهید. این قابلیت جدید و مهمی است؛ چرا که بسیاری از افراد برای اولین بار می‌توانند، غیر از لینک موجود در قسمت ،bio لینک دیگری را نیز به پروفایل خود اضافه کنند. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا چگونگی اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام را آموزش دهیم.
چه افرادی می توانند به استوری اینستاگرام لینک اضافه کنند؟
لینک گذاری در استوری اینستاگرام، برای نخستین بار فقط برای اکانت هایی که تیک آبی دارند فعال شد. اما در می سال ۲۰۱۷ اینستاگرام این قابلیت را در اختیار سایر دیگر حساب‌های کاربری نیز قرار داد. در حال حاضر لینک‌های قابل کلیک برای حساب‌های کاربری تجاری که حداقل دارای ۱۰ هزار فالوور هستند در دسترس است.
آموزش اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام
اضافه کردن لینک کار بسیار ساده‌ای است. اگر شما در اینستاگرام تجاری خود بیش از ۱۰ هزار فالوور دارید، می‌توانید به راحتی از این قابلیت استفاده کنید.
استوری اینستاگرام خود را شروع کنید.
شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام از عکس هایی که در ۲۴ ساعت گذشته تهیه کرده‌اید، برای گذاشتن استوری استفاده کنید. پس از بارگذاری تصویر یا ویدیو مورد نظر در بالای صفحه، آیکون لینکی وجود دارد که باید آن را انتخاب کنید. پس از کلیک کردن بر روی آیکون لینک در بالای صفحه، پنجره جدیدی برای شما باز می‌شود. شما می‌توانید در این صفحه آدرس کامل لینک مقصد را وارد کرده و سپس بر روی گزینه تأیید سبز رنگ و یا انجام شد کلیک کنید تا لینک ذخیره شود. زمانی که شما آدرس اینترنتی را به استوری اینستاگرام متصل کنید، آیکون زنجیر دربالای استوری نشان داده می‌شود و بیانگر این است که این استوری حاوی یک لینک است.
اضافه کردن Call To Action استوری اینستاگرام
اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام دلیل کافی برای کلیک کردن و رفتن به سایت شما نیست. یکی از عیب‌های این کار این است که دکمه لینک ممکن است واضح نباشد. بنابراین شما باید به فالوورهای خود آموزش دهید که چگونه از این لینک‌ها استفاده کنند. این آموزش می‌تواند شامل عبارت "گزینه بیشتر بدانید را فشار دهید تا وبسایت ما را ببینید" و یا "برای توضیحات بیشتر صفحه را بالا بکشید باشد".
لینک استوری چگونه به فالوور های شما نشان داده می‌شود.
هنگامی که کاربران لینک را در استوری اینستاگرام شما مشاهده می‌کنند، دکمه "بیشتر ببینید" را در پایین صفحه خواهند دید. این گزینه واضح دیده می‌شود. اما ممکن است برخی از کاربرانی که کمتر از اینستاگرام استفاده می‌کنند، حتی ندانند که چنین گزینه‌ای وجود دارد و به همین خاطر شما باید دستورالعمل استفاده از لینک‌های استوری را برای کاربران خود شرح دهید.
چگونه از لینک گذاشتن در استوری اینستاگرام استفاده کنیم؟
حتماً به این نکته توجه داشته باشید که به تعداد کل پست‌های موجود در استوری شما حداکثر یک الی دو استوری باید حاوی لینک باشد. همچنین همه گروه‌های استوری نیاز به لینک ندارند. شما به عنوان یک بازاریاب باید مطمئن باشید که اضافه کردن لینک به استوری ارزش مطلب شما را افزایش می‌دهد.
به محتوای اختصاصی خود در استوری اینستاگرام لینک دهید.
اگر شما نیز می‌خواهید کاربران را به وب سایت هدایت کنید، بایداز روش‌های خلاقانه مانند "زک کینگ" استفاده کنید تا بتوانید کاربران را برای بازدید از وب سایتتان تشویق و ترغیب کنید. شما می‌توانید برای نشان دادن محصولات و خدمات جدید خود از این روش استفاده کنید. روش‌های گوناگونی برای اضافه کردن لینک به استوری وجود دارد که شما از این طریق می‌توانید کاربران خود را برای استفاده از این لینک ها مشتاق کنید. به عنوان مثال "زک کینگ" در اینستاگرام برای اعلام برندگان مسابقه، لیستی از برندگان را در استوری قرار داده است. این استوری حاوی لینک است. در این روش بیننده ترغیب می‌شود تا برای مشاهده لیست برندگان بر روی لینک موجود در استوری کلیک کند.
با استفاده از لینک گذاری در اینستاگرام استوری های آموزشی خود را تکمیل کنید.
اگر شما محتوای آموزشی در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید، می‌توانید در برخی اوقات، دستورالعمل کامل آموزش خود را از طریق لینک از وبسایت خود در استوری اینستاگرام قرار دهید. برای نمونه اگر شما دستور تهیه غذایی را به اشتراک می‌گذارید، می‌توانید در استوری آخر به همراه تصویر غذای آماده شده لینکی را قرار دهید تا کاربران با استفاده از آن وارد سایت شما شده و دستورالعمل کامل آن را مشاهده کنند.
تبلیغ محصولات و خدمات در استوری اینستاگرام
شما می‌توانید از استوری اینستاگرام برای تبلیغ برند محصولات و یا کسب و کار خود استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که همه استوری شما نباید شماره تبلیغ محصولات و خدمات باشد. این کار باید به درستی صورت گیرد. شما برای انجام این کار باید قالب استوری های همیشگی خود را حفظ کرده و همانند سایر استوری های معمولتان از این روش استفاده کنید.
نتیجه گیری
بازاریابان همیشه به دنبال راهی برای انتقال کاربران از اینستاگرام به وب سایت‌های خود هستند. شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کنید. با استفاده درست از لینک گذاری در استوری اینستاگرام مطمئن باشید که می‌توانید به طرز چشمگیری ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.
ممنون از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید. امیدواریم که از مطالعه مطالب فوق لذت برده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

