معرفی استارت آپ و نکات مهم مربوط به آن
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

در این پست قصد داریم تا یک مقاله خیلی کامل و جامع برای شما آماده کنیم. تا سیر تا پیاز استارتاپ را برایتان معرفی کنیم. شما پس از خواندن این مقاله به طور کامل متوجه خواهیم شد که استارت آپ چیست؟ همچنین می‌توانید ابزارهای لازم برای شروع یک استارت آپ را یاد بگیرید. از این رو خواهشمندیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
معرفی استارت آپ

استارت آپ یک کسب و کار جدید و نوپا می‌باشد. که برای رفع یک مشکل یا نیاز درست می‌شود. به طور کلی همه فعالیت‌ها و کسب و کارهای استارت آپی از یک نیاز یا یک مشکل به وجود می‌آیند. امروزه استارت آپ های اینترنتی بسیار زیاد شده‌اند. البته همه آنها برای حل یک مشکل نمی‌باشند. خیلی از استارت آپ ها هدفشان راحت کردن کار شما می‌باشد. به عنوان مثال پیش از آنکه اسنپ رونمایی شود، شما تاکسی تلفنی می‌گرفتید و مشکلی هم وجود نداشت. اما اسنپ این کار را خیلی راحت‌تر کرده و به یک استارت آپ موفق تبدیل شده است.

راه اندازی استارت آپ

اگر به دنبال آن هستید که یک استارت آپ موفق راه اندازی کنید باید قبل از شروع هر کاری این سؤال را از خود بپرسید که استارتاپ من چه مشکلی را حل می‌کند؟ این مشکل تا چه حد برای مردم مهم و دردناک می‌باشد؟ توصیه ما به شما این است که ساده از این سؤال رد نشوید. چرا که ممکن است بعد از ساعت‌ها، روزه و یا حتی ماهها وقت گذاشتن روی استارت آپ خودتان، از نتیجه راضی نباشید. درواقع تمام وقت ارزشمند خود را تلف کرده باشید.

دراپ‌باکس (Dropbox)

دراپ باکس یک سرویس میزبانی پرونده از روی وب می‌باشد. به بیان دیگر دراپ‌باکس دقیقاً برای این طراحی شده است که اطلاعات را روی یک ابر ذخیره کند. به این نوع ذخیره اطلاعات، ذخیره ابری می‌گویند. بعد از ذخیره اطلاعاتتان بر روی ابر، دیگر از هر دستگاهی به آن دسترسی خواهید داشت.از این رو شما می‌توانید به جای آنکه اطلاعات خود را بر روی گوشی، لپ تاپ و یا فلش جابجا کنید آنها را در این ابر ذخیره نمایید. پس از ذخیره سازی یک نام کاربری و رمز عبور دریافت می‌کنید. در این صورت اگر جایی بودید که لپ تاپ و گوشی تلفن همراهتان نبود، می‌توانید با دستگاه دیگری وارد این فضای ابری شوید. تا با استفاده از نام کاربری و رمز عبورتان، به فایل‌های مورد نظر دسترسی پیدا کنید.
وبسایت پتز (Pets.com)