نت فلیکس نامی آشنا برای علاقه مندان تماشای آنلاین فیلم و سریال است، به طوری که امروز محتوای ویدئوهای آنلاین این برند در بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند، رایانه‌ها گوشی‌ها به نمایش در می‌آید. این کمپانی که فعالیت خود را از سال ۱۹۹۷ با ارسال پستی دی وی دی آغاز کرد، در حال حاضر به عنوان یک شبکه گسترده رسانه‌ای در سطح جهان فعالیت می‌کند و بیشتر از 100 میلیون مشترک در بیش از 190 کشور جهان دارد.

تقسیم بندی مخاطبان به اجتماع سلیقه آنچــه در فضای تبلیغاتــی دنیای امــروز برای مرزبندی مخاطبان معمول است، تقسیم بندی آنها به گروه‌های جنسیتی، سنی و خصوصاً جغرافیایی است، به این معنا که قبل از ارائه محصول و خدمات یک برنــد، باید مخاطبان بالقــوه را در گروه‌های جغرافیایی تقســیم بندی کرد تا بتوانیم با توجه به فرهنگی که مردم هــر منطقه دارند، محصول مناسب را عرضه کنیم.

تفاوت نت فلیکسگروه نتفلیکس در سال ۲۰۱۶، فاکتورهای جدیدی را به منظور تقسیم بندی مخاطبان خود در نظر گرفت. دنیای کنونی، نمی‌توان برای فیلم و سینما مرزی قائل شد، به طوری که ممکن است تیمی که بر اساس زندگی بومیان آفریقا نوشته شده باشد، برای مردمی با فرهنگ تفاوت متفاوت و جذاب باشد. ما در دنیای امروز داریم مرزهای سلیقه‌ای داریم؛ یعنی می‌توانیم در تقسیم بندی فیلم و سریال، از گروه‌های مختلف سلیقه‌ای نام ببریم که ممکن است جغرافیای متفاوت از هم زندگی کنند.

رویکرد نت فلیکس

در این میان رویکردی که نتفلیکس در پیش گرفت تغییر دادن اصول تقسیم بندی بود؛ یعنی به جای تقسیم بندی جغرافیایی و آسیایی‌ها اروپایی‌ها از تقسیم بندی سلیقه‌ها حرف زد و عبارت اجتماع سلیقه را ایجاد کرد.

یعنی گروه‌های مخاطبان خود را بر اساس تفاوت‌های سلیقه‌ای که دارند به اجتماع گوناگون تقسیم کرد و پس از آن، بر اساس گروه‌های سلیقه‌ای مخاطبان و میزان اقبال آنها از تولیداتش، فیلم‌ها و سریال‌هایی مطابق با سلیقه آنها تولید کرد.

مزیت رقابتی در بازاریابی نت فلیکس

ســهولت کاربرد چیــزی است که می‌تواند در فضــای رقابتی امروز، برند نت فلیکس را موفق و مخاطبان جهانی آن را حفظ کند. کاربران شبکه‌های آنلاین پخش فیلم و سریال، از دستگاه‌های متنوعی استفاده می‌کنند و بنابراین اگر برنامه‌های نت فلیکس تنها با برخی از دستگاه‌های موجود قابل پخش بود، مشتریان زیادی را از دســت می‌داد؛ اما کاربــر می‌تواند با ساده‌ترین وسیله یعنی گوشــی هوشمند خود به این شــبکه دسترسی داشــته باشد.

همچنین قابلیت اســتفاده از طریق رایانه، تبلت، لپ تاپ و حتی تلویزیون از دیگر مزایای قابل توجه این برند محسوب می‌شوند. طبق نظر دست اندرکاران این شرکت، محتوا پادشاه است! به همین دلیل نیز این نام تجاری به سابقه درخشان و اقبالی که در میان کاربران پیدا کرده است، تأکید بر کیفیت محتوا نیــز می‌تواند در فضای رقابتی این بازار، برای برند نت فلیکس یک مزیت قابل توجه به شــمار رود.

دام ایده‌های قدیمی

نت فلیکــس در دام ایده‌های قدیمی خود نیفتاد هرگاه صحبت از نت فلیکس به میان می‌آید، به این نکته هم اشاره می‌شود که این شرکت کار خود را با فروش دی وی دی آغاز کرد.

یک انتخاب عاقلانه در یک زمان مناسب، مهم‌ترین کاری بود که این شرکت انجام داد و به نتایج موفقیت آمیزی نیز دست پیدا کرد. قطعاً برند نت فلیکس نیز اگر مانند نمونه بالا، به گستردگی بازار و فروش قابل توجه خود اتکا می‌کرد و از تغییرات زمانه غافل می‌شد، همین دام برای این شرکت نیز پهن شده بود و می‌توانست آن را در قالب یک خرده فروشی کوچک، محدود نگه دارد؛ اما تصمیم درستی در روند اشتراک محصولات این برند رخ داد، به نحوی که موفق شد از فضای آفلاین به فضای دیجیتال تغییر کارکرد دهد، در قالب یک برگ برنده، بقای شرکت را تضمین کرد.

 تمرکز بر خواسته‌های مشتریان

گسترش دایره مخاطبان از آنجایی کــه بازاریابی دهان به دهان در رویکرد تبلیغاتی برنــد نت فلیکس جایگاه ممتازی دارد، تلاش برای رســیدن بــه آن چیزی کــه مردم می‌خواهند، در روند بازاریابی این نام تجاری قابل توجه اســت. چراکه آنچه مخاطبان هدف به آن علاقه دارند، عموماً با خواسته‌های دوستان آنها نیز تناسب دارد.

با توجه به چنین روندی، نت فلیکس، خواسته‌های مشــتریان خود را مدنظر قرار داده و با بررســی آن چیــزی که مشــتریان می‌خواهند، به طور غیرمستقیم به خواسته‌ها و علایق دوستان آنها نیز پی برده و در نتیجه می‌تواند در روند تولیدات و خدمات خود، گروه بزرگ‌تری از مشتریان بالفعل و بالقوه را در نظر داشته.

عقب نشینی در مقابل خواسته مشتریان

نت فلیکس به مشــتریان خود اهمیــت داد و در نتیجه در مواقعی نیز، با وجود صرف هزینه و زمان، در مقابل آنها عقب نشینی می‌کند.

Box Netflix:

یکی از خدمات این نام تجاری بود که در سال 2007 ارائه شد و شامل یک اشتراک جداگانه برای اجاره DVD بود، اما این محصول با استقبال مخاطبان روبه رو نشد و موجب ابراز نارضایتی آنها نیز شد! رویکردی که برند نت فلیکس در مقابل این جریان در پیش گرفــت، به نوعی یک عقب نشــینی در برابر خواسته‌های مشــتریان بود، یعنی به جای اینکه سرســختانه روی ایده خود پافشاری کرده و با رویکردهای بازاریابی سعی در متقاعد کردن مشتریان داشته باشــد، در یک اقدام سریع، این محصول را حذف کرد.

روند بازاریابی نت فلیکس، خواسته مخاطبان در رأس هر رویکردی قرار گیرند، مشتریان به این نکته پی برده‌اند که نت فلیکس واقعاً به دنبال نمایش دادن آن چیزی است که آن‌ها می‌خواهند.

از همراهی شما متشکریم.



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

 امروزه با گسترش تکنولوژی و آپدیت‌های گوگل، می‌توان به این نتیجه رسید که موتورهای جستجو همیشه سعی می‌کنند تا بهترین عملکرد خود را به کاربران نشان دهند. شاید این "بهترین" برای هر فردی متفاوت باشد؛ اما جالب است بدانید که موتورهای جستجو دقیقاً می‌دانند هر شخصی چه نیازهایی دارد و دنبال چه نوع وب سایت‌هایی می‌گردد.

 یک وبسایت خوب باید بتواند تأمین نیازهای مخاطبان خود را برطرف کنند این نیازها شامل موارد زیر می‌باشند:

 

  •  یک وبسایت باید بتواند وب سایتی را طراحی کند که استفاده از آن آسان باشد
  •  
  •  درک مطالب باید به راحت‌ترین شیوه ممکن صورت گیرد.
  •  
  •  وب سایت‌ها باید اطلاعاتی را به مخاطبان خود ارائه دهند که کاملاً سودمند و مرتبط با جستجوی آنهاست.
  •  
  •  حرفه‌ای بودنت را از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه ویژه شود.
  •  
  •  سعی کنید محتوایی جذاب و با کیفیت در وبسایت خود منتشر کنید.

 

جالب است بدانید که با اینکه تکنولوژی امروزه بسیار پیشرفت کرده است موتورهای جستجو هنوز هم نمی‌توانند مانند انسان‌ها مفهوم تصاویر و ویدیوها را آنطور که باید درک کنند.

 

اثرگذاری تجربه کاربری و رتبه بندی سایت‌ها

 

موتورهای جستجوگر می‌توانند با بهره گیری از ساختار لینکها به درک بالایی از معیارهای مرتبط و بازدیدهای کاربران و یادگیری ماشینی برسند. دومین چیزی که در این زمینه اهمیت دارد قابلیت استفاده و تجربه کاربری است. این وب سایت‌ها را می‌توانیم مدیون تأثیر غیرمستقیم این دو مؤلفه بدانیم. البته باید عنوان کنیم که موتورهای جستجو این مأموریت را به منظور بالا بودن کیفیت محتوا سایت می‌داند.

با این حال شاید اگر یک متخصص تولید محتوا کیفیت آن متوالی را ببیند نظر چندان مثبتی راجع به آن ندارند اما گوگل با توجه به تعداد کلیک‌ها و زمان سپری شده در سایت‌ها تشخیص می‌دهد که محتوای سایت شما بسیار با کیفیت است.

 

 نشانه‌های محتوای با کیفیت

 

۱: نرخ مشارکت

 این نرخ می‌تواند با توجه به کلیپ‌های طولانی مخاطبان و مدت زمان ماندن در هر سایت کیفیت محتوای سایتها را بسنجد. این مهم نیست که اگر شخصی پس از ورود به وب سایتی مجدداً دکمه خروج آن را بزند و زمان زیادی را در وبسایت سپری نکند، گوگل اینطور تشخیص می‌دهد که محتوای شما بی کیفیت است.

 

2: یادگیری ماشینی

 الگوریتم پاندا، الگوریتمی است که گوگل در سال ۲۰۱۱ آن را به الگوریتم رتبه بندی‌های خود اضافه کرد. این الگوریتم می‌توانست با استفاده از ارزشیابی‌های انسانی محتوای کم کیفیت را از محتوای با کیفیت بالا تشخیص دهد.

 

3: الگوهای لینک کردن

 

طبیعتاً سایت‌هایی که لینک‌های بیشتری می‌گیرند سایت‌های با کیفیت‌تری محسوب می‌شوند و موتورهای جستجوگر مدتی است که متوجه این موضوع شدند.

 

از اینکه تا انتهای این مقاله کاربردی با ما همراه بودید از شما کمال تشکر را داریم. امیدواریم از مطالعه این مقاله کاربردی لذت کافی را برده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 بهمن 1399 | نظرات ()