در دهه ۹۰ میلادی وب‌سایت‌های دات کام بسیار مورد استفاده افراد قرار می‌گرفت. اما متاسفانه بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی قربانی این وب سایت‌ها شدند. یکی از کسب و کارهایی که آسیب بسیار زیادی از این دسته از وب سایت‌ها دید، وب سایت پتز بود. این وب سایت در سال ۱۹۹۸ طراحی و کار خودش را به عنوان نمایندگی پخش تجهیزات و ابزار حیوانات خانگی شروع کرد. در واقع یک پت شاپ آنلاین ایجاد کرد. این شرکت حدود ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه و بیش از ۳۰۰ کارکن داشت. اما مشکل این شرکت این بود که هیچ موقع به سود دست نیافت.یکی از دلایل شکست خوردن این وبسایت این بود که هیچ نوآوری ایجاد نکرده بود. در واقع هیچ تفاوتی با رقیب‌هایش نداشت. شاید در دهه ۹۰ میلادی این مسئله خیلی جا افتاده نباشد؛ اما ما ها به عنوان کاربران قرن بیست و یکم می دانیم که هنگامی که می‌خواهید مشتری شما را به سایت رقیب‌هایتان ترجیح دهد باید دلیلی برای این کار به او بدهید. درواقع باید در محصولات و خدمات ارائه شده تفاوتی را با سایر رقیبانتان ایجاد کنید.
با اینکه دراپ‌باکس و وبسایت پتز با سرمایه یکسانی کارشان را شروع کردند، اما دراپ‌باکس بسیار موفق شد. درحالیکه وبسایت پتز به طرز شدیدی شکست خورد. دلیلش واضح است! چون دراپ‌باکس راه حلی برای یک مشکل پیدا کرد.

معرفی استارتاپ
راه حل به تنهایی کافی نمی‌باشد!

به طور کلی مشکلات در همه جا وجود دارند. تنها کافیست شما این مشکلات را مشاهده کرده و از خود سؤال کنید چه چیزی باعث اذیت شما می‌شود؟ تا برای آن یک ایده و یا راه حل مناسبی طراحی کنید. اسنپی که تقریباً همه ما امروزه از آن استفاده می‌کنیم یک نمونه موفق در این زمینه به حساب می‌آید. پیش از اسنپ، تاکسی می‌گرفتند که سختی خودش را داشت. چرا که بعضی وقتا ماشین آماده نداشتند و باید منتظر می‌ماندید. یا فاصله آژانس از خانه شما دور بود و باید کلی معطل می‌شدید. همچنین ممکن بود بخواهید به آدرسی بروید که خودتان آن را بلد نبودید و همگی به عنوان مشکلاتی در نظر گرفته می‌شدند که به کمک اسنپ حل شد. و کار را بسیار راحت کرد. به همین دلیل است که اسنپ به عنوان یک استارت آپ موفق شناخته می‌شود.

پینترست، مجموعه‌ای از ایده‌ها

در نظر داشته باشید که برای یافتن مشکلات و راه حل برای آنها هیچ فرمولی وجود ندارد. برای این کار تنها باید به مشکلات اطراف توجه کنید و بدانید که این مشکلات برای چه کسانی هستند و چرا وجود دارند؟ تنها در این صورت است که می‌توانید پس از آن یک راه حل مناسب ارائه دهید. در نظر داشته باشید که این کار، کار بسیار سختی می‌باشد. چرا که اگر آسان بود همه افراد می‌توانستند آن را انجام دهند. هنگامی که به یک مشکل دردناک برسید و آنرا تشخیص دهید، ارائه راه حل آن تقریباً ۹۰% واضح و یا راحت نخواهد بود. بنابراین در صورتی که می‌خواهید در کسب و کار خود موفق شوید باید یک راه حل خلاقانه ارائه دهید.در واقع اولین هدف یک استارت آپ موفق این است که راه‌حل‌های موجود را بررسی کند و بتواند به آن خلاقیت اضافه کند. البته توجه داشته باشید که سرعت در این زمینه بسیار مهم است. چرا که اگر شما سریع دست به کار نشوید ممکن است کسی پیدا شود که می‌خواهد این کار را انجام دهد.
بنابراین چیزی که واضح است آن است که برای رسیدن به یک استارت آپ موفق تنها شناسایی مشکل کافی نمی‌باشد و در واقع شما موظفید پس از شناسایی مشکل، به وسیله یک راه حل مناسب و خلاقانه برای رفع مشکل مورد نظر، پیشنهادی ارائه دهید. پیشنهادی که مردم حاضر باشند بابتش هزینه کنند.


از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید از شما صمیمانه سپاسگزاریم و امیدواریم مطالب گفته شده برایتان مفید واقع شده باشند.





:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: